Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2525

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 2. sep 2016, 08:00

Har lige modtaget et girokort - dateret d. 16/8 - til betaling d. 31/8. Tak Post DK!
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 8. sep 2016, 16:45

Jeg var så uforsigtig at købe noget på Ebay som har en værdi over 80 kr. Så skal der betales moms og ikke mindst et håndteringsgebyr på 160 kr. til PostDanmark.
I forhold til pakkens værdi på 352 kr., så endte det med en ekstra betaling på 245 kr.
Ebay er i øvrigt fantasktisk, tænk at man kan købe noget fra Hong Kong til 10 kr. inkl. fri levering. Det er lårklaskende morsomt, med tanke på hvad det skulle os danskere at sende noget den anden vej.
2
Allmost_Famous
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1669

Indlægaf Allmost_Famous » 8. sep 2016, 17:00

Forleden sendte sønnike og jeg invitationer ud til familien. Kuverten, der skulle til Norge kostede så 25 kroner, og da jeg spurgte Potsdamer om forventet leveringstid sagde hun "ja, vi siger jo typisk tre dage, men vi har fået mange klager om post til Norge, så jeg skal ikke kunne sige om det når derop, eller hvornår".

Hvordan helvede kan en virksomhed slippe af sted med det?

Vi skulle fandeme have sendt e-vites i stedet :rulle:
1
:lol:

Stofbind sælges: viewtopic.php?f=58&t=4479
Sunburst
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Indlægaf Sunburst » 14. sep 2016, 14:19

Trods min manglende tillid til Post Danmark har jeg egentlig været ret forskånet for problemer med dem indtil videre.

Det samme kan man dog ikke sige for en person ved navn Karina. Hendes brev fra BroBizz er nemlig kommet hjem til mig. Fair nok,der stod ganske rigtig min adresse på brevet, så postbudet kan jo tro at hun bor der, til trods for, at det er to helt andre navne, der står på postkassen

Jeg skriver tydeligt "UKENDT PÅ ADRESSEN" udenpå kuverten og smider den til postomdeling på nærmeste posthus (for postkassen i mit nærområde er jo selvfølgelig sparet væk, trods jeg bor i et større beboelsesområde).

I dag finder jeg så gudhjælpemig selvsamme brev i min postkasse igen! Jamen hvor blind/dum er postbudet lige?!?

Nu prøver jeg at skrive "RETUR TIL AFSENDER" og håber det hjælper. Hvor jeg selvfølelig tager på posthuset kun for at sende brevet. Hvis den kommer tilbage igen ved jeg ikke lige hvad jeg gør. Jeg kan måske finde hende på facebook og få adressen, men jeg vil i hvert fald ikke betale porto, men hvis jeg skriver det direkte på brevet er det vel dækket af BroBizz' oprindelige porto....?

Og så håber jeg ikke at Karina mangler sit brev alt for meget.
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 309
Likede indlæg: 5730

Indlægaf Animi » 14. sep 2016, 16:25

Mine forældre skulle sende en pakke, hvor de betalte ekstra for at sende den med A-post eller hvad det nu hedder - i hvert fald sådan så den skulle nå frem efter 2 hverdage. Den kom først 5 hverdage senere :rulle: Kan man egentlig få penge tilbage for den slags? For de kunne jo ligeså godt havde betalt mindre for portoen, med samme resultat
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 330
Likede indlæg: 3736

Indlægaf Novella » 14. sep 2016, 20:09

Her er det så to harddiske, der på forunderlig vis er forsvundet. I gamle dage pakkede man sexlegetøj i diskrete kuverter, så naboen ikke skulle opdage hvad det var. I dag skal kameragrej, computergrej og lignende pakkes diskret, så posten ikke opdager, hvad det er.

Jeg er for længst holdt op med at bruge netbutikker, som kun fragter med PostDanmark. Min kæreste skulle lige være sikker, men nu er han vist også overbevist.
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3303

Indlægaf Hunkat » 22. sep 2016, 13:58

http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE3395325/520-ansatte-i-post-danmark-faar-en-fyreseddel-i-naeste-uge/

Er der en eller anden med forstand på økonomisk teori som gider forklare mig hvordan højere priser og ringere service skaffer flere kunder til en virksomhed?
6
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Indlægaf Peter Post » 23. sep 2016, 08:20

En del af Post Danmarks problemer skyldes, at virksomheden er tvunget til at foretage den såkaldte slutdistribution her i landet til en pris, som ligger langt under markedsniveau fordi en International aftale tvinger Post Danmark til at bringe pakker ud til danskerne, selvom hver enkelt pakke er en underskudsforretning for det danske postvæsen. Og i sidste ende bliver regningen sendt videre til de danske borgere, som kommer til at betale mere i porto. I takt med, at e-handlen stiger, bliver effekterne af det her system mere og mere vanvittige.

Kompensationen for slutdistribution er reguleret af FN-organisationen Universal Postal Union, og reglerne er skabt ud fra et gammelt, kosmopolitisk ideal for at sikre post mellem alle lande verden over. Men i dag er det meste kommunikation reelt set overtaget af e-mail, og postvæsener håndterer i langt højere grad pakker som følge af den stigende e-handel. Resultatet er, at det er langt dyrere for danske kunder at modtage en pakke fra Herning end en tilsvarende pakke fra Hong Kong. Det kan koste mange kroner i fragt at bestille en pakke fra en dansk webshop, mens det stort set er reglen, at fragt fra lande som Kina og Singapore er gratis. Og det endda for anbefalede pakker, som kræver ekstra arbejde for postbudene i form af at få en underskrift fra modtageren.
1
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 3. okt 2016, 14:55

Pakker fra netbutikker bliver dyrere

http://www.dr.dk/nyheder/penge/fra-nyta ... paa-nettet
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Indlægaf Rakel » 3. okt 2016, 17:49

Her har posten smidt en pakke på dørtrinnet :rulle:

Reddet af en nabo - siden den næppe ligger der til jeg kommer til Dk om et par uger :sur:
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 3. okt 2016, 17:56

Denne weekend skulle jeg på kursus, og ventede i ugen op til på materiale. Lørdag var vi i alt 3-4 ud af 10 der ikke havde modtaget kursushåndbogen, på trods af kursusstedet havde brugt 75 kr. PR BREV på "hurtigt-som-muligt" levering!!
Og i dag er det jo mandag, og jeg har i månedvis haft på fornemmelsen af vi aldrig får leveret brev om mandagen.. Jeg kan høre post-scooteren, og jeg høre den aldrig om mandagen..
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3010

Indlægaf vibbsen » 3. okt 2016, 18:11

Maoam skrev:Pakker fra netbutikker bliver dyrere

http://www.dr.dk/nyheder/penge/fra-nyta ... paa-nettet

......Godt så...Jeg handler et par steder hvor man både kan få leveret med PestDanmark og GLS. Hvor sidstnævnte ofte er den billigste. Nu skal man så betale endnu mere....

Jamen det lyder da som Pest Danmark virkelig har udnyttet sin "konkurrencefordel"...
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 3. okt 2016, 19:25

På det sidste er Post DK begyndt at være trælse overfor mig. I dag er det fucking 4. gang de afleverer en "du var ikke hjemme"-seddel i min postkasse.
Narrøve. Min mand er på barsel, og jo, han var faktisk hjemme. Både og torsdag OG fredag hvor de "forgæves" forsøgte at aflevere 2 pakker.

Sjovt nok er det altid torsdag og fredag der er et problem for dem. Jeg kan se på track&trace at pakkerne står som "forsøgt leveret til modtager" torsdag og fredag, men pudsigt nok får jeg først de håndskrevne pakkesedler om mandagen. Selvfølgelig med mandagens dato på. Det lugter langt væk af, at de ikke gider bevæge sig længere op end til stueetagen i et etagebyggeri.

I morgen skrider jeg ned på posthuset og råber af dem. Det er ikke for hyggens skyld, at jeg betaler porto i dyre domme for at få leveret bestemte pakker til min hjem-adresse. Lorte-mennesker.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2525

Indlægaf Mi55y » 4. okt 2016, 06:50

Postbuddet skældte min kæreste huden fuld i fredags, da vi ikke var hjemme til at modtage en abonnementskasse - som jeg har modtaget længe uden problemer - også uden at være hjemme mellem 8 og 16, hvor den leveres. Jeg skrev til afsenderen, som skrev tilbage, at der måtte være tale om et postbud, som ikke kendte deres særaftale, og de ville tage fat i dem.

Men rimelig træls start på weekenden for min kæreste at komme hjem til at hidsigt postbud, som slet ikke ville lade ham komme til orde.
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Indlægaf Ficus » 4. okt 2016, 06:56

Jeg fik en bøde i maj, troede jeg havde tabt mit periodekort i bussen og kontrollør var selvfølgelig nødt til at udstede den. Men kunne jo få den annulleret/nedsat, når jeg kunne bevise at jeg havde kort....

I fredags kom posten med både bøde og rykker, dateret og stemplet i hhv juni og august. Bødebrevet hvor der blandt andet står personlige informationer, var flænset så de var synlige....

Vi har aldrig problemer med post dk og pakkeaflevering 7-9-13. Men brevomdelingen... Vi har ikke fået noget som helst post i vores opgang i hele august måned fx.
Og det er ikke fordi de ikke kan komme ind, opgangsdøren er åben i dagstimerne, fordi viceværten er på kontoret
0

Tilbage til "Livets forhold"