Mænd og prævention

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mænds forhold til brug af kondomer (din erfaring)

Alle mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
5
3%
De fleste mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
14
8%
Under halvdelen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
9
5%
Næsten ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
43
26%
Ingen af de mænd jeg har været sammen med har brugt kondom på eget initiativ
12
7%
Jeg har hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
45
27%
Jeg har ikke hørt undskyldningen med "jeg kan ikke komme med kondom på"
29
17%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5757

Re: Mænd og prævention

Indlægaf Animi » 3. feb 2016, 10:59

adagio skrev:
Animi skrev:Jeg forstår bare virkelig ikke hvorfor nogen mænd tilsyneladende er ligeglad med risikoen for at blive smittet med noget der ikke bare kan være ubehagelig, men måske gøre dem steril eller lignende.
Da en af dem jeg var sammen med sagde at jeg ikke skulle være bekymret, for han var lige blevet tjekket og han fejlede ikke noget. Så var jeg sådan lidt... nej måske fejler du ikke noget, men hvem ved, måske har jeg HIV og er total sløset med min medicin, har du lyst til at tage den risiko?
Så røg kondomet hurtigt på :lol2:

Den risiko turde jeg nu godt tage, det er stort set umuligt at få HIV ved at have sex med almindelige danske kvinder.

At jeg lige brugte eksemplet HIV over for ham var sådan set også en overdrivelse for at få min pointe frem. Men uanset hvad så kunne jeg jo stadigvæk godt fejle noget der måske ikke er så rart at få, og så hjælper det jo ikke at han er blevet testet negativt :)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 3. feb 2016, 11:00

Jeg stemte forkert. Mit svar er: Stort set ingen af de mænd jeg har været sammen med, har brugt kondom på eget initiativ. De har alle været sådan: "Jamen, tager du ikke p-piller?" - "Jeg skal nok passe på" - "Der sker ikke noget. Jeg vil bare mærke dig" - "Jeg kan ikke med kondom".
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 3. feb 2016, 11:09

Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.

Asshole. Hans momentære nydelse er da også værd at udsætte dig for en masse bivirkninger...
1
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 3. feb 2016, 11:42

Oddinary skrev:
Neenah skrev:Jeg har oplevet lidt af hvert, men jeg kan ikke huske præcis hvor mange der bare har taget det som en selvfølge at jeg var på p-piller (eller i hvert fald ikke taget initiativ til at bruge beskyttelse). Tror omkring halvdelen.

Men en af dem jeg har været sammen med var den værste crybaby. Han kunne ikke mærke noget, han synes ikke kondom fungerede, om jeg ikke bare kunne tage en fortrydelsespille? Han virkede totalt ligeglad med risikoen for både graviditet og sygdomme.

Asshole. Hans momentære nydelse er da også værd at udsætte dig for en masse bivirkninger...

For at være helt ærlig, så tror jeg at mange af dem intet aner om eventuelle bivirkninger. Det er jo ikke deres "bord", så jeg tror virkeligt at de færreste har gjort sig den umage at sætte sig ind i det. Hvilket jeg på sin vis godt kan forstå. Det sætter bare os kvinder i en dødirriterende position, fordi alt ansvaret for at pisset fungerer, og der ikke sker nogen uheld, samt at skulle være "den sure" der insisterer på ikke at få kønssygdomme selv om "han selvfølgelig LIGE er blevet tjekket", og at alle eventuelle bivirkninger og besvær bliver væltet over på os.

"Nem og hurtig" sex er altså ikke altid i realiteten specielt nemt eller hurtigt.
3
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5902

Indlægaf Dikus » 3. feb 2016, 11:59

Spasserinde skrev:
Oddinary skrev:

For at være helt ærlig, så tror jeg at mange af dem intet aner om eventuelle bivirkninger. Det er jo ikke deres "bord", så jeg tror virkeligt at de færreste har gjort sig den umage at sætte sig ind i det. Hvilket jeg på sin vis godt kan forstå. Det sætter bare os kvinder i en dødirriterende position, fordi alt ansvaret for at pisset fungerer, og der ikke sker nogen uheld, samt at skulle være "den sure" der insisterer på ikke at få kønssygdomme selv om "han selvfølgelig LIGE er blevet tjekket", og at alle eventuelle bivirkninger og besvær bliver væltet over på os.

"Nem og hurtig" sex er altså ikke altid i realiteten specielt nemt eller hurtigt.

Og det er så her, jeg burde komme med en advarselsseddel. Jeg har aldrig haft sex (jo måske en, men kan seriøst ikke huske, om vi havde sex og blev ikke længe nok til at finde ud af det), uden at sende manden videre i systemet langt mere oplyst. Og som indehavere af kondomer.

Hvorfor filen sørger mændenes forældre ikke for at oplyse dem???
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1833

Indlægaf Anilara » 3. feb 2016, 12:29

Ingen har selv taget initiativ. Ikke så vidt jeg husker hvert fald. :/
1
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 12:53

Gad vide hvilken effekt det ville have, hvis alle kvinder blev enige om at ikke have sex med mænd, der ikke selv fandt kondomet frem? Det burde man næsten gøre.

Hvis det blev sådan en fast konsekvens, som alle kvinder praktiserede.
"Skal du ikke bruge kondom?"
"Jamen det føles ikke lige så godt"
*kvinde tager tøj på og går.*

Ikke noget med diskussionen først. Det kaldes konsekvenspædagogik, og det virker på børn :D (altså til et barn ville jeg nok sige: "Hvis du ikke er gammel nok til at bruge kondom, er du heller ikke gammel nok til at have sex" men jeg tænker lidt, at det måske ville være en sær ting at sige til en voksen mand, og jeg føler at vi måske kommer lidt ud på et sidespor.)

Jeg tror bare, at det kunne virke.
8
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1449

Indlægaf vUlpeS » 3. feb 2016, 13:06

Det er obligatorisk! Jeg skal hverken have en uplanlagt unge eller en STD, og jeg synes egentlig ikke, min nydelse bliver forulempet på nogen særligt udslagsgivende måde af at bruge kondom.
Jeg har oplevet flere (langt fra majoriteten, dog) kvinder, der i "kampens hede" forsøgte sig med at snyde, fordi nu-skulle-det-gå-stærkt-agtigt, men der har jeg heldigvis åndsnærvær nok til at stoppe op og være den fornuftige.
4
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Indlægaf Moxy-lady » 3. feb 2016, 15:48

Annione skrev:1 ud af 16 mænd jeg har knaldet, tog frivilligt kondom på. 1!

Samme her - 1/13
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:11

For mit vedkommende er det 3 kvinder ud af alle jeg har været sammen med, der har været konsekvente og gode til at huske gummi. Jeg har flere gange oplevet at det var på mit initiativ, at det blev beskyttet sex.

Jeg plejede at sige, at jeg var helt ligeglad for kondomer da ikke er så slemme, men jeg må indrømme, at som jeg er blevet lidt ældre, så passer det mig mindre og mindre godt, at skulle være tvunget til den løsning. Men det er klart at det er den fornuftige løsning. Og jeg kunne da aldrig i mit liv finde på at presse en kvinde til at tage p-piller. Jeg ville heller ikke selv være interesseret i at hormonbombe min fertilitet ihjel midlertidigt.

For at bakke mit insinuerede statement op om, at gummi også er en overset metode for mange kvinder, så vil jeg pointere at flere af mine kammerater, der er single, konsekvent undgår kondomer men alligevel scorer konstant. Helt usagligt vil jeg tro, at der er flere kvinder, der husker gummiet end mænd, men at det totale antal ville skuffe begge køn.
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. feb 2016, 16:13

Precaseptica skrev:For mit vedkommende er det 3 kvinder ud af alle jeg har været sammen med, der har været konsekvente og gode til at huske gummi. Jeg har flere gange oplevet at det var på mit initiativ, at det blev beskyttet sex.

Jeg plejede at sige, at jeg var helt ligeglad for kondomer da ikke er så slemme, men jeg må indrømme, at som jeg er blevet lidt ældre, så passer det mig mindre og mindre godt, at skulle være tvunget til den løsning. Men det er klart at det er den fornuftige løsning. Og jeg kunne da aldrig i mit liv finde på at presse en kvinde til at tage p-piller. Jeg ville heller ikke selv være interesseret i at hormonbombe min fertilitet ihjel midlertidigt.

For at bakke mit insinuerede statement op om, at gummi også er en overset metode for mange kvinder, så vil jeg pointere at flere af mine kammerater, der er single, konsekvent undgår kondomer men alligevel scorer konstant. Helt usagligt vil jeg tro, at der er flere kvinder, der husker gummiet end mænd, men at det totale antal ville skuffe begge køn.

Udbredelsen af kønssygdomme bakker op om din formodning.
1
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:15

Jeg fristes til at sige: Kan I kvinder ikke bare sende de der tudeprinse hjem i seng, i stedet for rent faktisk at knalde med dem, til trods for deres uansvarlige (og usexede) opførsel?

Ja, nu har jeg jo ikke selv oplevet, at der har været noget piveri, de gange hvor jeg har hevet et gummi frem, men hvis vi et øjeblik skulle forestille os en kvinde, der brokkede sig over det, når jeg endnu ikke er afklaret med om hun er beskyttet og sygdomsfri, så vil jeg da håbe på jeg er så fornuftig at jeg afbestiller det knald vi kunne have haft.

Hvorfor belønne den adfærd?
2
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 3. feb 2016, 16:32

Ingen af dem jeg har knaldet har selv taget initiativ. Så 0 ud af 7. Det er egentlig ret vildt at tænke på. Og det var det var fra jeg var 25 til jeg var 28 så relativt unge mænd.

Jeg skal ærligt tilstå, at jeg heller ikke selv har været for flink til at minde dem om det, heldigvis uden konsekvenser, men dumt er det da.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. feb 2016, 16:45

Precaseptica skrev:Jeg fristes til at sige: Kan I kvinder ikke bare sende de der tudeprinse hjem i seng, i stedet for rent faktisk at knalde med dem, til trods for deres uansvarlige (og usexede) opførsel?

Ja, nu har jeg jo ikke selv oplevet, at der har været noget piveri, de gange hvor jeg har hevet et gummi frem, men hvis vi et øjeblik skulle forestille os en kvinde, der brokkede sig over det, når jeg endnu ikke er afklaret med om hun er beskyttet og sygdomsfri, så vil jeg da håbe på jeg er så fornuftig at jeg afbestiller det knald vi kunne have haft.

Hvorfor belønne den adfærd?

Fordi man lever i den overbevisning, at man ellers ikke møder nogen. Fordi man er klar over, det er sådan, mænd er?
0
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 16:50

Dikus skrev:Fordi man lever i den overbevisning, at man ellers ikke møder nogen. Fordi man er klar over, det er sådan, mænd er?

Så man vil hellere "nøjes" med en tudeprins end at undvære intimiteten? Det er jo ikke alle mænd der er sådan. Men vi kan da være sikre på at jo flere der slipper afsted med det, jo længere skal vi døje med det.
1

Tilbage til "Forhold og sex"