Kvinder der har snydt sig til graviditet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Kender du til nogen der har snydt med præventionen for at blive gravid uden mandens vidende?

Ja, det har jeg selv gjort! (One night stand)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort! (fling/b-venner)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort!(fast forhold)
0
Ingen stemmer
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
0
Ingen stemmer
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
6
4%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
2
1%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
5
3%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
20
12%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
16
10%
Nej!
117
70%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 19:59

Det er mig fuldstændigt ubegribeligt at noget menneske kan finde på at snyde sig til en graviditet.

Hvor meget jeg end synes, at mænd har ansvar for at holde deres sæd hvor den ikke hiver børn hjem, de ikke gider have - og at de ikke tager det ansvar seriøst nok - så synes jeg det er en svinestreg uden lige at forsøge bevidst at blive gravid uden om partnerens accept. Apropos victim blaming.

Jeg synes faktisk det er rimeligt psycho-agtigt, og jeg ville for evigt miste tilliden til en person, der kunne finde på den slags.
10
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:08

Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 2. feb 2016, 20:18

Nej til det hele - men selvfølgelig sker det, men tror oftere det sker at man hører om en der en gang kendte en, der hørte om, hvis nabos søsters veninde snød sig til en graviditet.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 2. feb 2016, 20:19

Nej, det kender jeg ingen der har.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5924

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 20:20

Jeg kender ingen, der har snydt.

Eller. Jeg kender en kvinde, der er blevet "snydt" gravid af sin mand. Han glemte at stå af i Roskilde som aftalt, da han faktisk gerne ville have nr. 2.
Og så kender jeg en mand, der føler sig snydt, fordi moren havde sagt, hun ikke kunne få børn. Det troede hun så, passede, så selvom han ikke tror på det, så var graviditeten en lige så stor overraskelse for hende som for ham.
0
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 2. feb 2016, 20:21

englishchannel skrev:Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.

Nej, det synes jeg ikke. Det ville være lige så fjollet som at sige, at manden havde snydt kvinden til at blive gravid.

Jeg har egentlig lidt svært ved at huske, om jeg selv har nævnt kondomet, eller om fyrene bare har fundet det frem, men jeg gætter på ca 50/50. De fleste har dog givet meget udtryk for, at de stolede meeeget på mig, og at jeg virkede som en, der ikke knaldede rundt og fejlede alt muligt, så de ville gerne smide det. WTF! :wacko: Jeg har altid nægtet at gøre det uden kondom, med mindre jeg kendte fyren godt, og jeg fatter ikke, at så mange mænd er ligeglade. "Jamen hun sagde, at hun var på p-piller". Hov hov. Du har kendt damen i 5 timer. Hvorfor lægger man sådan en vigtig ting i hænderne på en TOTALT fremmed person?! Ej, jeg fatter det ikke. :ad!:

Jeg havde en veninde, som synes, at det var så flot at mig, at jeg bare sagde til fyrene, at de skulle tage kondom på. Det turde hun ikke selv. Hendes præmie for det var kønsvorter, som hun var til lægen med adskillige gange for at få væk, uden det vist helt lykkedes.
5
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3346

Indlægaf Hunkat » 2. feb 2016, 20:22

englishchannel skrev:Hvor går grænsen for snyd egentlig? Selvfølgelig er der klokkeklare tilfælde med faste parforhold, hvor kvinden skyller p-pillerne ud, og lignende. Men hvis en kvinde møder en mand i byen, de knalder uden at tale om prævention, og hun derefter bliver gravid og beholder det, har hun så snydt ham? Bare som eksempel.

For mig handler det om hensigt. Det er selvfølgelig også stort set umuligt at 'bevise' men i min optik handler det om, om at have sex med det formål at blive gravid, med eller uden partnerens accept, uanset hvordan det så er forgået. Hvis man ikke ellers har tanker om at få børn men bliver gravid ved uheld eller forglemmelse eller på trods af beskyttelse så er man 'renset' i mine øjne, langt hen af vejen i hvert fald.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 11
Likede indlæg: 65

Indlægaf DollsLiveForever » 2. feb 2016, 20:23

I dit andet eksempel, nej det er ikke at snyde sig til graviditet. Det er resultatet af at knalde uden beskyttelse. Hvis man ikke taler om prævention og ikke bruger det, så må man vel gå ud fra at det kan resultere i graviditet og følgende et barn.
Senest rettet af DollsLiveForever 2. feb 2016, 20:26, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 2. feb 2016, 20:24

Hvor mange af de fyre, som var med i den udsendelse i går havde i øvrigt selv taget ansvar og brugt kondom? Den ene havde i hvert fald ikke, men jeg kan ikke huske med de to andre. Jeg kan godt se, at det er en dum situation for dem, men omvendt er jeg også dybt forarget over, at de sidder og whiner over en ting, som de udmærket godt ved er en stor risiko, når man knalder en fremmed kvinde uden beskyttelse.
15
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2390

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 20:26

Jeg kender, så vidt jeg ved, ikke nogen der har snydt sig til en graviditet.

Og hvis jeg gjorde kommer det heller ikke mig ved.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1140

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:33

JessicaD skrev:

Nej, det synes jeg ikke. Det ville være lige så fjollet som at sige, at manden havde snydt kvinden til at blive gravid.

Jeg har egentlig lidt svært ved at huske, om jeg selv har nævnt kondomet, eller om fyrene bare har fundet det frem, men jeg gætter på ca 50/50. De fleste har dog givet meget udtryk for, at de stolede meeeget på mig, og at jeg virkede som en, der ikke knaldede rundt og fejlede alt muligt, så de ville gerne smide det. WTF! :wacko: Jeg har altid nægtet at gøre det uden kondom, med mindre jeg kendte fyren godt, og jeg fatter ikke, at så mange mænd er ligeglade. "Jamen hun sagde, at hun var på p-piller". Hov hov. Du har kendt damen i 5 timer. Hvorfor lægger man sådan en vigtig ting i hænderne på en TOTALT fremmed person?! Ej, jeg fatter det ikke. :ad!:

Jeg havde en veninde, som synes, at det var så flot at mig, at jeg bare sagde til fyrene, at de skulle tage kondom på. Det turde hun ikke selv. Hendes præmie for det var kønsvorter, som hun var til lægen med adskillige gange for at få væk, uden det vist helt lykkedes.

Ved det markerede kan jeg så godt mistænke, at det i virkeligheden i mange tilfælde er "Hun stoppede mig ikke inden jeg stak den ind, så derfor gik jeg ud fra, at hun tog p-piller..." mere end en decideret dialog, der har fundet sted.

Jeg ved ikke, om en stor del mænd bare har svært ved at forholde sig til den kvindelige reproduktion, og derfor tager p-piller, fortrydelsespiller og abort som en større selvfølge end det er, og at disse situationer derfor opstår. For jeg synes egentlig, at det er skræmmende hvor mange ellers ressourcestærke og fornuftige mænd, der overlader alt ansvar til kvinden. Det må jo et eller andet sted bunde i, at de ikke selv anser det som en så stor gene som det i praksis er/kan være.
6
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 2. feb 2016, 20:36

Da jeg var yngre sagde jeg bare direkte, at jeg var imod abort. Så kunne de sjovt nok godt få det kondom på hurtigt!! :D Jeg er ikke imod abort generelt, men jeg gad bare ikke det ævl.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 20:37

JessicaD skrev:Hvor mange af de fyre, som var med i den udsendelse i går havde i øvrigt selv taget ansvar og brugt kondom? Den ene havde i hvert fald ikke, men jeg kan ikke huske med de to andre. Jeg kan godt se, at det er en dum situation for dem, men omvendt er jeg også dybt forarget over, at de sidder og whiner over en ting, som de udmærket godt ved er en stor risiko, når man knalder en fremmed kvinde uden beskyttelse.

Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.

I forhold til hvornår en kvinde har snydt er jeg enig med hunkat - det er intentionen der er afgørende. Men det er selvfølgelig svært for alle andre end kvinden selv at vide, med mindre hun har fortalt en anden det.
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5924

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 20:38

Hvor ville jeg ønske den der "snydt sig til graviditet" blev parkeret med, manden kunne sagsøge kvinden og kræve økonomisk kompensation + straffe kvinden. Altså... så skal det jo kunne bevises :cool:

Jeg er SÅ sikker på, der vil komme virkeligt få domsfældelser. Og at omkostningerne herved vil være markant mindre end både de samfundsøkonomiske og menneskelige omkostninger ved at tillade f.eks. juridisk abort for at tilgodese de her mænd.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 2. feb 2016, 20:39

Ikke så vidt jeg ved, men jeg kender en mand, der hårdnakket påstår, at hans tre udenomsknaldsbørn er blevet til, fordi elskerinden snød med præventionen. Det tror jeg så ikke en skid på, da jeg kender flere, han har knaldet, der alle som en fortæller, at han nægtede at bruge noget.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"