Hverdagsluksus

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Re: Hverdagsluksus

Indlægaf Urtekussen » 25. aug 2015, 18:43

Vinduespudser
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2273

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 08:45

Min bil. Den er uøkonomisk, kører ikke ret langt på literen, ligger i mellemklassen i forhold til vægtafgift og jeg burde bruge mine penge på at eks. betale studielån af i stedet. Og nå ja, og så bor jeg 4 km fra Rådhuspladsen og 1,1 km fra mit arbejde, så det er ikke ligefrem, fordi jeg har brug for en bil :-D

Men....Når solen skinner og jeg kan køre taget ned og sætte mig ind i min basse med musikken på fuld knald og drøne derudaf, så stiger min livskvalitet altså betragteligt :love:

Unavngivet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
DenSkarpeLaks
Kort karma: 2
Likede indlæg: 45

Indlægaf DenSkarpeLaks » 27. aug 2015, 06:57

Jeg synes den største hverdagsluksus er tid.

Tid nok til at hygge med ungerne om morgenen, i stedet for at skulle stresse afsted i børnehave.
Tid til mig selv, til at læse eller motionere eller lave noget kreativt.
Tid til parforholdet og sexlivet.

Jeg synes det der tidsnoget har ret trange kår lige nu, og jeg glæder mig SÅ meget til at gå på deltid til oktober!
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3464

Indlægaf FruDulle » 27. aug 2015, 07:23

didas skrev:Min bil. Den er uøkonomisk, kører ikke ret langt på literen, ligger i mellemklassen i forhold til vægtafgift og jeg burde bruge mine penge på at eks. betale studielån af i stedet. Og nå ja, og så bor jeg 4 km fra Rådhuspladsen og 1,1 km fra mit arbejde, så det er ikke ligefrem, fordi jeg har brug for en bil :-D

Men....Når solen skinner og jeg kan køre taget ned og sætte mig ind i min basse med musikken på fuld knald og drøne derudaf, så stiger min livskvalitet altså betragteligt :love:

Hvor er WH med en skarp bemærkning over at være så ødsel når man har gæld????

Men JEG elsker det! Den er da SÅ fin. Nyd det :D
3
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. aug 2015, 07:56

Lige nu er den største hverdagsluksus for mig at have haft økonomi til at holde en lille selvfinansieret orlov, mens min mor begyndte at få kemo og at kunne gøre det igen om nødvendigt. I det hele taget ikke at være tvunget til at arbejde fuldtid og stadig leve behageligt.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Indlægaf Hunkat » 27. aug 2015, 09:27

En flaske rødvin nu og da. Det er det det kan blive til på mit budget.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. aug 2015, 09:49

Århhh Didas! Din bil! :love: Sådan en der har jeg sukket efter siden den kom frem. Og jeg sukker stadig. Efter den, men også en VW Boble cabriolet. Den er rund og sød lige som mig.

Nå, men jeg vil være så ydmyg og sige, at min hverdagsluksus blandt andet er at få min løn. Til tiden. Helt uden at skulle tigge og bede om den en uge. Nu har jeg været ansat i min nye stilling i snart otte måneder, og jeg er stasig helt vildt lykkelig, når vi når til lønningsdagen. Det er vildt at prøve. :D
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2273

Indlægaf didas » 27. aug 2015, 12:57

Ado skrev:Århhh Didas! Din bil! :love: Sådan en der har jeg sukket efter siden den kom frem. Og jeg sukker stadig. Efter den, men også en VW Boble cabriolet. Den er rund og sød lige som mig.

Nå, men jeg vil være så ydmyg og sige, at min hverdagsluksus blandt andet er at få min løn. Til tiden. Helt uden at skulle tigge og bede om den en uge. Nu har jeg været ansat i min nye stilling i snart otte måneder, og jeg er stasig helt vildt lykkelig, når vi når til lønningsdagen. Det er vildt at prøve. :D

Jeg har også haft sukket over den siden jeg købte min første bil for 7-8 år siden, men dengang var den for dyr. Nu er de endelig kommet ned i en prisklasse, der er til at betale, selvom det stadig er mange penge for en 14 år gammel bil :lol: . Men den er så fiiiin :lun: Eneste ting, der ærgrer mig lidt er, at der ikke var nogle der havde en til salg i pastelblå, det ville have været prikken over i'er :-D
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
RødeMor
Kort karma: 9
Likede indlæg: 58

Indlægaf RødeMor » 27. aug 2015, 18:19

Min største hverdagsluksus er noget med æstetik og velvære.. Med rod i privatlivet i øjeblikket giver det mig ret meget at bruge lækre produkter i forbindelse med det bad jeg tager hver morgen, at sidde på altanen i solen og drikke en kop kaffe, at købe smukke blomster, vaske tøj (og dufte til det i halve timer før jeg hænger det op :genert: - jamen, mit vaskemiddel dufter så åndssvagt godt!), forestille mig hvordan mit hjem skal indrettes så snart jeg får mulighed for det - og så videre i den dur.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. aug 2015, 05:14

Når man som jeg har en alder, hvor størstedelen af livet har været analogt, er det en kilde til stadig luksusfølelse at kunne gå ind på Spotify eller Youtube og høre lige den musik, man har lyst til.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 28. aug 2015, 09:41

didas skrev:Min bil. Den er uøkonomisk, kører ikke ret langt på literen, ligger i mellemklassen i forhold til vægtafgift og jeg burde bruge mine penge på at eks. betale studielån af i stedet. Og nå ja, og så bor jeg 4 km fra Rådhuspladsen og 1,1 km fra mit arbejde, så det er ikke ligefrem, fordi jeg har brug for en bil :-D

Unavngivet.jpg

Rigtig tøse øse :klap:
Ved ikke hvorfor, men den passer meget godt med mit mentale billede af dig, lets play :D

Nyder i øvrigt en af hverdagens luksus´er lige nu, Dobbelt Espresso Wiener Melange, mums :savl:
1
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 28. aug 2015, 10:15

Vi har verdens bedste kantine på mit arbejde.

Det er virkelig luksus hver dag at kunne få et lækkert, veltilberedt måltid til en meget rimelig pris.
0
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 7. sep 2015, 08:02

En tråd som denne. Hold da op, hvor bliver jeg i godt humør af at læse om de hverdagsglæder, I giver jer selv :rock:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
TurtleSpeed
Kort karma: 100
Likede indlæg: 595

Indlægaf TurtleSpeed » 7. sep 2015, 15:52

Igaar besluttede jeg mig for at tage alene ud og nyde den friske luft. Tog lidt mad med, en lille termo med kaffe i og et taeppe og afsted i Botanisk Have. Saa simpelt. Saa godt.
5
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 7. sep 2015, 17:08

Min mælkeskummer giver mig meget luksus i hverdagen. Det er så lækkert at kunne lave en skøn latte uden at skulle på cafe.

Og apropos kaffe, så er jeg altid på Starbucks, når jeg er i lufthavnen eller skal med toget til Jylland. Selvom det ofte er i arbejdssammemhæng, så betaler jeg selv den luksus.

Men ellers er det ikke fordi, at jeg er afhængig af kaffe :D
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Livets forhold"