2SHY skrev:Rosa Espinosa skrev:Prøver at sige til mig selv "nej, du må ikke købe kage", men det gør bare at jeg har mere lyst til kage
Eftersigende er det værre at sætte forbud op for sig selv når det gælder mad. Det er i hvert fald noget jeg kan mærke på mig selv. Hvis jeg beslutter mig for eller får at vide at jeg ikke må spise f.eks. chips, så er det nærmest det eneste jeg tænker på. Og så går jeg måske også lidt i trods mode og tænker "Det skal jeg sgu nok selv bestemme!"
ManicNinja skrev:Rosa Espinosa skrev:Prøver at sige til mig selv "nej, du må ikke købe kage", men det gør bare at jeg har mere lyst til kage
Underbevidstheden hører ikke ordet 'ikke', har jeg ladet mig fortælle. Ved ikke, om det passer. Men synes faktisk, det giver meget god mening. Det er derfor man som passagerer i en bil, der skrider ud, bør råbe: "Vejen, vejen, vejen!" til føreren og ikke "ikke vejtræet!" ...
Måske du kunne fortælle dig selv om alt det lækre, du gerne må/vil/kan spise for at flytte fokus?
Jeg ved det godt, men hvis jeg siger til mig selv, at jeg gerne må få kage, også selv om jeg ikke behøver det. Ja, så vil jeg stadig have kage. Man kan simpelthen ikke vinde når det kommer til kage.
Men holdte mig i skindet. Købte chips i stedet for