Dating: Ghosting, icing og simmering

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf billiebean » 2. feb 2016, 19:41

Så lige denne artikel i eurowoman: http://www.eurowoman.dk/har-du-hort/kul ... at-skrive/

Havde godt hørt om 'ghosting', men ikke om de to andre begreber 'simmering' og 'icing' i relation til dating.

Oplever I, der dater, også de her tendenser? Hvordan takler man de her undvigemanøvrer? Og hvorfor er det så svært for mange at opføre sig nogenlunde empatisk og ordentligt i datingsituationer?
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Re: Dating: Ghosting, icing og simmering

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 19:45

Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 2. feb 2016, 20:30

Juki skrev:Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?

"DATINGBEGREBER
SIMMERING
Afsender: Hun er sød nok, men jeg vil gerne lige se, hvad der ellers er af damer på markedet
Modtager: Jeg kan mærke, at der er noget galt, men han har nok bare travlt.

ICING
Afsender: Jeg er ikke interesseret, men jeg kunne jo skifte mening, og så må hun gerne vente i kulissen
Modtager: Han gider mig ikke mere, men han har ikke nosserne til at slutte det.
GHOSTING
Afsender: Jeg kan ikke overskue, at hun bliver ked af det, så jeg lader bare være med at skrive mere, så forstår hun det.
Modtager: Hvad sker der? Har han glemt mit nummer eller kommet til at slette mig ved en fejl? Hvad gjorde jeg forkert? Var det mine sko, han ikke kunne lide? Hvad fanden er han for en ussel kujon, der ikke kan finde ud af at sige pænt nej tak. Fuck mænd."
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 2. feb 2016, 20:47

LadyFox skrev:
Juki skrev:Jeg kan ikke åbne linket, men er det der samme som bl.a. vi debattører kalder for at "blive strudset"?

"DATINGBEGREBER
SIMMERING
Afsender: Hun er sød nok, men jeg vil gerne lige se, hvad der ellers er af damer på markedet
Modtager: Jeg kan mærke, at der er noget galt, men han har nok bare travlt.

ICING
Afsender: Jeg er ikke interesseret, men jeg kunne jo skifte mening, og så må hun gerne vente i kulissen
Modtager: Han gider mig ikke mere, men han har ikke nosserne til at slutte det.
GHOSTING
Afsender: Jeg kan ikke overskue, at hun bliver ked af det, så jeg lader bare være med at skrive mere, så forstår hun det.
Modtager: Hvad sker der? Har han glemt mit nummer eller kommet til at slette mig ved en fejl? Hvad gjorde jeg forkert? Var det mine sko, han ikke kunne lide? Hvad fanden er han for en ussel kujon, der ikke kan finde ud af at sige pænt nej tak. Fuck mænd."

Ah, tak :D
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 2. feb 2016, 20:54

He. Den anden dag havde min kæreste og jeg været oppe at diskutere. Sådan meget. På skrift.

Jeg skal så besøge ham. Ringer på dørtelefonen. Og INTET. Selvom han tre minutter før havde sagt ok til, jeg kom over.

Nååååhhhhh... Han er så sådan en :forvirret:

Nej. Hans dørtelefon var i stykker :cool:
1
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 179

Indlægaf A 7 » 3. feb 2016, 05:49

Tja, både og. Har vist oplevet kvinder fra hele spektret, lige fra dem, der kører ren struds, til dem, der med det samme kommer med en klar udmelding. Og så mellemtingen, der omsider kan komme med en udmelding, når man har skrevet til hende nogle gange.
Jeg tænker at skribentens forklaringer lyder meget plausible.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 07:42

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad der er forskellen på Simmering og Icing, men jeg oplevede dem tit, da jeg datede som ung (nå ja, så yngre.)

Jeg tror virkelig sjældent, jeg har fået en direkte afvisning. Det har altid været den der, "Jo, vi kan godt ses, men jeg skal lige..." hvor jeg til sidst har regnet ud, at vi nok ikke skal ses.

Jeg oplevede faktisk engang én, der forsvandt i to uger med begrundelsen, at han havde travlt. Så poppede han op igen og virkede mere kærlig og forelsket end nogensinde før- Vi var sammen nogle gange (også uden han ville have sex,) så da han igen forsvandt to uger (en uge efter han poppede op igen,) troede jeg virkelig længe på, at han rent faktisk havde travlt. Det var først, da han blev venner med en fremmed kvinde på facebook, at det gik op for mig, at han måske ikke havde vildt travlt alligevel. Jeg konfronterede ham med det, og han bekræftede min mistanke. Det var jo nok slut fra hans side. Vi kunne godt have fortsat med at date, men han ville ikke spilde min tid.. Spilde min tid? :skeptisk: Så skulle du måske have droppet mig for to uger siden?!

Nå, alle de her uklare udmeldinger og deciderede løgne, har faktisk gjort, at jeg er virkelig usikker i alle romantiske relationer. Jeg bliver ved med at tro, at jeg er ved at blive droppet og bliver dybt overrasket, når jeg ikke bliver det alligevel. Det er faktisk ret irriterende.
0

Tilbage til "Forhold og sex"