Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvas synes du om kondomer?

Kvinde: Sex er bedre med kondom.
2
2%
Kvinde: Sex er lige godt med og uden kondom
24
20%
Kvinde: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
61
51%
Kvinde: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
16
13%
Mand: Sex er bedre med kondom.
1
1%
Mand: Sex er lige godt med og uden kondom
4
3%
Mand: De er et nødvendigt onde, når anden prævention ikke er aktuel
9
8%
Mand: Jeg bryder mig ikke om dem, og vil allerhelst undgå dem.
3
3%

Afgivne stemmer: 120
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Re: Hvordan har du det med kondomer (fysisk)

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 17:20

Precaseptica skrev:
Smiling_Goat skrev:Ja det ved jeg sguda heller ikke :P .. Jeg er kvinde.

Det er noget med omkredsen.

Øv. Nu håbede jeg lige på at få afklaret, hvorfor jeg halvdelen af gangene er ganske tilfreds med mit køb og den anden halvdel overvejer hvor forkert man egentlig kan producere elastisk gummi.

Men det giver mig da en ide til en forretning. Forestil dig; lidt ligesom en prøvesmagning af øl eller vin......

Tja, det kunne man måske godt.. Det ville garanteret have en vis PR-værdi i at være så anderledes :P

Men du kan helt sikkert google dig frem til nogle svar
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 3. feb 2016, 17:22

Smiling_Goat skrev:Tja, det kunne man måske godt.. Det ville garanteret have en vis PR-værdi i at være så anderledes :P

Men du kan helt sikkert google dig frem til nogle svar

Det kan jeg sikkert godt. Det vil jeg begive mig ud i, når jeg bliver træt af at de ind imellem mest føles som en sok, der bare vil af foden.
1
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 3. feb 2016, 17:28

Jeg tror, der er nogen, der køber dem for store, fordi de tror de skal vælge størrelse efter længden. Længden er så vidt jeg ved temmelig ligegyldig, når du vælger - det er nærmest kun omkredsen, der afgør hvilken størrelse er passende.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 260
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 3. feb 2016, 17:34

Precaseptica skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg læste også lige en artikel om, at rigtig mange mænd slet ikke har styr på, hvad de skal kigge efter, når de køber kondomer. Så giver det lidt sig selv, at man ikke kan lide dem, synes jeg.

Jeg ved det ikke, så nu spørger jeg: Hvad skal man kigge efter?

http://samvirke.dk/sundhed/raad-og-tips ... ondom.html
3
:ninja:
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 3. feb 2016, 18:03

Jeg er kvinde, i fast forhold og har en masse børn. Vi bruger kondomer fordi min krop reagerer rigtigt skidt på hormonpræparater og kobberspiral var noget l*rt (jeg blødte min. 10 dage hver cyklus og "stak" min mand under sex med snorene). Jeg kan ikke mærke forskel (eller jo, måske en lille smule, men intet af betydning). Desuden synes jeg det er rart at slippe for klisteriet bagefter. Min mand ville nok allerhelst have sex uden, men han vil hellere have sex med, end en kone der bliver hormonskør og stikken under akten :lol: Desuden har de den fordel, at når sex ikke er hverdagskost (med 4 børn sker det nok desværre max. 1 gang om ugen), så holder han lidt længere :D

Som yngre tænkte jeg ikke altid så langt...jeg kan bare glæde mig over, at jeg aldrig har haft en kønssygdom eller er blevet ufrivilligt gravid :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 333

Indlægaf Venus222 » 3. feb 2016, 18:22

Jeg har det fint med kondomer og bliver jeg single igen så vil jeg altid bruge gummi. Tanken om hvad man kan blive smittet med ved ubeskyttet sex kan godt gøre mig en lille smule dårlig. :8:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 3. feb 2016, 18:25

Vi bruger aldrig gummi herhjemme... De få gange vi er skubbet ud i det grundet en glemt p-pille, så har vi ofte haft andet slags sex i stedet, fordi vi ikke gider det.
Jeg synes det slider mere, og synes ikke sexen er lige så god.
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 142
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1417

Indlægaf vUlpeS » 3. feb 2016, 18:36

Der er mange, der skriver "stikker", "gnider", "gnubber" og "skærer", så jeg kommer helt i tvivl om hvorvidt det kun er mig, der bruger glidecreme i samspil med kondomerne ved helt almindelig vaginal sex?
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 3. feb 2016, 18:40

vUlpeS skrev:Der er mange, der skriver "stikker", "gnider", "gnubber" og "skærer", så jeg kommer helt i tvivl om hvorvidt det kun er mig, der bruger glidecreme i samspil med kondomerne ved helt almindelig vaginal sex?

Vi bruger ikke glidecreme og har ikke problemer med de ovennævnte gener...
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3433

Indlægaf HappyPaww » 3. feb 2016, 18:47

vUlpeS skrev:Der er mange, der skriver "stikker", "gnider", "gnubber" og "skærer", så jeg kommer helt i tvivl om hvorvidt det kun er mig, der bruger glidecreme i samspil med kondomerne ved helt almindelig vaginal sex?

Har aldrig gjort mig så meget i det, at jeg har været så velforberedt :blush: Og de få gange jeg har prøvet glidecreme syntes jeg det blev alt alt for vådt. Men der er en anden friktion end hud mod hud som ikke er rar..
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 142
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1417

Indlægaf vUlpeS » 3. feb 2016, 18:52

HappyPaww skrev:

Har aldrig gjort mig så meget i det, at jeg har været så velforberedt :blush: Og de få gange jeg har prøvet glidecreme syntes jeg det blev alt alt for vådt. Men der er en anden friktion end hud mod hud som ikke er rar..

Det kan vel løses på samme måde som man løser det, når kvinden er meget våd? - Eller ved at være lidt mere nærig med cremen måske? :)
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2301

Indlægaf Studsgaard » 3. feb 2016, 19:35

Jeg er ikke fan af dem.
Jeg kan som kvinde godt mærke forskel og syntes det giver en noget anderledes følelse.
Vi har prøvet med og uden glidecreme og begge dele syntes jeg er træls.

Nu nyder jeg godt af at manden er "fikset" så ingen hormoner der påvirker min krop og ingen bekymringer
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 3. feb 2016, 21:04

Jeg er glad for at se der er flere kvinder der ikke kan mærke forskel - troede mere eller mindre jeg var den eneste!

Jeg er ikke super vild med lugten, men omvendt er jeg en af de kvinder som sæd elsker; faktisk så meget at det gerne bliver oppe i mig i 2-4 timer. Jeg må blankt erkende at jeg ikke savner at vågne fordi sæden har besluttet sig at NU er det tid til at komme ud igen eller for den sags skyld følelsen af sivende sæd når man sidder til et møde på arbejdet :genert:
3
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 327
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3249

Indlægaf DD_81 » 3. feb 2016, 21:25

Mærker personligt Ingen forskel og det er et plus at man slipper for "klatten" Og den våde plet på lagnet - som altid har det med at ende i min halvdel af sengen ;)

Men altså lugt og smagsmæssigt er der ikke ligefrem et plus og akten er ligesom slut derfra
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 329
Likede indlæg: 3733

Indlægaf Novella » 3. feb 2016, 22:00

Jeg synes, at de er aldeles rædsomme, og jeg får svie og svamp af dem. Det har dog ikke ændret på, at jeg konsekvent har forlangt dem ved løse forhold. Det er bare sådan.
1

Tilbage til "Forhold og sex"