Influenza status

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 854

Re: Influenza status

Indlægaf Panton » 29. feb 2016, 13:47

Sophies-mor skrev:Og jeg er så ramt for anden... tredie? gang i år allerede!
:sur:

det troede jeg ikke man kunne?? Så må det være en anden stamme? er det ikke svineinfluenza typen der har hærget eller den man kalder A?

Men anyway, det er dæleme synd for dig :ae:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1322

Indlægaf Sophies-mor » 29. feb 2016, 14:24

Panton skrev:
Sophies-mor skrev:Og jeg er så ramt for anden... tredie? gang i år allerede!
:sur:

det troede jeg ikke man kunne?? Så må det være en anden stamme? er det ikke svineinfluenza typen der har hærget eller den man kalder A?

Men anyway, det er dæleme synd for dig :ae:

Altså, jeg sad nede ved lægen i dag (og godt nok var det "kun" uddannelseslægen - sådan at forstå, at mine "egne faste" læger VED, at jeg ikke tuder dernede, medmindre jeg er rigtig skidt) og tudede!
Så vi blev enige om, at når jeg nu bliver frisk, så tager vi lige en laaang stribe tests om jeg har noget immunforsvarsbøvl, for der er ikke gået en måned uden sygdom. Jeg har jo ikke noget liv!
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 707

Indlægaf Charly » 29. feb 2016, 15:38

Mine kollegaer falder som fluer. Over halvdelen er eller har været syge - og det er med høj feber og en uge på langs. Jeg afspritter i vildskab.
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 29. feb 2016, 15:40

Både jeg og sønnike havde i øvrigt svineinfluenza, da den hærgede for nogle år siden, så det burde vi vel ikke kunne få igen?
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 29. feb 2016, 15:43

Charly skrev:Både jeg og sønnike havde i øvrigt svineinfluenza, da den hærgede for nogle år siden, så det burde vi vel ikke kunne få igen?

Nej, har I haft den kan I ikke få den igen.

Jeg er 7-9-13 gået fri i år!
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 29. feb 2016, 15:45

Angelina skrev:
Charly skrev:Både jeg og sønnike havde i øvrigt svineinfluenza, da den hærgede for nogle år siden, så det burde vi vel ikke kunne få igen?

Nej, har I haft den kan I ikke få den igen.

Jeg er 7-9-13 gået fri i år!

Hurra!

Jeg troede fandme at vi begge to var ved at stille træskoene. Føj, hvor var vi syge!
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 150
Likede indlæg: 854

Indlægaf Panton » 29. feb 2016, 16:00

det havde jeg også, eller det tror jeg. Jeg var så syg at jeg hellere ville dø :genert: Men man kan godt få de andre mutationer ik? Hader influenza som pesten og sygdom, så jeg er også en type der bader i sprit :ad!:
0
Brugeravatar
Charly

Indlægaf Charly » 29. feb 2016, 16:25

Panton skrev:

det havde jeg også, eller det tror jeg. Jeg var så syg at jeg hellere ville dø :genert: Men man kan godt få de andre mutationer ik? Hader influenza som pesten og sygdom, så jeg er også en type der bader i sprit :ad!:

Jo, det er desværre kun den specifikke type, man så er immun overfor.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1970

Indlægaf Lurende Peber » 29. feb 2016, 17:09

Lidt over 2 uger med lungebetændelser, hvor fruen og jeg hoster mere, end vi snakker (jeg KAN slet ikke snakke pt). Men nu endelig bedring for mit vedkommende efter 6 dages (af 10) penicillinkur. Føj for en omgang.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
pige1987
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf pige1987 » 1. mar 2016, 15:51

Ingen flue her og heller ikke på arbejde - arbejder med mennesker. Jeg har et godt imunforsvar og tror faktisk ikke jeg har haft influenza de sidste 10 år.

God bedring til alle syge.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. mar 2016, 18:15

Jeg er bange for at det også er influenza jeg har raget til mig.

Det har jeg ikke haft i mange år, men man kan jo aldrig vide sig sikker.

Det startede i søndags med en mærkelig fornemmelse øverst i lungerne og en lidt træls varme i ansigtet, men jeg afskrev det bare med at jeg var i køkkenet det meste af dagen og havde ovn og komfur kørende, så det var jo enormt varmt i lejligheden.

Meeen i går morges var det alligevel åbenlyst at jeg havde feber. Vendte og drejede mig hele natten med voldsomme stikkende smerter i lungerne og feberhallucinationer. Når jeg får feber, er det stort set altid meget pludseligt og voldsomt.

Jeg sov næsten heller ikke i nat og overlevede mest fordi panodiler kunne holde feberen og hallucinationerne lidt nede, men jeg var oppe flere gange og åbne vinduer, skifte tøj og sengetøj... Det lykkedes mig at sove lidt mellem 7 og 9, men havde det så meget værre da jeg vågnede og effekten af panodilerne var aftaget...

Det lykkedes mig at spise en banan så jeg kunne tage nogle flere panodiler, og så var det meste af formiddagen udholdelig, og jeg havde lige akkurat kræfter til at lave og spise cup noodles og drikke noget te.

Tog en lur i eftermiddag, og bagefter var pillernes effekt igen aftaget og feberen tilbage på fuld knald. :whine:

Det lykkedes mig at hækle to rækker over 3-4 timer. Jeg giver op. Jeg kan lige se på skærmen når pillernes effekt er på deres højeste, men ellers er jeg bare slået ud og har ikke forladt sofaen hele dagen.

Det lort.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 1. mar 2016, 18:17

Nå, men nu kan jeg også se at de der to rækker, som jeg formåede at hækle, er helt forkerte og skal pilles op.

Det var så meget ikke muskelsmerterne værd. :(
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 11. mar 2016, 21:39

Guilded_Lily skrev:Jeg har sendt slatne elever hjem, men de er kommet tilbage efter 1-3 dage, hvilket ikke tyder på influenza. En nærmest fast skare af kolleger lægger sig også 1-3 dage pt.

Jeg bliver sjældent ramt.

Men det blev jeg! Søndag aften begyndte jeg at blive utilpas med kvalme og småsvimmelhed. Mandag morgen vågnede jeg så med feber, og så gik det ellers stærkt! Onsdag fik jeg åndedrætsbesvær og tog til lægen, som udelukkede lungebetændelse, men fordi han har haft RIGTIG mange inde med influenza, der har udviklet sig til lungebetændelse de sidste uger, sendte han mig hjem i seng med formaning og hvile og rigelig væske. Feberen er først forsvundet i dag, og jeg har det langt bedre, men jeg bliver stadig forkvalmet og svimmel, hvis jeg laver/står for meget. Jeg håber godt nok, jeg kan sove igennem i nat uden panodil og næsespray.

Det er dælme mange år siden, jeg har været sygemeldt en uge - jeg tror faktisk, vi skal helt tilbage til 2003, da jeg fik fjernet min galdeblære...
0
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 16. mar 2016, 15:25

Jeg er ramt i øjeblikket - fire dage so far med feber, snot, hovedpine, mavepine, mere snot, masser af hoste og den vildeste bodegastemme.

Var på arbejde fire timer i dag, men måtte gå hjem igen. Nu har jeg vildt meget trykken for ørerne. Great. Jeg går på ferie på fredag, så har reelt kun i morgen tilbage. Er ikke sikker på, min chef er såååå tilfreds med mig :genert:
0
:love:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 16. mar 2016, 20:20

Jeg blev ramt mandag aften. Heldigvis sover jeg meget, når jeg er syg. Denne gang 42 timer, hvor jeg maks var vågen 10-15 minutter ad gangen. Nu kan jeg holde mig vågen længere tid. Feber, hoste og snot regner jeg med er væk i løbet af et par dage.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Helbred"