Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Vil du overlade det til manden at spise p-pillen?

Ja, det ville jeg være tryg ved.
33
42%
Ja, men jeg ville tjekke i pakken om han huskede at tage pillerne.
1
1%
Måske.
2
3%
Nogen mænd ja, andre nej.
21
27%
Nej, jeg ville ikke være tryg ved det.
21
27%

Afgivne stemmer: 78
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Re: Kvinde: Vil du overlade præventionen til din mand?

Indlægaf Zombie » 5. feb 2016, 21:54

Eftersom vi knalder uden kondom, kan han potentielt smitte mig med grimme sygdomme, der kan gøre mig steril eller give mig kræft i livmoderhalsen og dermed slå mig ihjel.

Da en potentiel graviditet trods alt er mere harmløs, nu hvor jeg nærmer mig de 30 år og har styr på livet i en grad, hvor et uplanlagt (men i fremtiden ønsket) barn ville være en udfordring men ikke en krise, så kunne jeg med lethed betro ham dén tillid også.

Et barn ville trods alt være en velsignelse - sterilitet og død ikke. Så da jeg stoler på, at jeg kan have tillid til ham sådan generelt, så ville jeg også stole på at hvis han sagde "Jeg har styr på præventionen", så var dette gældende. Samt at han selvfølgelig bare ville indrømme det, hvis det var glippet, så vi kunne tage de nødvendige forholdsregler.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 5. feb 2016, 22:06

Ja. Han stoler jo på mig.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2016, 22:14

Hvis jeg var bange for graviditet, ville jeg tage min egen p-pille. Better safe than sorry, og to beskytter under alle omstændigheder bedre end én.

Hvis ikke, ville jeg have det fint med, at manden var skyld i eventuelle upsere.

Hvis jeg må blive lidt politisk, forstår jeg ikke, at mænd ikke har det på samme måde, og det er egentlig et fint argument for ikke at indføre juridisk abort. Uønsket graviditet er åbenbart ikke så afskrækkende på mænd som på kvinder, siden det ikke giver dem det samme incitament til at beskytte sig som for kvinder (skåret over en meget bred kam).
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 5. feb 2016, 22:36

Derudover er jeg væsentligt mere forvirret og glemsom end nogen mand, jeg nogensinde har været sammen med, så set udefra ville jeg stole mere på manden end på kvinden i mine forhold.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 5. feb 2016, 22:58

Nej, da en graviditet ville være nærmest det værste, jeg kunne forestille mig. Det ville jeg ikke turde lægge i andres hænder.
2
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 5. feb 2016, 23:40

Nej, men det handler ikke om jeg ikke stoler på ham. Men jeg kan bare ikke risikere at blive gravid.
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 6. feb 2016, 02:19

Jeg har ikke været i fast forhold med nogen, jeg ikke har haft tilstrækkelig tillid til at jeg ville stole på, de kunne bære ansvaret. Hovedet på sømmet er, at jeg derudover ved, at det, såfremt uheldet alligevel skulle være ude, uanset er 100% op til mig selv at afgøre, hvorvidt jeg skal være mor eller ej. Hørte den del også under mandens kontrol, er jeg ikke sikker på, jeg turde løbe risikoen, og jeg undres faktisk over, at så mange mænd stoler blindt på at kvinden har tjek på det hele, når nu de i teorien ikke selv har en skid at skulle have sagt i sidste ende.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5924

Indlægaf Dikus » 6. feb 2016, 03:20

Aima skrev:Jeg har ikke været i fast forhold med nogen, jeg ikke har haft tilstrækkelig tillid til at jeg ville stole på, de kunne bære ansvaret. Hovedet på sømmet er, at jeg derudover ved, at det, såfremt uheldet alligevel skulle være ude, uanset er 100% op til mig selv at afgøre, hvorvidt jeg skal være mor eller ej. Hørte den del også under mandens kontrol, er jeg ikke sikker på, jeg turde løbe risikoen, og jeg undres faktisk over, at så mange mænd stoler blindt på at kvinden har tjek på det hele, når nu de i teorien ikke selv har en skid at skulle have sagt i sidste ende.

Hvilket leder mig til en bibemærkning: Hvis jeg i tilfælde af en ufrivillig graviditet var i stand til at få foretaget en abort, ville jeg være mere villig til at overlade det fulde p-pille ansvar til min faste partner. For jeg er helt sikker på, han vil være lige så ansvarlig som mig selv.

Jeg vil bare ikke på nogen måde have andre end mig selv at kritisere, skulle uheldet være ude. For hånden på hjertet: Jeg vil overanalysere HVORDAN DET KUNNE SKE???? I reeeelativt skingre toner. Også, når det var mig selv, jeg ville bebrejde. For havde jeg haft diarre? Kastet op? Været forsinket et par timer?

Og det kommer der ikke noget positivt ud af.

Og til jer, der mener, jeg vel bare kunne tage mig sammen og holde hovedet koldt. Nej. Nej, det tror jeg faktisk ikke. Jeg er ikke altid helt rationel. Og en uønsket graviditet vil ikke være et kønt syn.
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. feb 2016, 05:15

Ja, det ville jeg være helt tryg ved.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Indlægaf Ballademager » 6. feb 2016, 06:14

Det ville jeg være tryg ved. Jeg stoler på ham, og vi har været sammen nogle år, så det kan lige så godt være hans opgave som min.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3346

Indlægaf Hunkat » 6. feb 2016, 07:04

Ikke alle mænd. Men nu er jeg heller ikke one-night typen (ikke fordi der er noget galt med det, det er bare ikke min kop te), så de fyrer jeg går i seng med er faste kærester. Så i den henseende ville jeg være fuldstændig tryg ved at overlade det til ham.

For min personlighed er svaret at gik jeg i seng med en fyr i første omgang så ville jeg stole på at han tog sine piller, ja.
Jeg har stemt at jeg ville stole på nogle gjorde det, for hvis jeg var typen som også havde f.eks. b-venner osv. så ville det helt sikkert ikke være alle jeg bare stolede på tog piller. Det ville jeg nok også selv gøre noget for at beskytte mig.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 6. feb 2016, 09:04

Ja, min kæreste er en voksen mand med en hjerne. Han er i øvrigt allerede præventionsansvarlig her i huset.

For mig er det her spørgsmål lige så dumt som "tør du lade din mand passe jeres børn?" - æhrm, ja selvfølgelig tør jeg da det?! Hvis jeg havde en mand, jeg ikke havde tillid til ville jeg bytte ham ud med én, jeg kunne have tillid til. Jeg er ikke mor til en 33-årig teenager.
2
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 6. feb 2016, 09:50

Hvis jeg stolede nok på han til generelt at knalde uden kondom, stoler jeg også nok på ham til at lade ham styre p-pillerne
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 6. feb 2016, 09:55

For mit vedkommende går det ikke ud på at jeg ikke har tillid til min kæreste, for selvfølgelig har jeg da det. Men det er menneskeligt at fejle, og hvis han ved en fejl kom til at glemme en pille uden at tænke over det, ville det gå udover mig og min krop. Og jeg vil bare gerne selv have det fulde ansvar over min krop.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Indlægaf Muspel » 6. feb 2016, 11:33

Ja - men nok mest fordi jeg ville blive herre-glad for en graviditet - planlagt som uplanlagt :lun:

Mere seriøst så egentligt nej.
0

Tilbage til "Forhold og sex"