Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
29
17%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1523

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. feb 2016, 22:12

Spasserinde skrev:Kan I lige se følgende indlæg fra Spasserinden: "Hej Jubii-debat. Jeg føler mig bare så snydt! For et par måneder siden dyrkede jeg sex med en fyr uden kondom. Siden han ikke selv tog kondomet frem, antog jeg at han var steriliseret. Jeg har ikke holdt øje med min menstruation de sidste par måneder, da jeg selvfølgelig antog, at HAN ville følge op, hvis der var nogen risiko. Nu er det for sent til en abort! Jeg føler mig bare så taget ved næsen. Føler bare, at jeg ingen kontrol har over mit liv."

Nej, vel?

Det indlæg kan du lige copypaste ned i tråden om juridisk abort i K&S :gogo:

EDIT: Den hedder så "Ufrivillig far"
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 22:30

Spasserinde skrev:
Dikus skrev:Her blev "budskabet" slørret af visheden om, at hvis jeg gik med til sex uden kondom, så var jeg nok ordentligt beskyttet. Og total sikkerhed om, jeg ikke havde kønssygdomme.

Jeg tror mange mænd, kan nedjustere risikoen. Præcis som man kan høre, de gør, når det kommer til at fraskrive sig ansvaret for et barn, der er undfanget som følge af sex uden kondom: Det MÅ hun da selv have sørget for! Hun VED jo, det er hende, der bliver enlig mor eller får en abort :cool:

Kan I lige se følgende indlæg fra Spasserinden: "Hej Jubii-debat. Jeg føler mig bare så snydt! For et par måneder siden dyrkede jeg sex med en fyr uden kondom. Siden han ikke selv tog kondomet frem, antog jeg at han var steriliseret. Jeg har ikke holdt øje med min menstruation de sidste par måneder, da jeg selvfølgelig antog, at HAN ville følge op, hvis der var nogen risiko. Nu er det for sent til en abort! Jeg føler mig bare så taget ved næsen. Føler bare, at jeg ingen kontrol har over mit liv."

Nej, vel?

Jeg ville have så ondt af dig. Og slet ikke spørge, om du var myndig og ved dine fulde fem.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 22:32

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg troede naivt, at det hørte ungdommen til. Jeg havde en kamp om det kondom hver gang, med nærmest alle jeg skulle være sammen med, men efter jeg blev ældre, har de faktisk selv taget initiativ til det hver gang.

Jeg ved også, at jeg ville miste enhver interesse i manden, hvis jeg virkelig skulle til at forklare ham, hvorfor kondom er vigtigt. Jeg dater mænd i 30'erne.. De have fanget budskabet efterhånden.

Her blev "budskabet" slørret af visheden om, at hvis jeg gik med til sex uden kondom, så var jeg nok ordentligt beskyttet. Og total sikkerhed om, jeg ikke havde kønssygdomme.

Jeg tror mange mænd, kan nedjustere risikoen. Præcis som man kan høre, de gør, når det kommer til at fraskrive sig ansvaret for et barn, der er undfanget som følge af sex uden kondom: Det MÅ hun da selv have sørget for! Hun VED jo, det er hende, der bliver enlig mor eller får en abort :cool:

Præcis og sådan et fjols, skal jeg da ikke have sex med :P

Det var faktisk lidt en test for mig, sidst jeg datede. Hvis han selv fandt kondomet frem, kunne vi fortsætte, forsøgte han at undgå det, ville jeg gå.

Jeg er fleksibel. Bare jeg ved, han vil blive en god far også for et ikke-planlagt barn.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 2. feb 2016, 23:01

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg troede naivt, at det hørte ungdommen til. Jeg havde en kamp om det kondom hver gang, med nærmest alle jeg skulle være sammen med, men efter jeg blev ældre, har de faktisk selv taget initiativ til det hver gang.

Jeg ved også, at jeg ville miste enhver interesse i manden, hvis jeg virkelig skulle til at forklare ham, hvorfor kondom er vigtigt. Jeg dater mænd i 30'erne.. De have fanget budskabet efterhånden.

Her blev "budskabet" slørret af visheden om, at hvis jeg gik med til sex uden kondom, så var jeg nok ordentligt beskyttet. Og total sikkerhed om, jeg ikke havde kønssygdomme.

Det var faktisk lidt en test for mig, sidst jeg datede. Hvis han selv fandt kondomet frem, kunne vi fortsætte, forsøgte han at undgå det, ville jeg gå.

Jeg er fleksibel. Bare jeg ved, han vil blive en god far også for et ikke-planlagt barn.

Ja, det er unægteligt noget andet, når man kender den anden godt i forvejen. Jeg er også bare sådan en skøge, der hopper på fremmede raskt væk :D
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 23:10

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:

Ja, det er unægteligt noget andet, når man kender den anden godt i forvejen. Jeg er også bare sådan en skøge, der hopper på fremmede raskt væk :D

Jeg er så fleksibel, så det er et nyt krav. Tidligere var det bare, at jeg selv magtede barnet, der blev brugt kondom og p-piller... Og han var klar over, jeg ikke fik en abort.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 2. feb 2016, 23:22

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:

Jeg er så fleksibel, så det er et nyt krav. Tidligere var det bare, at jeg selv magtede barnet, der blev brugt kondom og p-piller... Og han var klar over, jeg ikke fik en abort.

Det jeg mener er, at jeg ikke har kendt dem jeg har været sammen med vanvittigt godt (skøge som jeg sagde,) derfor har jeg ingen forudsætning haft for at vide, at de ville blive gode forældre, ligesom de ikke har kunnet vide det om mig. Så det at de selv har taget initiativet til kondomet, har indikeret modenhed og ansvar og en evne til impulsstyring, synes jeg.

Jeg ved ikke, om vi er ved at bevæge os på afveje ift. Tråden dog :)
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2926

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 06:47

Torn skrev:Mænds forhold til brug af kondomer og prævention er nederen. Så kort kan det vist siges.

Jeg er voldsomt uenig.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 6762

Indlægaf Wizzze » 3. feb 2016, 07:04

Måske er man bare præget af alle de aids/husk gummi kampagner der kørte i 80érne, da de første seksuelle erfaringer blev gjort :gruble: Men jeg har altid brugt kondom, når der er startet noget med en ny. Synes det er naturligt, og det rigtige for begge parter.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2493
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 07:24

1 ud af 16 mænd jeg har knaldet, tog frivilligt kondom på. 1!
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2526

Indlægaf Mi55y » 3. feb 2016, 08:22

Jeg har stemt halvdelen - og ja, jo yngre jo bedre til at huske det er også min erfaring. Men ud af den halvdel, der ikke på eget initiativ bragte kondom på banen, så er det tæt på 100% som heller ikke engang spurgte ind til p-piller, men bare var klar til at gå ombord med det samme. WTF?
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5739

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 08:28

Jeg forstår bare virkelig ikke hvorfor nogen mænd tilsyneladende er ligeglad med risikoen for at blive smittet med noget der ikke bare kan være ubehagelig, men måske gøre dem steril eller lignende.
Da en af dem jeg var sammen med sagde at jeg ikke skulle være bekymret, for han var lige blevet tjekket og han fejlede ikke noget. Så var jeg sådan lidt... nej måske fejler du ikke noget, men hvem ved, måske har jeg HIV og er total sløset med min medicin, har du lyst til at tage den risiko?
Så røg kondomet hurtigt på :lol2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 09:32

Jeg har oplevet at 2 mænd selv tog initiativ til at bruge kondom; en fornuftig ungdomskæreste og så ham der blev min mand. De andre har enten prøvet at snyde sig udenom, antaget at jeg tog p-piller, eller lavet den klassiske med "jamen jeg kan ikke mærke noget med kondom på piv piv".

For mig har kondom ikke kun fungeret som beskyttelse mod graviditet, men også som beskyttelse mod kønssygdomme, så det ærger mig virkelig at så mange mænd er villige til at udsætte mig for en eventuel smitte fordi de synes det kunne være hyggeligt med lidt bar tissemand.
4
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 3. feb 2016, 09:45

Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.
1
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 10:20

Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.

Fuck :8: :tie:
1
Brugeravatar
Fuck.exe

Indlægaf Fuck.exe » 3. feb 2016, 10:21

adagio skrev:
Den risiko turde jeg nu godt tage, det er stort set umuligt at få HIV ved at have sex med almindelige danske kvinder.

.... Men herpes er jo også en gave for livet :slem:
8

Tilbage til "Forhold og sex"