Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3483

Re: Influenza status

Indlægaf Ballademager » 10. feb 2016, 08:16

Jeg tror heller ikke, det var influenza her. Det var nok nærmere forkølelse med hoste og feber. Efter fem dage er jeg så småt på vej op igen, men jeg bliver simpelthen aldrig fan af snot og hoste. Men det er der nok ikke nogen, der er :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 497

Indlægaf Marioneta » 10. feb 2016, 08:39

lulu-p skrev:Men der er forskel på om en praktiserende læge indberetter dokumenterede influenzatilfælde (den graf er også på SSI..og den er lav) og borgere som indberetter "influenzasymptomer". Jeg kender mange som i fuld alvor hævder at have influenza 2-3 gange hvert år. Øøøh...nej. Forkølelse, ondt i halsen måske. Men influenza? Nej vel.

Jeg tror faktisk, at jeg aldrig har haft influenza. Måske influenza C for tre år siden, da jeg var syg i en uge og derefter fik dobbeltsidig lungebetændelse og blodforgiftning. Vi troede det var influenza, som startede det, da søn og daværende mand også havde det. Men jeg testede negativ for influenza A og B (var indlagt i 2 uger), så vi havde allerhøjest influenza C i huset, som jo bare er en udvidet forkølelse.

Ingen influenza her, men vi døjer med streptokokker i halsen. Jeg har haft to omgange på tre uger og sønnike engang imellem mine to.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 10. feb 2016, 08:54

Her var tre ud af fire ramt af noget maveonde med opkast for et par uger siden. Heldigvis var det overstået på et døgn.
Den yngste er mere eller mindre konstant snottet og med småfeber, og har en enkelt gang haft møb, men ellers fejler vi ikke noget.
Endnu.

Influenza har jeg ikke haft i mange år. Måske 15.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 10. feb 2016, 14:18

Jeg havde verdens mest stædige og irriterende forkølelse fra slut december til medio januar. Den var simpelthen så langtrukken og træls. Det er meget normalt at jeg har en smule snue en gang om året eller sådan, men det her var absurd.

Jeg er dog stadig lykkelig for at det ikke var influenza. Sidst jeg havde influenza var for 3-4 år siden og det var nær gået rigtig, rigtig galt. Det gik så stærkt at jeg ikke kunne nå at informere nogen før jeg mistede bevidstheden og var ude af stand til at gøre noget. Heldigvis for mig anede en nabo uråd. Han ringede efter en ambulance og de sparkede døren ind. Ellers var jeg død. Det varede 14 dage før jeg var nogenlunde på benene igen, men jeg var stadig afkræftet og generelt skidt tilpas i flere uger derefter.

Ellers havde jeg salmonellaforgiftning for fem års tid siden, hvilket vel varede 3-4 uger i alt før min mave var normal igen. Og så et par småforkølelser hist og her.

Jeg bliver lidt arrig når folk siger at de har influenza når de i virkeligheden bare er forkølede. En forkølelse kan være sindssygt træls og langtrukken og med høj feber, men det gør det ikke til influenza. Influenza kan være alvorligt og farligt. Jeg har desværre oplevet flere dødsfald i familien pga. influenza. Og selvom jeg ellers er rask og frisk, så var jeg selv ved at tage billetten på grund af det.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 15:57

Nu er manden ramt.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Wolf
Kort karma: 5
Likede indlæg: 62

Indlægaf Wolf » 11. feb 2016, 19:44

Ooog eftersom lægen intet fandt på lungerne, har min krop besluttet at forhøje med kvalme og dårlig mave :-(

Nu er jeg godt nok ved at være træt af det - gå så væk sygdom!!!
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 12. feb 2016, 06:16

Intet her. Manden slæber alt muligt med hjem, han arbejder på en folkeskole og jeg går hjemme på barsel men er lige startet uddannelse igen.
Det er jo så ikke influenza han slæber med hjem, men alt muligt forkølelsesagtigt.
Jeg har ikke været ramt. Det er godt nok vildt! Plejer at blive syg ved denne tid, dog ikke altid influenza.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3483

Indlægaf Ballademager » 12. feb 2016, 06:17

Sophies-mor skrev:Nu er manden ramt.

Også her.

Har fået tilsendt dette link med råd om, hvordan man hjælper ham til at overleve:

http://manflu.dk/tips-tricks-til-kvinden/
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 12. feb 2016, 08:02

Har været hjemme fra arbejde siden onsdag :( Torsdag havde jeg feber og muskelsmerter men det er som sådan væk nu, og jeg er bare virkelig forkølet. Så enten en kraftig forkølelse eller mild influenza var det nok - men øv det er skod :(
0
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 12. feb 2016, 08:20

Ballademager skrev:
Sophies-mor skrev:Nu er manden ramt.

Også her.

Har fået tilsendt dette link med råd om, hvordan man hjælper ham til at overleve:

http://manflu.dk/tips-tricks-til-kvinden/

Vi er alle 3 ramt siden onsdag, så han må klare sig selv :D
1
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 12. feb 2016, 08:28

Her har vi so far undgået det. Mindsten var godt nok syg med meget høj feber for et par uger siden, men ingen andre ramt. Jeg er bange for det kun er et spørgsmål om tid. I de stores klasser er over halvdelen af børnene ramt :tie:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8385
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. feb 2016, 12:43

Det er så længe siden jeg har haft influenza, at jeg ikke kan huske startsymptomerne. Men lige nu...Ew. Havde det sært i aftes, da jeg lå i sengen. Har været frisk ud over det sædvanlige på jobbet i dag. Og da jeg kom hjem, var jeg fyldt med energi og klar til at gøre rent. Og så ramte det mig som en hammer med pludselig vanvittig kvalme, ondt i maven og fryseture.
Jeg håber virkelig, det bare er fordi jeg ikke har spist nok i dag og at det går væk om lidt.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8385
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. feb 2016, 14:02

Ado skrev:Det er så længe siden jeg har haft influenza, at jeg ikke kan huske startsymptomerne. Men lige nu...Ew. Havde det sært i aftes, da jeg lå i sengen. Har været frisk ud over det sædvanlige på jobbet i dag. Og da jeg kom hjem, var jeg fyldt med energi og klar til at gøre rent. Og så ramte det mig som en hammer med pludselig vanvittig kvalme, ondt i maven og fryseture.
Jeg håber virkelig, det bare er fordi jeg ikke har spist nok i dag og at det går væk om lidt.

Nu har jeg hovedpine og ørepine. Og jeg er slet ikke klar over, om det er indbildt, fordi jeg ligger og fokuserer med mine hypokonderbriller. Christ. Nu begynder jeg at gøre rent og ser, om adspredelse fjerner symptomerne.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tutter27
Kort karma: 7
Likede indlæg: 85

Indlægaf Tutter27 » 29. feb 2016, 13:33

Manden var ramt forrige uge, og sidste uge var det så min tur. Mega træls.

Aner ikke om det var influenza eller forkølelse, det var nok til vi hver især lå lig I 4 dage, med feber, hovedpine, snot, host og hak, ondt I krop.

Jeg døjer stadig med hoste, wiskey stemme, propper I ørerne, snot helt op I panden, mine kollegaer ser noget olme ud. Men for faen jeg føler jeg har det meget bedre, og man kan sgu ikke blive ved med at være hjemme.

tut
0
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 29. feb 2016, 13:35

Og jeg er så ramt for anden... tredie? gang i år allerede!
:sur:
0
Billede SÅ kom bananen!

Tilbage til "Helbred"