Hvad er jeres restemad?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3464

Hvad er jeres restemad?

Indlægaf FruDulle » 5. feb 2016, 17:06

Vi får rester i dag. Tarteletter med fyld; kylling fra den hele kylling vi lavede forleden og tern af gulerod, glaskål, græskar, fintsnittet grønkål og naturligvis asparges. Og så tænkte jeg at det får vi faktisk altid når der skal tømmes ud. Barnet elsker det uanset indholdet og det er jo vildt nemt at lave :D

Hvad er jeres rest/tøm køleskab mad?
0
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Re: Hvad er jeres restemad?

Indlægaf Wizzze » 5. feb 2016, 17:33

FruDulle skrev:Vi får rester i dag. Tarteletter med fyld; kylling fra den hele kylling vi lavede forleden og tern af gulerod, glaskål, græskar, fintsnittet grønkål og naturligvis asparges. Og så tænkte jeg at det får vi faktisk altid når der skal tømmes ud. Barnet elsker det uanset indholdet og det er jo vildt nemt at lave :D

Det kommer helt an på resterne.

En overskydende rød bøf, kan blive til en steak salad dagen efter.
En rest fisk, kan blive fiskefrikadeller eller en fiskelasagne.
En rest millionbøf kan trylles om til noget mexi fyld til tortillas eller madpandekager
osv.

Igår blev nogle rester af kød og grøntsager til en slags Pasta Carbonara på panden.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 5. feb 2016, 17:38

Frikadeller, det er helt utroligt hvor meget der passer perfekt i en frikadellefars.

Ellers gryderetter og risretter :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3464

Indlægaf FruDulle » 5. feb 2016, 18:59

Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Vi får rester i dag. Tarteletter med fyld; kylling fra den hele kylling vi lavede forleden og tern af gulerod, glaskål, græskar, fintsnittet grønkål og naturligvis asparges. Og så tænkte jeg at det får vi faktisk altid når der skal tømmes ud. Barnet elsker det uanset indholdet og det er jo vildt nemt at lave :D

Det kommer helt an på resterne.

En overskydende rød bøf, kan blive til en steak salad dagen efter.
En rest fisk, kan blive fiskefrikadeller eller en fiskelasagne.
En rest millionbøf kan trylles om til noget mexi fyld til tortillas eller madpandekager
osv.

Igår blev nogle rester af kød og grøntsager til en slags Pasta Carbonara på panden.

Der skal rimelig med rest til hvis du lave lasagne eller fiskefrikadeller skal der ikke? Jeg har sjældent så store rester, så er der hele måltider fordi At jeg har lavet rigeligt. Det er mere "tøm køleskab" rester jeg har.
0
Whatever
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 5. feb 2016, 19:13

Madpakke til mig.

Jeg er god til lige at lave mig en madpakke inden vi tager af bordet. Lidt mere spændende end en rugbrødsmad - så det er en god dag, når der er rester
0

Tilbage til "Mad og drikke"