Mad der, bogstaveligt talt, laver sig selv?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5903

Re: Mad der, bogstaveligt talt, laver sig selv?

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:28

Tusind tak alle sammen.. Jeg lavede One Pot Pasta og blev noget chokeret over arbejdsmængden, da jeg opdagede jeg både skulle dele tomater, hakke løg OG røre i gryden en gang imellem. Ak du milde. MEN jeg har fået reel aftensmad :banan:

Det er en rigtig god idé med tærte, men jeg har altid lært, at man spiser salat til sådan en.. Det behøver man måske ikke?
4
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2480

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2016, 19:31

Smiling_Goat skrev:Tusind tak alle sammen.. Jeg lavede One Pot Pasta og blev noget chokeret over arbejdsmængden, da jeg opdagede jeg både skulle dele tomater, hakke løg OG røre i gryden en gang imellem. Ak du milde. MEN jeg har fået reel aftensmad :banan:

Det er en rigtig god idé med tærte, men jeg har altid lært, at man spiser salat til sådan en.. Det behøver man måske ikke?

Det behøver man vel ikke, hvis ikke man har lyst, men mange supermarkeder sælger jo færdigblandede salater af ok kvalitet :)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:32

Wizzze skrev:Jeg tænker du måske skulle hive en dag ud i weekenden og så producere en stor mængde retter du kunne fylde i fryseren og så varme op når du kommer hjem.

Sådan en bradepande Lasagne, skåret i mindre stykker, og frosset ned, som du så kan varme i ovn/micro. Eller en stor gryde suppe, og igen fryse ned, eller Albondigas kødboller, eller noget mørbradgryde. Der er virkelig mange muligheder.

Det er en god idé. Det her er bare ikke et typisk problem for mig. Normalt gider jeg godt at lave mad. Jeg er bare inde i en periode, hvor jeg ikke gider spise eller lave mad. Det sker engang imellem, men det går over igen.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1101

Indlægaf girl_beat » 3. feb 2016, 19:33

Karolines rustikke tomatsuppe i karton smager overraskende godt og passer helt sig selv - du skal bare hjælpe den op i gryden :D

Smør et kyllingebryst med ketchup og vikl bacon om. Læg på et stort stykke bagepapir med to håndfulde frosne bønner ved siden af. Passer sig selv i ovnen 20 min., så er der lækker kylling med bønnefritter :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:33

Pandesteg skrev:
Smiling_Goat skrev:Tusind tak alle sammen.. Jeg lavede One Pot Pasta og blev noget chokeret over arbejdsmængden, da jeg opdagede jeg både skulle dele tomater, hakke løg OG røre i gryden en gang imellem. Ak du milde. MEN jeg har fået reel aftensmad :banan:

Det behøver man vel ikke, hvis ikke man har lyst, men mange supermarkeder sælger jo færdigblandede salater af ok kvalitet :)

Sandt.. Det kunne man jo selvfølgelig.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:34

girl_beat skrev:Karolines rustikke tomatsuppe i karton smager overraskende godt og passer helt sig selv - du skal bare hjælpe den op i gryden :D

Smør et kyllingebryst med ketchup og vikl bacon om. Læg på et stort stykke bagepapir med to håndfulde frosne bønner ved siden af. Passer sig selv i ovnen 20 min., så er der lækker kylling med bønnefritter :)

Hvor var du i eftermiddags?! Det der havde været perfekt. Smøre ketchup på kylling, tror jeg måske lige, jeg havde kunnet overkomme.

Ej, det var udmærket, det jeg endte med. Men det er en god idé til en anden gang.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 3. feb 2016, 19:36

Når man er voksen, må man selv bestemme :banan:

Ej, salat er altid sundt, og det smager godt med noget knasende til en blød tærte, men hvis man fylder sin tærte med grøntsager, ville jeg hoppe op og falde ned på tilbehøret.

Revne gulerødder og evt. rødbeder er gode i tærter. Løg i både ligeså.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:38

Rapfisk skrev:

Når man er voksen, må man selv bestemme :banan:

Ej, salat er altid sundt, og det smager godt med noget knasende til en blød tærte, men hvis man fylder sin tærte med grøntsager, ville jeg hoppe op og falde ned på tilbehøret.

Revne gulerødder og evt. rødbeder er gode i tærter. Løg i både ligeså.

Selvfølgelig må man selv bestemme. Jeg får åbenbart ikke formuleret mig godt nok. Jeg overvejede bare, om det kunne betragtes som et sundt måltid, hvis man droppede salaten.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 19:40

Jeg foretrækker det helt klart med salat til, men når der er grøntsager i, er det strengt taget ikke nødvendigt sundhedsmæssigt.

De fleste supermarkeder har efterhånden salatblandinger, som du ikke engang skal skylle. Dem kan du også bruge sammen med pitabrød og fx. tun og lidt dressing. Jeg har altid en flaske færdigdressing i køleskabet til de dage, hvor jeg virkelig ikke gider røre en finger.

Jeg er også meget glad for min omeletform til mikroovnen. Det kan næsten ikke blive lettere.
Jeg hælder to æg og lidt mælk i formen og pisker det sammen med salt og peber, inden jeg smider fx. halve cherryrtomater, broccoli eller grønne bønner i mindre stykker og lidt skinke og revet ost i. Formen kommer i mikroovnen et par minutter, og så er der en lækker omelet, som kan spises med rugbrød eller salat(blanding) til.
http://www.imerco.dk/k%C3%B8kkenudstyr/ ... =100325087

Rema har hummus på dåse, der bare skal blandes med olivenolie. Det kan jeg godt spise til aftensmad med gnavegrønt til og et groft pitabrød.
Hvis du ikke gider skære grøntsagerne selv, kan du købe cherrytomater, skoleagurker, små gulerødder, osv.
4
Je suis un tableau noir.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 19:43

DetSorteCirkus skrev:

Jeg foretrækker det helt klart med salat til, men når der er grøntsager i, er det strengt taget ikke nødvendigt sundhedsmæssigt.

De fleste supermarkeder har efterhånden salatblandinger, som du ikke engang skal skylle. Dem kan du også bruge sammen med pitabrød og fx. tun og lidt dressing. Jeg har altid en flaske færdigdressing i køleskabet til de dage, hvor jeg virkelig ikke gider røre en finger.

Jeg er også meget glad for min omeletform til mikroovnen. Det kan næsten ikke blive lettere.
Jeg hælder to æg og lidt mælk i formen og pisker det sammen med salt og peber, inden jeg smider fx. halve cherryrtomater, broccoli eller grønne bønner i mindre stykker og lidt skinke og revet ost i. Formen kommer i mikroovnen et par minutter, og så er der en lækker omelet, som kan spises med rugbrød eller salat(blanding) til.
http://www.imerco.dk/k%C3%B8kkenudstyr/ ... =100325087

Rema har hummus på dåse, der bare skal blandes med olivenolie. Det kan jeg godt spise til aftensmad med gnavegrønt til og et groft pitabrød.
Hvis du ikke gider skære grøntsagerne selv, kan du købe cherrytomater, skoleagurker, små gulerødder, osv.

Perfekt. Jeg har en god portion grønsagstærte i fryseren. Så er aftensmaden i morgen da klaret :)

Og jeg elsker i øvrigt dit tip om, hvordan jeg slipper for at skære grønsager. Du har virkelig fanget budskabet :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 19:54

Karolines thaisuppe er også god.
Jeg spiste den sidst med grovnudler, ristede champignonskiver og svitsede forårsløg, men hvis jeg skulle lave den på tid, ville jeg bruge rejer eller forstegt kylling fra supermarkedernes pålægshylder og pot noodles og klippe forårsløget direkte i suppen.
Jeg kan generelt meget bedre overskue at klippe i grøntsager end snitte dem :D
3
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Mad og drikke"