Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1981

Re: Influenza status

Indlægaf lillebjoern » 8. feb 2016, 07:57

Jeg har slet ikke hørt om noget i min omgangskreds eller på min arbejdsplads eller studie. Jeg blev nedlagt sidste år, og det var en værre omgang, så håber virkelig ikke det sker igen.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 8. feb 2016, 08:35

Jeg har fået ondt i halsen her til morgen - men det er formentlig ikke influenza, der er på vej (som nævnt i irritationstråden: Hold nu op med at kalde almindelig forkølelse for influenza! ;) )...
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:25

lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.

Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 8. feb 2016, 09:26

Skralde skrev:
lulu-p skrev:Hvis man går ind på Statens Serum Instituts influenza-overvågning. Så er antallet af indrapporterede influenzatilfælde stadig meget lavt dog stigende. Vi er altså langt fra en epidemi.

Jeg hørte engang en mand i fjernsynet sige, at den største "sygefraværsdag" i DK typisk er dagen efter at medierne skriver om stigende influenzatilfælde. På min gamle arbejdsplads var det altid den samme håndfuld som lagde sig syge når der var snak om "noget i luften". Det kan selvfølgelig også være at de bare har dårligt immunforsvar.

Jeg har altid luret lidt på de der indrapporterede tilfælde, kontakter folk virkelig deres læge hvis de "blot" ligger med influenza når man ved at det er i omløb? :genert: Altså jeg forstår godt at man giver lægen et ring, hvis man efter 5 dage absolut ingen bedring har, men ellers - hvorfor? (Og det er rent tankespind ikke? Jeg forventer ikke at du har svaret :genert: )

Man kan også indrapportere på influmeter :) http://influmeter.dk/
0
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:27

Nå, men mit afkom kom hjem fra sin far i går med 40 i feber og ondt i halsen. Jeg har hovedpine og øm hals, men ikke noget vildt. Jeg håber at det for barnets vedkommende hurtigt er overstået, men jeg forventer det ikke da de virkelig har været ramt i hendes børnehave, hvor ungerne har døjet med meget høj feber i 4-6 dage.

Jeg er træt af sygdom! Forår, kom hid!
1
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 8. feb 2016, 09:30

HappyPaww skrev:
Skralde skrev:

Arh, så giver det straks mere mening :gogo:
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 8. feb 2016, 10:08

Jeg havde influenza hele sidste uge (startede fredag aften) og det er næsten væk nu. Sikke en omgang. Jeg havde over 39 i feber flere dage i træk og ekstremt påvirket almentilstand. Det var først her i weekenden at jeg kunne holde ud at sidde med min computer og læse og sådan. Nu er der sådan nogle småtterier tilbage som trykken på det ene øre, lidt snottet, lidt hosten og udmattet krop. Det kommer nok til at tage en uge endnu før jeg er helt ovenpå.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 8. feb 2016, 10:24

HappyPaww skrev:
Skralde skrev:

Men der er forskel på om en praktiserende læge indberetter dokumenterede influenzatilfælde (den graf er også på SSI..og den er lav) og borgere som indberetter "influenzasymptomer". Jeg kender mange som i fuld alvor hævder at have influenza 2-3 gange hvert år. Øøøh...nej. Forkølelse, ondt i halsen måske. Men influenza? Nej vel.
4
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1405

Indlægaf Filipai » 8. feb 2016, 10:32

Her er der indtruffet ondt i halsen, lidt feber, hovedpine og ømme led. Men jeg holdte også kæmpe fest i weekenden, som involverede en del alkohol, og gå frem og tilbage udenfor i kulden, og massivt søvnunderskud. Lige en god booster til at starte sygdom. Vi havde også en del afbud til festen grunden influenza.
Senest rettet af Filipai 8. feb 2016, 10:56, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4561

Indlægaf Akehurst2 » 8. feb 2016, 10:34

DD_81 skrev:
Jeg tror muligvis jeg havde det inden jul, skidt tilpas det var jeg ihvertfald.

Hvis du har haft det, er du ikke i tvivl.
1
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1536

Indlægaf fisken80 » 8. feb 2016, 18:55

Akehurst2 skrev:
DD_81 skrev:
Jeg tror muligvis jeg havde det inden jul, skidt tilpas det var jeg ihvertfald.

Hvis du har haft det, er du ikke i tvivl.

Aldeles enig. Jeg havde influenza sidste forår og hold kæft jeg var syg.

Lige nu er jeg også nedlagt, men ikke med influenza, men en omgang halsonde der gør, at jeg lyder som en hvalros når jeg hoster og en gammel havneluder når jeg snakker.

Og det er fame også trælst
0
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 8. feb 2016, 19:31

Jeg er frisk som en havørn, var vist sidst syg i november forrige år, med maveonde.
Heller ingen syge børn herhjemme, men jeg kan se i skolen, at ca 20% er syge - men det kan jo være alt muligt.
0
Brugeravatar
Wolf
Kort karma: 5
Likede indlæg: 62

Indlægaf Wolf » 9. feb 2016, 19:40

Vi er så småt ved at være ovenpå igen, dog har vi nu begge en hoste, der gør at jeg ringer til lægen i morgen :-/

Snot er en ting, men når det er ubehageligt at trække vejret og barnet hoster så vinduerne ryster, så må det være tid til et tjek.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 9. feb 2016, 22:24

Er næsten rask. Kæmper kun med slem træthed og hoste i kombi med irritation af halsen. Det tog omkring en uge, før jeg begyndte at føle mig lidt ovenpå igen.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1405

Indlægaf Filipai » 9. feb 2016, 22:51

Filipai skrev:Her er der indtruffet ondt i halsen, lidt feber, hovedpine og ømme led. Men jeg holdte også kæmpe fest i weekenden, som involverede en del alkohol, og gå frem og tilbage udenfor i kulden, og massivt søvnunderskud. Lige en god booster til at starte sygdom. Vi havde også en del afbud til festen grunden influenza.

Og jeg slap heldigvis, jeg har kun lidt øm hals stadig, men det var da heldigvis ikke influenza jeg blev ramt af. Puha. God bedring til de syge derude.
0

Tilbage til "Helbred"