Kvinder der har snydt sig til graviditet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Kender du til nogen der har snydt med præventionen for at blive gravid uden mandens vidende?

Ja, det har jeg selv gjort! (One night stand)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort! (fling/b-venner)
0
Ingen stemmer
Ja, det har jeg selv gjort!(fast forhold)
0
Ingen stemmer
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
0
Ingen stemmer
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (one-night stand)
6
4%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
2
1%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fling/b-venner)
5
3%
Jeg har mistanke om at jeg kender en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
20
12%
Jeg ved med sikkerhed at jeg kender til en/flere der har snydt sig til en graviditet (fast forhold)
16
10%
Nej!
117
70%

Afgivne stemmer: 166
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3687

Re: Kvinder der har snydt sig til graviditet

Indlægaf Novella » 3. feb 2016, 00:41

Spasserinde skrev:
Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

http://www.independent.co.uk/life-style ... 12925.html

Og at forsøgspersoner ikke kunne leve med de bivirkninger der var. Kvalme, vægtstigning, uren hud, hovedpine og den slags. Jeg mangler en kilde her, men jeg skal prøve at finde den frem fra hukommelsen.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 471

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. feb 2016, 00:57

Moxy-lady skrev:Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.
Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 178
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 3. feb 2016, 00:59

Vlad Kalashnikov skrev:
Moxy-lady skrev:Den ene af fyrene pissede mig i hvert fald ret meget af, og lå -imo - som han havde redt. Han havde ikke spurgt om noget og "kunne ikke knalde med kondom" så han "gik ud fra at hun var beskyttet". Da hun dagen efter fortalte ham at hun ikke var på p-piller, købte han meget sødt og omsorgsfuldt fortrydelsespiller til hende. Han virkede i mine øjne virkelig som en douche.
Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.

De fås i håndkøb. Måske de er på recept hvis man er under 15 år.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2453
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:30

Nej, jeg kender ikke nogen. Af uransagelige årsager får mine veninder kun mega planlagte og ønskede børn.

Men jeg kender én, hvis kærste angiveligt blev luret til at blive far. At han så stolede på en halv-psykopatisk kælling, og droppede kondomet - det må stå for egen regning.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:33

Vlad Kalashnikov skrev:Er fortrydelsespiller ikke på recept fordi de giver en kæmpe skud hormoner? I starten blev de i hvert fald markedsført som en absolut sidste udvej. Kunne godt forestille mig sådan en hormonoverdosis kan gøre ting og sager med kroppen, og måske være sundhedsskadelig også.

Nej, de købs i håndkøb. Og de fucker ens cyklus godt og grundigt op. Jeg får det af helvede til at dem.
Jeg opdagede en morgen, efter en weekend med min kærste på besøg, at jeg havde glemt en ppille. Så jeg tog en fortrydelsespille. Puha, jeg fik det skidt.
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 05:38

Novella skrev:
Spasserinde skrev:
Ja, altså det er jo ikke fordi kvinden slipper gratis, hvis hun bliver ufrivilligt gravid. Hun skal jo trods alt gennemgå enten en abort eller fødsel. Hun KAN ikke andet end tage ansvar for graviditeten. Så det er da underlige at forvente, at manden bare skal kunne glide ud af det, hvis han ikke lige gad.

En lovgivning der tillader manden at fraskrive sig ansvaret er, ud fra hvad jeg p.t. kan se, yderst problematisk. Det kan betyde, at hvis man fx aftaler at forsøge at få et barn, så kan manden pludselig skifte mening og så står man dér med aftalt babyvom og en far, der ikke behøver bidrage. Alternativt skal man begynde at skrive kontrakt (!) på forhånd om, at man forsøger at blive gravide. Altså, really? Kunne vi ikke bare bruge det kondom?

Og hold on - at der p.t. ikke findes en mandlig p-piller tilskrives jævnligt, at mændene simpelthen ikke gider bruge dem:

"One of the reasons the male pill has taken so long to arrive is because of suspicions that there is no market for it."

Og at forsøgspersoner ikke kunne leve med de bivirkninger der var. Kvalme, vægtstigning, uren hud, hovedpine og den slags. Jeg mangler en kilde her, men jeg skal prøve at finde den frem fra hukommelsen.

Sjovt. Det er præcist de bivirkninger jeg får af nogle typer ppiller. +pletblødninger, underlivssmerter, humørsvingninger og så bliver jeg yderst grådlabil. Alligevel blev jeg ved med at finde et mærke, som jeg godt kunne tåle, på trods af at jeg skulle prøve 5 forskellige typer.

Mænd er åbenbart tøsedrenge :gruble:
5
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 3. feb 2016, 05:59

Vlad Kalashnikov skrev:

Jo de har tidligere været på recept, men ikke mere. Og nej, det er ikke noget der er ønskværdigt at tage jævnligt, det kan lave temmelig meget kaos i systemet
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Angelina » 3. feb 2016, 06:10

Myresluger skrev:Jeg kendte en der blev far efter et one night stand - hun havde saggt at hun var på P-Piller. og oven i det ville hun ikke lade ham have kontakt med barnet... men pengene ville hun gerne have

Det er da også muligt hun var det - p-piller dækker ikke 100% ... det med kontakt med barnet er jo heldigvis ikke noget hun bestemmer.
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 3. feb 2016, 06:39

Jeg har en mistanke. En god kammerat var kæreste med en udenlandsk kvinde, der var misbruger. Hun havde boet i Danmark, men havde ikke længere opholdstilladelse, og var på tidspunktet indlagt til afvænning i sit hjemland. Han besøgte hende, og ud fra hvad han fortalte mig på tidspunktet, var det for at bryde endeligt med hende. De gik dog i seng sammen, og sørme om ikke hun blev gravid. Jeg har en mistanke om, at hendes motivation var 1) at holde på ham. 2) at få permanent opholdstilladelse i Danmark.
Jeg har dog også en mistanke om, at min kammerat faktisk var ret glad for situationen, da han egentlig gerne ville blive ved med at være sammen med hende - men hele hans omgangskreds havde rådet ham til at bryde med hende, pga. misbruget, og at hun var voldelig overfor ham og andre ikke så rare ting. Jeg tror derfor ikke graviditeten på nogen måde var aftalt, og jeg har som sagt en mistanke om, at hun "snød" ham - men at han samtidig heller ikke gjorde noget for at undgå graviditeten. Så måske de faktisk snød hinanden, eller var indforstået med konsekvenserne men uden at have sagt det højt. Eller også VAR det planlagt fra begges side, og han har så bare fortalt mig en anden historie. Jeg finder aldrig ud af det, men der kom et dejligt barn ud af det.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2893

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 06:43

Novella skrev:
Spasserinde skrev:

...morsomt nok de samme bivirkninger, som man(d) er helt ok med at vi kvinder udsættes for...
8
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Mi55y » 3. feb 2016, 07:11

Jeg har en mistanke om, at en kammerats kæreste har snydt sig til en graviditet. Hun har aldrig arbejdet en dag i sit liv, og elskede efter eget udsagn at være på barsel, så kommunen lod hende være. Mand sagde nej til barn nr. 3, men pludselig var hun gravid igen. Kammerat skulle eftersigende selv have beskyldt hende for at springe p-piller over med vilje - går der rygter om i den lille provinsby.
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2202

Indlægaf Zombie » 3. feb 2016, 07:34

Jeg har en nær veninde, som i begyndelsen af et forhold ikke var så stabil på p-piller. Hun havde svært ved at huske at tage dem osv. Men hun delte ikke dette med fyren, for de brugte stadigvæk kondom, så det var jo lidt lige meget.
Hun blev så gravid, og fyren anklagede (og anklager) hende for at have snydt ham, for hun var jo på p-piller. Kvinden mistænker, at manden har snydt med kondomet når de eksempelvis var fulde og knaldede (og hun ikke ville lægge mærke til det, hvis han var snedig nok).

Hun valgte at beholde barnet, fordi hun året inde havde fået at vide fra lægerne, at hendes fertilitet er skod (men ikke ikke-eksisterende). Så hun anså det som held i uheld, og fyren betaler, men besøger ikke.

Hvem snød hvem?
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 471

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. feb 2016, 07:54

Zombie skrev:Hvem snød hvem?
Lyder til de rottede sig sammen for at snyde barnet for en far.
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Persnikedy » 3. feb 2016, 09:11

Jeg har en i den udvidede vennekres (vens ven som jeg har mødt flere gange) som har forsøgt med det stunt.

Jeg fandt ud af det fordi 4 af mine nærmeste venner og jeg en dag diskuterede emnet og en af veninderne så nævnte at det da ikke var så slemt for *Anna* havde da forsøgt det selvom *Bjarne* ikke ville have børn endnu.
Det endte med en laaang diskution hvor hun var den eneste der sagte at det da ikke var slet fordi *Bjarne* jo ville elske barnet når det først var der selvom han ikke var klar til børn endnu.
Muligheden for at *Bjarne* ville skride, at han faktisk ikke havde overskudet til at blive far, eller det ville ødelægge forholdet havde min venindes veninde slet ikke overvejet tror jeg

Vi endte vist med at få hende til at indse at det at elske barnet sener ikke betyder man er klar til det nu og hun burde snuppe en snak med sin veninde om enmet.

Det par har heldigvis ikke fået børn endnu
2
Fab-Yule-Ous
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5880

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 11:19

Jeg er ret sikker på, at min brors tidligere kæreste gjorde det.

Da de fik min nevø, fordi præventionen glippede, sagde hun, at der ideelt set kun skulle være tre år mellem søskende. Tre år senere glippede p-pillen søreme igen.. Jeg ved godt, at sådan en kun er 99,7 % sikker eller sådan noget, men det er alligevel ret uheldigt, at den samme person skal opleve den fejler TO gange - og så inden for tre år.

Min bror var knust, for han var ikke klar til et barn til, og han havde ret. Det var en virkelig dårlig idé, hvis det var overlagt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"