At klage til HP

Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

At klage til HP

Indlægaf Jailbird » 3. feb 2016, 09:44

Jeg ved ikke om tråden er placeret rigtigt, bær over med mig.

For 2år siden købte vi en ny HP printer (HP Photosmart 5520) som bruger 364 blækpatroner. Vi har altid kun brugt originale blækpatroner.

Da jeg ikke var tilfreds med forbruget af disse patroner, begyndte jeg at skrive ned, hvor længe de holdt. For at tage et eksempel:
Sort blækpatron udskiftet i slutningen af oktober. Printer 65 sider frem til januar, hvor patronen nu er "tom". Ifølge æsken burde man kunne printe "op til" 250 sider, og det er ganske almindelige tekstsider jeg har printet, intet med billeder.
Farvepatroner skiftet i slutningen af oktober. Frem til i dag har jeg printet 6 sider med farve, og der er nu under halvdelen tilbage af patronen ifølge displayet!

Det koster 100kr for sort, dvs. ca. 2kr per side jeg printer.
Det koster også ca. 100kr per farve, dvs. ca. 25kr per farveside jeg printer.

Jeg har kontaktet de forhandlere hvor jeg har købt blækpatroner, men jeg skal desværre gå til HP for at klage over det her. Desværre har HP ikke en kontaktformular eller en emailadresse. Man kan søge support via deres hjemmeside, hvor jeg fandt min printer, udfyldte mit navn, telefonnummer, emailadresse, registreringsnummer på printeren, samt en beskrivelse af problemet, hvilket tog mig en hel del tid at udfylde. MEN det her er ikke en rigtig kontaktformular, nej, det er sådan en som søger i deres FAQ og ender op med en fejl 404 hvis den ikke fandt noget. Snydt.
Så fandt jeg endelig et telefonnummer, hvor der står: "Der kan blive pålagt et gebyr ved telefonsupport til produkter, som ikke er dækket af garantien." Min printer er ikke dækket af garantien mere.
FUCK hvor er de grådige!! Jeg er SÅ harm over at man bliver røvrendt af alt og alle og jeg kan ikke engang klage nogen steder, over at deres produkter er RØVDÅRLIGE :cuss:

Er der virkelig ikke andet at gøre end at sige "ærgerligt" og smide printeren ud næste gang den løber tør (dvs. om 50 prints) og så betale sig fra at printe på tankstationer/biblioteker/hvor man nu gør det nu til dags??

Nåja, og for at gøre det hele lidt mere tragiskkomisk, så står der hos HP "Blæk- og tonerpatroner - Fordi hver eneste udskrift tæller". Ha. Ha. Ha.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Re: At klage til HP

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2016, 10:38

Det er et longshot, men du kunne forsøge at kontakte Forbrugerombudsmanden. Det er jo vildledende markedsføring at reklamere med op til 250 sider hvis 65 er gennemsnittet.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 3. feb 2016, 10:56

Det er horribelt, men man skal dog være opmærksom på at står en printer ubrugt for længe, så risikerer man at blækpatronerne tørrer ind og skal skiftes. Og at printerens egne rensning af dyser også ofte koster en mindre blækpatron hver gang.

Men min printer der printer næsten dagligt holder blækpatroner væsentligt længere, end da den printede sjældent.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 323

Indlægaf Nicolait » 3. feb 2016, 14:11

Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg fandt HP's danske adresse, samt tlf. til dem:

Hewlett-Packard ApS
Engholm Parkvej 8, 3450 Allerød
Tlf. 35 15 01 00

Det er måske upassende at sige, men jeg har virkelig gode erfaringer med Canons printere. De holder cirka 13 måneder for mit vedkommende, da jeg læste, og der printede jeg alligevel en del.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3453

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 14:16

Min erfaring siger efterhånden, at det er billigere at købe en ny billig printer hver gang patronen dør :tie: De kan jo fås helt ned til et par hundrede kroner på tilbud som regel.
1
Brugeravatar
Zilla
Kort karma: 2
Likede indlæg: 18

Indlægaf Zilla » 3. feb 2016, 14:21

Jeg så i et forbrugerprogram (kontant eller lignende), at mange printere har indbygget forældelse i sig (så printeren tror, at den er løbet tør, selvom den ikke er).
Jeg ved ikke, om det gælder for din printer, men næste gang, den løber tør, kunne du prøve at google dit printermærke og printerpatron og så reset. Måske er der nogle knapper, man kan trykke på, så den virker igen.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Indlægaf Jailbird » 3. feb 2016, 14:40

Zilla skrev:Jeg så i et forbrugerprogram (kontant eller lignende), at mange printere har indbygget forældelse i sig (så printeren tror, at den er løbet tør, selvom den ikke er).
Jeg ved ikke, om det gælder for din printer, men næste gang, den løber tør, kunne du prøve at google dit printermærke og printerpatron og så reset. Måske er der nogle knapper, man kan trykke på, så den virker igen.

Jeg så det godt dengang det kørte (det er da længe siden egentlig?), men var det ikke mere en fejlmelding som skulle få forbrugeren til at tro, at printeren var kaput? :gruble: Men det vil jeg helt klart prøve, jeg puttede desværre en ny sort i i forgårs, men farverne er jo åbenbart tomme om lidt :rulle:

Tak for svar alle sammen! Jeg havde kort overvejet forbrugerombudsmanden, men det er jo svært at bevise at jeg kun har printet XX antal sider, så jeg ved ikke om det holder.

Jeg ved godt at patroner har det med at tørre ud. Har det noget at gøre med åbningsdatoen eller tiden imellem hvert print? For jeg printer et par sider hver 14. dag ca. (sort), men patronerne holder ca. 3 mdr. før de er "tomme".

Hvor skal jeg hen og printe når jeg smider printeren ud? :gruble:
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 323

Indlægaf Nicolait » 3. feb 2016, 14:53

Man kan vist printe på bibliotekerne, men det koster selvfølgelig lidt.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 3. feb 2016, 15:28

Nicolait skrev:Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg fandt HP's danske adresse, samt tlf. til dem:

Hewlett-Packard ApS
Engholm Parkvej 8, 3450 Allerød
Tlf. 35 15 01 00

Det er måske upassende at sige, men jeg har virkelig gode erfaringer med Canons printere. De holder cirka 13 måneder for mit vedkommende, da jeg læste, og der printede jeg alligevel en del.

Jeg elsker også min canonprinter!
0
~indsæt smart signatur her~
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 16. feb 2016, 21:46

Jeg har haft flere forskellige HP printere som jeg har været super tilfreds med.
I min studietid printede jeg rigtig mange sider, og var virkelig imponeret over hvor ekstremt mange sider jeg kunne få ud af en blækpatron. Når jeg af og til skulle have en ny patron, købte jeg den glædeligt, for jeg følte virkelig at jeg havde fået fuld valuta for den gamle patron.

Men for ca. fem år siden fik jeg så den dumme ide at købe en ny HP Officejet printer. Der var egentlig ikke noget galt med den gamle, men havde lyst til en ny smart. Med mine gode erfaringer med HP havde jeg ingen problemer med at vælge en af de dyrere modeller til 3.000. Men nøj, det var en fejl. Der var seks seperate patroner i, og den sugede bare blækken ud af dem. Da jeg ikke længere er studerende er mit print behov ikke stort mere. Derimod scanner jeg ofte noget. Og her var problemet, for hver gang jeg tændte kørte den lige et renseprogram hvor den blæser studsen ren for blæk...og det bruger åbenbart blæk. Det betød at den kunne bruge alle seks patroner helt i bund, på 6-12 måneder, hvor jeg bogstavelig talt ikke havde udskrevet mere end 10-20 sider. Men det "smarte" renseprogram slugte simpelthen blækken, hver gang jeg tændte for at scanne.
Udover det var softwaren håbløst fejlfyldt.
Efter to år valgte jeg at smide den ud, fordi jeg var træt af at købe blæk.

Normalt ville jeg så have fundet et andet mærke, men fordi jeg trods alt have været super tilfreds med HP i godt 20 år inden, så fik de en chance mere. Men denne gang blev det så en laserprinter. Den har jeg haft i tre års tid nu, og har endnu ikke skiftet toner. Fordelen med laser er også, at den ikke tørrer ud, selvom den ikke bruges i lang tid.
Så selvom tonerskiftet er dyrt, så vil jeg gøre det, næsten glædeligt, når den tid kommer. For jeg føler at de har holdt rigtig længe, og jeg har fået udskrevet en del sider.

Med andre ord, overvej en laserprinter.
1
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 17. feb 2016, 17:48

Angelina skrev:Det er horribelt, men man skal dog være opmærksom på at står en printer ubrugt for længe, så risikerer man at blækpatronerne tørrer ind og skal skiftes. Og at printerens egne rensning af dyser også ofte koster en mindre blækpatron hver gang.

Men min printer der printer næsten dagligt holder blækpatroner væsentligt længere, end da den printede sjældent.

Derfor køber man en laserprinter :)
0
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 19. feb 2016, 19:59

Hvis du ikke printer særlig ofte ville jeg også anbefale dig at bruge biblioteket. Det gør jeg, det kan bedre svare sig for mig. Jeg giver 2 kr. pr. side.
0

Tilbage til "Computere, spil og internet"