Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 50
Likede indlæg: 487

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Gerbilwoman » 14. aug 2016, 22:16

Gerbilwoman skrev:Jeg købte en babyhue i en privat handel, afsendt 21 januar som A-post. Den venter jeg stadig på..... :stoned:

Og jeg venter stadig :stoned: Baby er for længst vokset ud af den str så hvis den nogensinde dukker op, må jeg jo bare videresælge den...
0
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 23. aug 2016, 21:49

Jeg har også en dårlig oplevelse med Post DK. Jeg skulle købe et kamera hos en der bor omkring Ålborg og det skulle derfor sendes. Fik trackingkode af afsender og det var sendt med forsikring. Tjekkede dagligt på track and trace. De første 2 dage var der noget på track and trace, og så var de ikke mere. Der stod desuden den befandt sig i Tønder, hvilket heller ikke gav nogen mening. Jeg bor i Haderslev, så hvorfor sende den mere sydpå end den skal?
Den blev sendt onsdag og sidste opdatering på track and trace var fredag morgen. Omkring onsdag ringede jeg og oplyste at der ikke skete noget på track and trace. Medarbejderen jeg snakkede med ville finde ud af det og vende tilbage. Da der ikke skete noget i cirka 4 dage mere, ringede jeg igen. Der ville de se på det igen og forhøre sig og vende tilbage. Der skete heller ikke noget denne gang og ventede i flere dage igen. Ringede igen. De ville oprette en sag på den og jeg ville få besked. Der gik igen en flere dage og var nu gået hvert fald 1,5-2 uger fra afsendingstidspunkt. Jeg ringer igen igen, de siger der ikke er blevet oprettet en sag på den, men de vil de få gjort og kontante dem nede i tønder for at finde ud af om de har den. De siger jeg vil få svar inden for 24 timer. Det får jeg ikke og ringer derfor et par dage senere igen for igen at give dem lidt tid. Jeg oplyser dem hver gang jeg snakker med dem navn, telefonnummer osv. Jeg får at vide at de ikke kender noget til den nede i Tønder at de ikke har den. De vil undersøge igen nu.

Først et par dage senere ringer jeg igen og de siger til mig at jeg skal indsende en reklamation, fordi den er blevet kvalificeret som forsvundet. Efter at have snakket med dem tonvis af gange. Der er nu gået hvert fald 3-4 uger. Jeg skriver til afsender og får hjælp af ham til at indsende reklamation. Det tager tid. Der står at det maks tager 10 dage på deres hjemmeside, men de reagerer først omkring 16 dage før de reagerer og efter minimum 2 opkald til om at jeg altså gerne vil have svar på den reklamtion. Deres afgørelse er så af de ikke vil betale pengene i første omgang. Den er jo forsikret af en grund og jeg har altså ikke set skyggen af hverken penge eller kamera i 5-6 uger. Efter lidt snak mellem afsender og Post DK får jeg endelig pengene. Cirka 7 uger efter afsendingstidspunktet. Har desuden aldrig set skyggen af kameraet, det er nok blevet taget af en med arbejder i Post DK eller lignende..

Skal lige siges det var er dyrt spejlrefleks, som jeg altså havde givet omkring 3000 for.

Ja fuck Post Danmark :boo: :cuss:
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Yuna
Kort karma: 4
Likede indlæg: 35

Indlægaf Yuna » 26. aug 2016, 09:11

PestDK...*SUK*

De har smidt et brev jeg sendte væk, er stadig ikke dukket op efter 1 år, og måtte betale personen tilbage, da det var noget han havde købt af mig

De har "glemt" at give mig besked, om at en pakke lå til afhentning mindst 3 gange. Og mindst 2 gange til andre mennesker, jeg havde sendt noget til.

Deres priser er helt åndsvage, heldigvis findes der andre pakkefirmaer der kan gøre det bedre og billigere nu (Og f.eks. G-porto sendes jo med postDK, så hvordan kan G&G, så gøre det billigere?)

Hvis man sender en pakke, skal man endvidere BETALE for at få en indleveringsattest, for at sikre sig noget bevis på, at den er indleveret

Deres nye "frist" for omdeling af post, kan de ikke overholde (tog 1½ uge for et brev).

De kan ikke helt finde ud af, hvor pakken skal ligge til afhentning - jeg har en postbutik 30 m fra hvor jeg bor, og alligevel sender de den 3 km længere væk. De har dog formået at aflevere den der én gang, ud af mange, mange pakker.

Hørte i går om en der havde sendt 30 indbydelser ud - 3 af dem var kommet frem :O
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 27. aug 2016, 13:35

Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...
Mon det er, fordi det er blilligere i porto? :gruble:
0
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 27. aug 2016, 13:58

Det eneste brokkepunkt jeg har, er at de her i byen (i hvert fald til mig) åbenbart kun leverer pakker omkring kl. 9 om morgenen. Jeg er glad for at jeg går hjemme lige pt., ellers ville jeg blive bims over konstant at skulle med bus efter alle de tunge pakker, der ellers bliver leveret på en tankstation... Gls-manden er her altid mellem kl. 6 og 7 om morgenen! :D
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 27. aug 2016, 15:01

Offentlige opslag på firmaers facebooksider har - desværre - vist sig for mig at være den bedste måde at få dem til at reagere. Ærgerligt nok er det offentlig brok der skal til.

Kort tid efter jeg skrev på facebook til PestDK, fik jeg at vide, hvor min mistede pakke var. Den lå i en postbutik nogle km væk, og et klistermærke på den viste, at den havde været hos den nærmeste postbutik nogle dage inden. De havde altså sendt den videre derfra :stoned:

I går hentede jeg en pakke hos den samme postbutik. Der er altså tre postbutikker og flere udleveringssteder tættere på.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 434

Indlægaf Aspargsen » 27. aug 2016, 21:26

dgd2007 skrev:Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...

Det er jo samme firma, så det ville undre mig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 28. aug 2016, 06:51

Aspargsen skrev:
dgd2007 skrev:Nu til daws får man sit nye DanKort sendt fra Sverige ...

Det er jo samme firma, så det ville undre mig

Men forsekellig national lovgivning.

Fik lyst til at undersøge det:

Brev fra Sverige til Danmark, der normalt vil være fremme indenfor 2-3 dage, koster 10,50 danske kroner.

Så billigere end et brev, der burde tage en hverdag om at nå frem, men dyrere end et brev, der måske er fremme indenfor 5 hverdage.

Har du Nordea, dgd? De har hovedkvarter i Stockholm.

A-brev indenrigs i Sverige koster 5,10 danske kr.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 28. aug 2016, 08:44

var i en postbutik igår for at hente en pakke som jeg havde fået en seddel på . 3 båtnakker måtte der til og de undersøgte uden at have en form for guideline, det virkede ret vilkårligt og de gennemgik de samme pakker på kryds og tværs-

Er du sikker på at du ikke har heddet noget andet, eller en anden på bopælen, eller du er ikke sådan flyttet inden for det sidste stykke tid (efter jeg havde fortalt jeg boede alene og boede det samme sted de sidste 4 1/2 år :rulle:

Kan du komme tilbage mandag, blev enden på det, så kan pigerne måske finde den, altså hvis vi ikke er kommet til at sende den retur (til fucking Ukraine) så det håber jeg ikke!

Nøj nogle spader og sindssyg dårlig service!! Hader postnord!
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 10:09

Maoam skrev:Men forsekellig national lovgivning.

Brev fra Sverige til Danmark, der normalt vil være fremme indenfor 2-3 dage, koster 10,50 danske kroner.

Så billigere end et brev, der burde tage en hverdag om at nå frem, men dyrere end et brev, der måske er fremme indenfor 5 hverdage.

Tak for info. Ja, jeg var også inde at se på priser på det svenske postvæsens hjemmeside. Jeg kunne dig ikke finde prisen for "langsomme" breve til andre europæiske lande. (A-breve var dog langt under dansk indenrigspris.)

Nej, ikke Nordea. Kortene plejede at komme fra et datacenter i Taastrup. Men denne gang kom det fra et eller andet i Malmø. Det kan også bare være, de har flyttet produktionen derover, uden at det har noget postvæset at gøre.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9654

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 12:26

dgd2007 skrev:
Maoam skrev:Men forsekellig national lovgivning.

Tak for info. Ja, jeg var også inde at se på priser på det svenske postvæsens hjemmeside. Jeg kunne dig ikke finde prisen for "langsomme" breve til andre europæiske lande. (A-breve var dog langt under dansk indenrigspris.)

Nej, ikke Nordea. Kortene plejede at komme fra et datacenter i Taastrup. Men denne gang kom det fra et eller andet i Malmø. Det kan også bare være, de har flyttet produktionen derover, uden at det har noget postvæset at gøre.

Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Da jeg flyttede derover i sin tid, der gik magnetstriben på mit hævekort i stykker. 4 gange. 4. gang spørger jeg så nede i banken, om de har et bud på, hvad der sker? Så de spurgte, hvordan jeg opbevarede det og jeg viste min pung, men lommer til kortene.
Hun blev ret sur og sagde at det kunne hun da godt forstå, når jeg ikke opbevarede det i en speciel kortholder, enkeltvis, for det var de da ikke beregnet til.
Godt så.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 12:48

kidkomb skrev:Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Da jeg flyttede derover i sin tid, der gik magnetstriben på mit hævekort i stykker. 4 gange. 4. gang spørger jeg så nede i banken, om de har et bud på, hvad der sker? Så de spurgte, hvordan jeg opbevarede det og jeg viste min pung, men lommer til kortene.
Hun blev ret sur og sagde at det kunne hun da godt forstå, når jeg ikke opbevarede det i en speciel kortholder, enkeltvis, for det var de da ikke beregnet til.
Godt så.

Ah, mon ikke det også er et stykke tid siden at man forventedes andægtigt at opbevare hvert kort i sit eget chartek? :)

Mit nye kort har for øvrigt et eller andet remote, så man kan betale uden at køre det igen maskine men bare holde det hen til den ... jeg må passe på ikke at gå for tæt på, når der er nogle andre, der står ved kassen! :shock:

(Der står dog, at det skal være max 3 cm fra, så forhåbentlig kommer man ikke til at betale for andres varer :gruble:)
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9654

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 13:43

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Det skal du så ikke håbe. De magnetstriber de har på kortene i Sverige er i meget ringere kvalitet, end dem vi er vant til i Danmark.
Godt så.

Ah, mon ikke det også er et stykke tid siden at man forventedes andægtigt at opbevare hvert kort i sit eget chartek? :)

Mit nye kort har for øvrigt et eller andet remote, så man kan betale uden at køre det igen maskine men bare holde det hen til den ... jeg må passe på ikke at gå for tæt på, når der er nogle andre, der står ved kassen! :shock:

(Der står dog, at det skal være max 3 cm fra, så forhåbentlig kommer man ikke til at betale for andres varer :gruble:)

Det er 9 år siden.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2016, 14:49

I sidste uge endte min pakke i en postbutik i Taastrup , jeg bor i Kbh NV , ringer og de lover at flytte den, efter 3 dage ligger den stadig i Taastrup iflg T&T, ringer igen, og der kan de så oplyse at den nu ligger i min egen postbutik og det har den gjort et par dage. Fedt, at de ikke giver besked :sur:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 28. aug 2016, 14:49

I sidste uge endte min pakke i en postbutik i Taastrup , jeg bor i Kbh NV , ringer og de lover at flytte den, efter 3 dage ligger den stadig i Taastrup iflg T&T, ringer igen, og der kan de så oplyse at den nu ligger i min egen postbutik og det har den gjort et par dage. Fedt, at de ikke giver besked :sur:
0
:ninja:

Tilbage til "Livets forhold"