Er der nogen emner, I undgår at snakke med jeres partner om?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

Re: Er der nogen emner, I undgår at snakke med jeres partner om?

Indlægaf StripesAddict » 6. feb 2016, 07:46

Nej. Jeg kan virkelig ikke komme på noget, som vi ikke kan snakke med hinanden om; vi kommer omkring både tidligere partnere, sygdom af den ikke særlig charmerende slags, politik og andre "sprængfarlige" emner. Jeg er aldrig nervøs for at skulle vende noget med ham. Jeg kan godt ind i mellem synes han kan være irriterende at diskutere politik eller religion med, fordi han er så pisse velargumenteret, men på samme tid synes jeg jo også det er sjovt at få kam til mit hår.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 471

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 6. feb 2016, 07:53

Ikke rigtigt, men religion en smule. Katolikker vil bare giftes så hurtigt som muligt hvis man begynder at grave; muslimske piger har ofte nogle hang-ups og mystiske ting med hvem de ikke kan lide – mest andre muslimer; jøder, hardcore; buddister – meh. jeg plejer at sige man kan være kristen og buddhist på samme tid, og blander mig ikke i hendes ritualer; taoister og hinduer ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige til; ateister er bare kedelige.
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 6. feb 2016, 08:39

Min eks-mand og jeg skulle ikke diskutere tørklæder. Vi var (og er) ellers ret enige om det meste og havde sjældent store diskussioner, men lige DET emne... :8:

Med min nuværende kæreste er der masser vi ikke kan snakke om. Men det skyldes ikke uenighed,- bare meget store forskelle i interesser.
0
What's done in the dark will be brought to the light
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2016, 08:59

Jeg giiiider ikke tale arbejde. Seriøst, vi har samme uddannelse og arbejder sammen. Vores fritid må være fri for arbejdssnak.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9157

Indlægaf Fru Sunshine » 6. feb 2016, 09:04

Der er ikke så mange emner, vi undgår, men jeg er ikke interesseret i at høre om hans ekskærester. Dem er der en del af, men kun to seriøse og en, der var bindegal og blandt andet forsøgte at køre ham ned efter bruddet. Den ene seriøse var i følge mine svigerforældre også skringrende vanvittig. Dem kan jeg til nød tale om.
Alle de løse gider jeg ikke snakke om - og han får ikke noget at vide om, hvor løsslupne mine teenår var.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Smiling_Goat » 6. feb 2016, 10:02

Vi har lavet en specifik aftale om ikke at snakke om religion. Sidst vi gjorde det, skændtes vi i to dage :genert:
5
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 6. feb 2016, 10:18

Jeg har ikke særlig meget lyst til at tale om tidligere sexpartnere med min kæreste. På det punkt er han lidt mere ligeglad, så jeg bliver nogen gange nødt til at bede ham om at holde mund :lol2:

Med min ekskæreste kunne vi ikke tale om religion, for mens jeg selv har en tro, er han typen der er stærkt imod religion og synes det er det mest latterlige i verden. Hele hans familie har den holdning, og han fortalte dem vist ikke at jeg er religiøs, for på et tidspunkt sad de og talte nedgørende om religion og religiøse mens jeg var til stede. Ret akavet.
På et andet tidspunkt blev min ex sur, fordi jeg for sjov sagde at skyggen på hans loft lignede formen på en engel, så måske var det en skytsengel. Det måtte jeg åbenbart ikke sige :stoned:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. feb 2016, 10:27

Egentligt kun enkelte ting jeg kan komme i tanke om. Bl.a. den konflikt jeg ligger i med mine forældre. Vi har snakket om det, men jeg har valgt det ikke er et emne. Vi kommer altid op og diskutere omkring det og da han ikke kender mine forældre bliver det famlen i blinde fra hans side og jeg har lært den diskussion skaber konflikter og at skabe konflikter for konfliktens skyld er for dumt.

Tidligere forhold og den slags ting kan vi til gengæld tale om uden problemer :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 6. feb 2016, 10:48

Manglende ligeberettigelse for kvinder er som at vifte med en rød klud foran min kæreste. Bare historier i pressen om skilsmisser, hvor det er kvinden, der vil skilles, - og manden kun får ret til at se sit barn hver 14. dag, fordi systemet tilgodeser kvinden - det får ham helt op i det røde felt...

Han har ikke selv nogle dårlige erfaringer hermed, - har et ok forhold til sin eks og har sine børne 50/50... Så jeg aner ikke, hvorfor han er så passioneret omkring det :)

Ellers kan vi tale om alle emner - der er ingen tabuer imellem os :)
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 810
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8294
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. feb 2016, 11:03

Min eks og jeg kunne under ingen omstændigheder tale politik. På nogen som helst måde. Han er en klon af Joachim B. Olsen og Pia K. og jeg er Enhedslisten. Jeg hadede ham indædt, når han bombastisk og med skinger stemme bragede løs med sine holdninger.

Vi kunne ikke tale flygtninge. På nogen måde.

Vi kunne ikke tale om madlavning, for han gik 100%ind for helfabrikata.

Og vi kunne ikke tale om svenskere, fordi han hårdnakket påstod, at de så sære ud. Og det vidste han, for "han havde gået i blandt dem".

Vi kunne ikke tale prævention. For ham fandtes der kun to muligheder. P-piller eller sterilisering af mig.

Vi kunne ikke tale om hjemløse, for han mente de selv var skyld i det.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. feb 2016, 11:46

Jeg kan ikke komme på noget, vi ikke kan tale om.
Politik, sygdom, kropslige funktioner, tidligere partnere (både løse og faste), religion, familie etc etc. Vi er enige om mange ting, men selv de ting vi er uenige om, kan vi sagtens tale om.
Vi går dog på toilet med lukket dør og sådan, men vi kan sagtens tale om, hvis jeg fx har en kraftig menstruation og er generet af det, eller hvis man har dårlig mave.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 393

Indlægaf Orchidea » 6. feb 2016, 12:52

Vi kan tale om alt og det gør vi så sandelig også. Der er ikke emner vi undgår.

Eks-kærester er for os begge så langt tilbage i tiden, at det ikke er et issue og det har det faktisk aldrig været. Vi kan naturligvis være uenige, men ikke mere end at vi stadigvæk respektere hinanden.

Jeg tænker at det ville være svært for mig at være sammen med en mand, der politisk stod helt modsat i forhold til mig selv, men jeg har ikke prøvet det.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 6. feb 2016, 13:53

Kan ikke lige komme i tanke om noget. Men har heller ikke kendt hinanden i så lang tid, så det kan være det kommer.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6727

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2016, 14:17

Synes ikke der er emner, vi ikke kan snakke om. Vi er f.eks. ikke enige politisk, jeg er nok meget rationel/logisk i min tilgang, hvor hun mere er følelser, men derfor kan vi jo godt snakke om tingene og vores synspunkter, og hvad der især er vigtigt for os hver især.
Det vi nok ikke taler så meget om, er tidligere seksuelle partnere. Vi har vendt det sådan på det generelle plan, men de dybe detaljer snakker vi ikke om, føler bare ikke noget behov. Men det er ikke et forbudt emne, noget vi ikke kan snakke om overhovedet, det er bare et af de emner der ikke kommer op.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 6. feb 2016, 14:31

Nææh, faktisk ikke... :gruble:

Vi har aldrig gået i detaljer om vores fortid. Sådan partnermæssigt. Ikke fordi det er tabu, men fordi vi ikke rigtig føler behovet for det. Der er intet behov for at dvæle ved noget der ikke har med os to sammen at gøre. Der har naturligvis været et par ting som har været nødvendige at vende, men vi er sådan ret ligeglade med hvor mange den anden har knaldet eller hvor langt det længste forhold har været eller om der er nogen i vennekredsen man en gang har været sammen med.

Vi kan sagtens nævne en eks i en samtale osv, så det er på ingen måde forbudt. Bare lidt...ligegyldigt?
2

Tilbage til "Forhold og sex"