Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mand! Ville du benytte dig af p-piller?

Ja!
8
53%
Nej!
5
33%
Ved ikke. Uddyb gerne i kommentar.
2
13%

Afgivne stemmer: 15
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Re: Mand: Ville du benytte dig af p-piller hvis de var tilgængelige?

Indlægaf Akehurst2 » 8. feb 2016, 09:13

eks-Maupassant skrev:
Det jeg snakker om det er hvorfor der ikke findes en mandlig p-pille. Det er rent konkret fordi ingen har gidet betale for at opfinde den, og det spekulerer jeg så over hvorfor kan være. Jeg forholder mig ikke rigtigt til at det er godt eller skidt.

Som sagt taler vi jo også globalt marked her. Jeg synes mange post bærer præg af at man regner med at udviklingen af en mandlig p-pille står og falder med danske kønsforhold. Sådan er det slet ikke. Danmark er et meget meget lille marked, så det er meget ligeyldigt med os i den her sammenhæng.

Der er selvfølgelig kun et marked for den, i det omfang ansvaret for graviditeten også påhviler manden. Det er en meget relevant pointe.

Alligevel tænker jeg, at der også i andre samfund burde være en interesse i at kunne gøre sit for at undgå graviditet. Uanset, at man ikke kan dømmes og via skatten tvinges til at betale børnebidrag, så må det da være en fordel ikke at skulle stå med en gravid kvinde, når det ikke er ønsket.
1

Tilbage til "Forhold og sex"