! God nyhed, eller ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

! God nyhed, eller ?

Indlægaf Jørn » 2. feb 2016, 13:44

Velkommen tilbage til DK, Marius ... (y)
*
http://aoh.dk/artikel/marius-kommer-atter-til-danmark
1
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Re: ! God nyhed, eller ?

Indlægaf Kommodedyret » 2. feb 2016, 15:25

Jeg vidste ikke at han hed Marius, ærligt talt kom jeg til at tænke på giraffen.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8431
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. feb 2016, 15:26

Kommodedyret skrev:Jeg vidste ikke at han hed Marius, ærligt talt kom jeg til at tænke på giraffen.

Haha, det gjorde jeg også. :D Min første tanke var: "Åh gud, starter det hele forfra igen?"

Nå, men jo, det er da gode nyheder.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4284

Indlægaf Flora » 2. feb 2016, 15:27

Jeg synes det er en strålende nyhed. Den udvisning var dybt urimelig. Jeg glæder mig på hans vegne over at han har en arbejdsplads, der er villige til at hjælpe på den måde :gogo:
1
Debattens sødeste :engel:
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 609

Indlægaf In_your_eyes » 2. feb 2016, 16:41

Det er en fantastisk nyhed. Jeg er så glad på hans vegne.
0
:pompom:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3454

Indlægaf HappyPaww » 2. feb 2016, 16:49

Det er SÅ fortjent :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6083

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2016, 16:49

Det er den bedste nyhed jeg har fået idag :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 2. feb 2016, 16:55

Det er da fint.
Mærkeligt at man skal finde smutveje i lovene, for at beholde dygtige og arbejdsomme indvandrere, som udvises, fordi de overtræder en bagatel.
Det er ikke ligefrem bagateller, som Fis-Fis og Gimi er dømt for, og dem vil loven ikke lade os slippe af med.
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 17:05

Det er en ligegyldig nyhed.

Hans udvisning var korrekt og retfærdig. Han overtrådte regler, som andre også udvises for. Jeg er ikke tilhænger af, at gode karakterer skal berettige til forskelsbehandling.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 19:31

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Jeg er ikke tilhænger af, at gode karakterer skal berettige til forskelsbehandling.

¨
Puha, det er dårligt nyt for de unge mønsterstuderende fra vestlige lande, som skøjter uden om sagsbehandlingen og lige ind på universiteterne herhjemme!

Den debatstil er jeg heller ikke tilhænger af, at en sætning tages ud af kontekst og twistes.
0

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 54
Likede indlæg: 705

Indlægaf Tux » 2. feb 2016, 20:13

Super, velkommen Marius..

Dog vil jeg sige...

Flora skrev:Jeg synes det er en strålende nyhed. Den udvisning var dybt urimelig. Jeg glæder mig på hans vegne over at han har en arbejdsplads, der er villige til at hjælpe på den måde :gogo:

Hvorfor var den urimelig? Man er vel ikke over reglerne fordi man er dygtig? :gruble:
1
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 2. feb 2016, 20:41

Tux skrev:Super, velkommen Marius..

Dog vil jeg sige...

Flora skrev:Jeg synes det er en strålende nyhed. Den udvisning var dybt urimelig. Jeg glæder mig på hans vegne over at han har en arbejdsplads, der er villige til at hjælpe på den måde :gogo:

Hvorfor var den urimelig? Man er vel ikke over reglerne fordi man er dygtig? :gruble:

Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.
2
Brugeravatar
landsbytossen

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 20:54

Flora skrev:Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.

Reglerne om maks antal arbejdstimer er for at undgå, at et fiktivt studieophold bruges til at omgå regler for opholdstilladelse
0

Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 2. feb 2016, 21:02

landsbytossen skrev:
Flora skrev:Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.

Reglerne om maks antal arbejdstimer er for at undgå, at et fiktivt studieophold bruges til at omgå regler for opholdstilladelse

Det bliver det ikke mindre urimeligt af. Det er jo tydeligt for enhver, at der ikke er tale om et fiktivt studieophold.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 54
Likede indlæg: 705

Indlægaf Tux » 2. feb 2016, 21:15

Flora skrev:
Tux skrev:Super, velkommen Marius..

Dog vil jeg sige...

Nej, det er man ikke. Det er nok også mere reglerne eller forvaltningen af dem, der var urimelige efter min mening. Reglen om maksimale antal arbejdstimer er jo lavet fordi der skal være tid til at passe et fuldtidsstudie. Men hans arbejde gik jo tydeligvist ikke ud over hans studier. Derfor synes jeg det var forkert at udvise ham på det grundlag. Den slags regler bør efter min mening være fleksible nok til at man kan vurdere om studieaktiviteten er opfyldt. Er den det gavner det ikke nogen at håndhæve reglen.

Enig, desværre skal lovgivningen være lidt mere håndgribelig end "tydelig for enhver". Men man burde kunne vurdere studieaktiviteten på en målbar måde, og når han i øvrigt betaler studieudgiften selv, synes jeg også godt man kunne lave nogle lidt mere lempelige regler for denne gruppe.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"