Er I dårlige betalere?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3932

Re: Er I dårlige betalere?

Indlægaf Angelina » 2. feb 2016, 07:38

Annione skrev:Tja... Jeg er i hvert fald en dårlig betaler i Danmark. Jeg køber faktisk sjældent noget hjemme, køber i stedet når jeg er ude og rejse, eller på britiske eller amerikanske hjemmesider.

This! Udvalget er for dårligt og ensformigt herhjemme - og kundeservice ofte ikke-eksisterende.
1
~indsæt smart signatur her~
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3103

Indlægaf Rakel » 2. feb 2016, 07:44

Wackerhaus?

Ja. Jeg er en dårlig kunde vil jeg kalde det snarere end dårlig betaler. Jeg kunne ikke drømme om at købe tøj i den prisklasse og den kvalitet/design lige det 'modehus' leverer.

Måske de skulle se på deres egen biks istedet for at beskylde forbrugerne for nærighed?
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 08:41

Jeg ville hjertens gerne købe mere tøj i bedre kvalitet fra danske modehuse, MEN (og jeg kan mærke et rant komme...) jeg synes meget sjældent at design, kvalitet og pris retfærdiggør hinanden og så er det som om, at danske designere ikke mener at der findes kvinder, der er mindre end 94 cm om brystet og 180 cm i højden.

Når jeg skuer over Wackerhaus' webshop, så er der enkelte ting som skiller sig ud, men resten gør ikke. De billeder jeg poster nu er af tøjstykker, der findes i hundredevis - hvis ikke tusindvis - af udgaver på markedet. Ud over at være uoriginalt og dovent designet (mange danske designere tager genvejen med slasket/uformeligt tøj) er det svimlende dyrt. Buksedragten kostede 1899 fra ny, den kedelige sorte kjole nederst 2199. Der er intet, der ophidser mig ved det, og intet der får få mig til at tænke, at jeg ikke nemt kunne finde nøjagtig de samme 'items' andetsteds, bare billigere. SÅFREMT jeg overhovedet skulle længes efter en sort jerseykjole med draperinger, lange ærmer og turtleneck.

- og jeg har HELT sikkert set nøjagtig dén sorte kjole nederst i Vero Modas kollektion de sidste 5 år til 399...

Billede
Billede
Billede
9
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 488
Likede indlæg: 1589

Indlægaf Spjaerten » 2. feb 2016, 09:15

Shopper næsten ikke til normal pris.
Enten udsalg herhjemme eller meget på outlet i udlandet / til lavere priser i udlandet.

Synes simpelthen tøjpriserne er skruet vildt i vejret i DK gennem de sidste 10 år.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3253

Indlægaf DD_81 » 2. feb 2016, 09:24

Rakel skrev:Wackerhaus?

Ja. Jeg er en dårlig kunde vil jeg kalde det snarere end dårlig betaler. Jeg kunne ikke drømme om at købe tøj i den prisklasse og den kvalitet/design lige det 'modehus' leverer.

Måske de skulle se på deres egen biks istedet for at beskylde forbrugerne for nærighed?

Det var nu dog også, trods alt, butikkerne der fik skyld for at være dårlige kunder ved dem da mange betalte for sent, eller decideret måtte sendes til kreditorerne.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Indlægaf thomassneum » 2. feb 2016, 09:25

Hvis jeg har brug for noget, så køber jeg det.
Jeg prøver da gerne at sondre marked for den bedste pris, men det er vel ikke at være dårlig betaler?
0
Med bov skal man mad lave, men...
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 09:26

Derudover er det da ærgerligt, for så vidt jeg ved, bringer dansk mode mange penge til Danmark. Måske burde de bare lave deres business om, så de har enkelte kollektionsitems i den rigtigt lækre kvalitet som de sælger til svimlende priser samme sted som de andre store designere, og så lave reformuleringer til deres butikker til den halve pris. Deres egne kopivarer, så at sige.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 09:32

Derudover virker det lidt som om, at "design" i Danmark ikke rigtig betydre det samme, som design gør alle andre steder. Der er intet design over ting, som også laves af high street-producenterne - altså, "designerne" kommer jo ikke engang først med ideen. Jeg forstår design som noget der er nytænkende: nyt snit, nye former, farver og teksturer, noget der er gennemtænkt og skræddersyet og som baner nye veje for moden. Det er ikke nok at man har sin egen virksomhed, hvis man laver metervarer.
1
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 2. feb 2016, 09:47

"Hun mener, at modebranchens problemer blandt andet er, at flere og flere mærker leverer flere kollektioner om året, som så kun kan sælges til fuld pris i ganske kort tid, så mange flere varer ryger på udsalg eller på lagersalg, så man vænner kunderne til at ikke at betale fuld pris for varerne."

Egentligt giver hun jo hverken butikkerne eller kunderne skylden, men mærkerne selv. Og hvis der er for mange kollektioner om buddet, så må nogen af mærkerne jo miste penge. Jeg køber i hvert fald ikke mere tøj, fordi der kommer nyt på markedet hver måned i stedet for to gange om året, eller hvad der nu var standarden.

Og ja, hvis der konstant er ting på udsalg, så køber jeg en standard sort kjole på udsalg i stedet for at give nypris, fordi ærmerne er en centimeter længere, eller hvad forskellen til det nye, nu end måtte være.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1100

Indlægaf girl_beat » 2. feb 2016, 10:28

DD_81 skrev:Absolut en dårlig betaler / kunde - køber sjældent noget til fuld pris, går meget klart efter ting på udsalg.

This.

I artiklens terminologi er jeg én af de forvænte kunder, som venter til udsalg og dér anskaffer hvad jeg manger/ønsker af tøj. Tror dog også at hun selv giver forklaringen, når kollektionerne bliver sprøjtet ud, og der derfor altid er Mid Season Sale, Spring Sale, Autumn Sale og hvad de nu kan finde på. Der er jo udsalg hele tiden, så det næsten er dumt IKKE at spare de penge som forbruger :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Indlægaf FruDulle » 2. feb 2016, 10:47

Jeg hader at shoppe og jeg vil slet ikke betale det for det som det koster, det jeg gerne vil have. Der skal jeg tænke flere gange hvis jeg vil have det og det er dyrt. Jeg er mega nærig og der er mange ting hvor jeg efterfølgende ærgrer mig over at have været for nærig og min mand ryster på hovedet og siger typisk mig. Forleden købte jeg for 800 kr i Noa Noa, med en besparelse på 2000 kr. Lovely. Så jeg er lidt både og.
0
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6762

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2016, 16:22

LaScrooge skrev:Derudover virker det lidt som om, at "design" i Danmark ikke rigtig betydre det samme, som design gør alle andre steder. Der er intet design over ting, som også laves af high street-producenterne - altså, "designerne" kommer jo ikke engang først med ideen. Jeg forstår design som noget der er nytænkende: nyt snit, nye former, farver og teksturer, noget der er gennemtænkt og skræddersyet og som baner nye veje for moden. Det er ikke nok at man har sin egen virksomhed, hvis man laver metervarer.

Nu er jeg ikke nogen ekspert, men er det ikke svært/umuligt at komme med noget nyt, som ikke er gjort før? Jeg mener, vi har et hoved, 2 arme og 2 ben, som ligesom skal tilgodeses. Det er vel også derfor moden går i ring, så kommer 80´erne tilbage, og så er det 70´erne, fordi man efterhånden har lavet alt, så det "nye" man laver nu, ligner noget man har set før? :gruble: Det er vel kun nye materialer som ikke har været set før, som rigtigt kan give fornyelse?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 2. feb 2016, 16:40

Jeg køber sjældent noget til fuld pris, med mindre det er et meget højt ønske, der overhovedet ikke kan vente eller som man godt ved, bare aldrig bliver sat ned.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 16:53

Wizzze skrev:Nu er jeg ikke nogen ekspert, men er det ikke svært/umuligt at komme med noget nyt, som ikke er gjort før? Jeg mener, vi har et hoved, 2 arme og 2 ben, som ligesom skal tilgodeses. Det er vel også derfor moden går i ring, så kommer 80´erne tilbage, og så er det 70´erne, fordi man efterhånden har lavet alt, så det "nye" man laver nu, ligner noget man har set før? :gruble: Det er vel kun nye materialer som ikke har været set før, som rigtigt kan give fornyelse?

Man kan gøre rigtig meget med snit og udtryk, men det er klart at det er udfordrende at finde på noget, der skiller sig ud fra mængden/de tidligere sæsoner. Jeg synes dog til gengæld at det lidt er en præmis for, at man reelt kan kalde sig designer at man i det mindste prøver noget andet og ikke bare laver det samme som alle de andre.

Jeg ærgrer mig alt for ofte over hvor sikre valg der bliver truffet gang på gang i kollektionerne. Det er den samme farvepalette altid: sort, grå, marine, hvid/creme. Samme form på kjoler og skjortebluser: uformelig. Samme udtryk: konservativt/forsigtig bohéme. Samme form på jakker, frakker og sweaters: oversize. Ikke noget det er skræddersyet, dvs. ikke noget, der er frembragt med henblik på at skabe en silhouet på kroppen. Det er dræææbende kedsommeligt. Synes jeg.
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 2. feb 2016, 17:04

Jeg køber sjældent til fuld pris, og når jeg gør er det mærker i den billige ende.
0
x

Tilbage til "Mode"