Kvinder der har snydt sig til graviditet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Kender du til nogen der har snydt med præventionen for at blive gravid uden mandens vidende?

Ja, det har jeg selv gjort! (One night stand)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort! (fling/b-venner)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort!(fast forhold)
0
Ingen stemmer
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
0
Ingen stemmer
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
6
4%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
2
1%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
5
3%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
20
12%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
16
10%
Nej!
117
70%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Sevii » 2. feb 2016, 20:43

Næ. Det gør jeg ikke. Men hvor fedt er det også at få et barn med en mand der ikke selv ønsker det?
6
:banan: :banan:
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Indlægaf Patience » 2. feb 2016, 20:43

Min veninde da jeg gik i gymnasiet blev gravid med vilje. Hendes kæreste troede hun tog p-piller, men hun smed dem ud. Hun var generelt virkelig en ung kvinde med mange problemer og hun havde ret svært ved at finde sin plads i livet.
Hun var 17 og hendes kæreste 19 såvidt jeg husker. Han var alletiders søde fyr og han fortjente absolut ikke den behandling hun gav ham.
Hun fortalte mig selv, at graviditeten var med vilje, og at hendes kæreste troede det var et uheld.
Jeg kan huske, at jeg var meget forarget, og at jeg alvorligt tænkte på at fortælle ham det. Men hun var højgravid på det tidspunkt, og jeg turde ikke rigtig blande mig i noget, der alligevel ikke kunne gøres ugjort.
De gik fra hinanden da deres datter var 2 ca. men han vedblev at være en langt langt bedre forældre end hun nogensinde blev.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 2. feb 2016, 20:44

Fru Sunshine skrev:Ikke så vidt jeg ved, men jeg kender en mand, der hårdnakket påstår, at hans tre udenomsknaldsbørn er blevet til, fordi elskerinden snød med præventionen. Det tror jeg så ikke en skid på, da jeg kender flere, han har knaldet, der alle som en fortæller, at han nægtede at bruge noget.

Jeg synes virkelig at denne historie går igen og igen: At mænd "føler sig snydt" (bevidst) af en kvinde, når de alligevel selv nægter at bruge beskyttelse. Jeg synes virkelig at det er topmålet af dårlig stil - og det er sådanne mænd jeg frygter vil stå for størstedelen af (eventuelle) juridiske aborter, og så synes jeg bare at der er snak om ansvarsfralæggelse og egoisme.
9
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 20:50

Moxy-lady skrev:
Fru Sunshine skrev:Ikke så vidt jeg ved, men jeg kender en mand, der hårdnakket påstår, at hans tre udenomsknaldsbørn er blevet til, fordi elskerinden snød med præventionen. Det tror jeg så ikke en skid på, da jeg kender flere, han har knaldet, der alle som en fortæller, at han nægtede at bruge noget.

Jeg synes virkelig at denne historie går igen og igen: At mænd "føler sig snydt" (bevidst) af en kvinde, når de alligevel selv nægter at bruge beskyttelse. Jeg synes virkelig at det er topmålet af dårlig stil - og det er sådanne mænd jeg frygter vil stå for størstedelen af (eventuelle) juridiske aborter, og så synes jeg bare at der er snak om ansvarsfralæggelse og egoisme.

Jeg tror ikke rigtigt, at de mænd, der ER blevet snydt får mulighed for at opdage det. Men at de bliver overbevist om, det er et uheld. Fordi de ret beset kun sådan rigtigt snydes af faste partnere.

Men æv, at der findes kvinder, der gør det. De burde sagsøges og få plettet straffeattest og straffes. Voldsomt.
3
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1139

Indlægaf englishchannel » 2. feb 2016, 20:51

Ved nærmere eftertanke har jeg det egentlig sådan, at jeg ikke synes, at man kan tale om at være blevet snydt, hvis der ikke har været en forventningsafstemning mht. prævention, uanset hvad kvindens (eller teoretisk set mandens) intention så er. Så længe manden ikke inden samlejet har givet udtryk for ikke at ønske en graviditet, kan kvinden jo sådan set ikke vide bedre end at han også er indforstået med det mulige udfald.

Man kan ikke som udgangspunkt stole på, at andre har samme prioriteter og forventninger som en selv. Derfor har man et ansvar for selv at forventningsafstemme inden et knald.
7
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2960

Indlægaf JoyNips » 2. feb 2016, 20:57

Jeg kender to fyre, der er blevet snydt til at blive fædre, men heldigvis ingen kvinder, der har snydt nogen eller som jeg kunne mistænke for at have snydt. Sådanne ville jeg også have meget lidt respekt for og jeg ville ikke ønske deres selskab.
0
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 13
Likede indlæg: 331

Indlægaf Myresluger » 2. feb 2016, 20:59

Jeg kendte en der blev far efter et one night stand - hun havde saggt at hun var på P-Piller. og oven i det ville hun ikke lade ham have kontakt med barnet... men pengene ville hun gerne have
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 2. feb 2016, 20:59

Moxy-lady skrev:
JessicaD skrev:Hvor mange af de fyre, som var med i den udsendelse i går havde i øvrigt selv taget ansvar og brugt kondom? Den ene havde i hvert fald ikke, men jeg kan ikke huske med de to andre. Jeg kan godt se, at det er en dum situation for dem, men omvendt er jeg også dybt forarget over, at de sidder og whiner over en ting, som de udmærket godt ved er en stor risiko, når man knalder en fremmed kvinde uden beskyttelse.

Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.

I forhold til hvornår en kvinde har snydt er jeg enig med hunkat - det er intentionen der er afgørende. Men det er selvfølgelig svært for alle andre end kvinden selv at vide, med mindre hun har fortalt en anden det.

Det der med at han købte fortrydelsespiller - hvilket de i øvrigt gjorde sammen, efter at have spist brunch, så vidt jeg husker - hvorfor stejler du over det? Det kan jeg ikke lige se.
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 21:00

englishchannel skrev:Ved nærmere eftertanke har jeg det egentlig sådan, at jeg ikke synes, at man kan tale om at være blevet snydt, hvis der ikke har været en forventningsafstemning mht. prævention, uanset hvad kvindens (eller teoretisk set mandens) intention så er. Så længe manden ikke inden samlejet har givet udtryk for ikke at ønske en graviditet, kan kvinden jo sådan set ikke vide bedre end at han også er indforstået med det mulige udfald.

Man kan ikke som udgangspunkt stole på, at andre har samme prioriteter og forventninger som en selv. Derfor har man et ansvar for selv at forventningsafstemme inden et knald.

Det er egentlig også efterhånden min holdning.

Med den tilføjelse, at jeg finder hele denne mentale afkobling af sex fra reproduktion, som virkeligt mange mænd synes at sporte, virkelig usund og uansvarlig. Som om at det overhovedet ikke rager dem, om kvinden er beskyttet eller ej - det må hun selv deale med. Derfor kan jeg indimellem blive lidt træt over alle de "ufrivillige fædre", der ikke selv tog noget som helst ansvar, og synes det er helt vildt synd for dem at naturen gik sin gang og at kvinden nu ikke åd hele lorten selv, som han havde forventet.

Tough shit, farmand.
11
Brugeravatar
Spasserinde

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 21:05

Dikus skrev:Jeg tror ikke rigtigt, at de mænd, der ER blevet snydt får mulighed for at opdage det. Men at de bliver overbevist om, det er et uheld. Fordi de ret beset kun sådan rigtigt snydes af faste partnere.

Men æv, at der findes kvinder, der gør det. De burde sagsøges og få plettet straffeattest og straffes. Voldsomt.

Problemet er, at det KAN man jo ikke. Det er jo komplet umuligt at bevise at kvinden lovede, hun tog p-piller. Og hvad hvis hun reelt tog p-piller, men bare glemte en eller blev syg og kastede den op - hvordan skal man skelne imellem disse sager?

Det der skal til er, at mænd nosser sig lidt sammen og stopper med at overlade ansvaret for deres liv til en eller anden kvinde, de måske ikke engang kender, og så bruger de det pokkers kondom, medmindre en gevaldig portion tillid taler for andet.
5
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 21:47

Spasserinde skrev:
Dikus skrev:Jeg tror ikke rigtigt, at de mænd, der ER blevet snydt får mulighed for at opdage det. Men at de bliver overbevist om, det er et uheld. Fordi de ret beset kun sådan rigtigt snydes af faste partnere.

Problemet er, at det KAN man jo ikke. Det er jo komplet umuligt at bevise at kvinden lovede, hun tog p-piller. Og hvad hvis hun reelt tog p-piller, men bare glemte en eller blev syg og kastede den op - hvordan skal man skelne imellem disse sager?

Det der skal til er, at mænd nosser sig lidt sammen og stopper med at overlade ansvaret for deres liv til en eller anden kvinde, de måske ikke engang kender, og så bruger de det pokkers kondom, medmindre en gevaldig portion tillid taler for andet.

Jeg er meget enig i, det ikke er til at bevise. Præcis som når jeg selv kender en mand, der føler sig snydt, men ved at han ikke blev snydt. VED, fordi jeg trøstede den gravide, kommende mor, der græd snot. Og meget af det.

Derfor kan jeg heller ikke acceptere, at vi baserer en "juridisk abort"-lovgivning på, at der er mænd der bliver snydt. Det bør være en sag for retssystemet. Og så bør mænd og kvinder tage ansvar for det, de VED kan blive konsekvenserne af seksuel samvær. For en mand indebærer det muligheden for, at kvinden ikke vælger en abort, hvis hun bliver gravid. Præcis som det kan blive konsekvensen for kvinden, der græder over, at en abort alligevel ikke føles som en mulighed. Bad luck.
3
Brugeravatar
Spasserinde

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 22:00

Dikus skrev:Jeg er meget enig i, det ikke er til at bevise. Præcis som når jeg selv kender en mand, der føler sig snydt, men ved at han ikke blev snydt. VED, fordi jeg trøstede den gravide, kommende mor, der græd snot. Og meget af det.

Derfor kan jeg heller ikke acceptere, at vi baserer en "juridisk abort"-lovgivning på, at der er mænd der bliver snydt. Det bør være en sag for retssystemet. Og så bør mænd og kvinder tage ansvar for det, de VED kan blive konsekvenserne af seksuel samvær. For en mand indebærer det muligheden for, at kvinden ikke vælger en abort, hvis hun bliver gravid. Præcis som det kan blive konsekvensen for kvinden, der græder over, at en abort alligevel ikke føles som en mulighed. Bad luck.

Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html
6
Brugeravatar
Spasserinde

Indlægaf Spasserinde » 2. feb 2016, 22:02

Jeg synes i øvrigt at "juridisk abort" er et totalt klamt begreb som man bør afholde sig fra at bruge. Uanset om moren er en manipulerende psycho eller faren er en slapsvans, så har intet menneske fortjent at vokse op og være en "abort". Hvad er det dog for et ord at bruge om et menneske. Én ting er, at man vokser op uden fx far, noget andet er at skulle have at vide, "ja din far valgte så at få juridisk abort". Man behøver måske ikke være SÅ direkte med at formidle, at faren ville ønske, man var blevet slået ihjel i livmoderen. Føj. Jeg synes det er en mærkelig hævngerrighed at udvise over for barnet, der sådan set ikke har bedt om at blive født, bare fordi man har et problem med moderen.
24
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 2. feb 2016, 22:18

Studsgaard skrev:Kender ingen der har snydt nogen mænd.
Men jeg kender en single kvinde der gerne ville have et barn mere uden at have en partner. Hun blev insemineret, og da vi snakkede om hun jo i princippet kunne gå i byen og forsøge, så var ideen om det så utiltalende, at det kunne hun bestemt ikke find på (hvilket jeg udemærket forstår, jeg ville heller ikke kunne gøre det)

Det er sjovt ("sjovt"), men for et par år siden, da det igen blev diskuteret om der skulle gives tilskud til kunstig insemination til enlige kvinder, da var der en del der argumenterede imod, med det, at kvinder, der gerne vil have børn, jo bare kunne gå i byen og finde en mand, de kunne blive gravide med. Især husker jeg en kvindelig DF'er med den holdning.
Senest rettet af LaScrooge 2. feb 2016, 22:31, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 22:18

Sevii skrev:Næ. Det gør jeg ikke. Men hvor fedt er det også at få et barn med en mand der ikke selv ønsker det?

Hvis vi taler udenfor et forhold, vil gold digging øjensynlig være årsagen. Eller dumhed. Ellers vil man vel bare blive insemineret.
Ja, penge kan sådan set også være motivationen, selvom parret er i et forhold, men i de tilfælde tror jeg, at der ofte også vil være flere emotionelle grunde. Ikke at det gør gerningen mere acceptabel, men måske mere forståelig.
1
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Forhold og sex"