Navne, som man ikke hører hver dag

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2016, 19:48

Så lige en på facebook, som hed Vante.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10293

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 21:04

Filipai skrev:Hejsa.

Det er er altså et sjovt navn. Det er vidst så vidt jeg kan se navnet på en canadier med danske aner.

Det er ligesom den canadiske forsker Tivoli Olsen, som jeg tidligere har nævnt i tråden.

Jeg kan egentlig meget godt lide Hejsa, for det minder om Kajsa, men samtidig er det pga. den danske betydning helt umuligt for mig at opfatte det som et navn.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2524
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. apr 2016, 23:34

Jeg har en bekendt, hvis datter hedder Mercedes. Hun er midt i teenageårene, så min bekendte var tidligt ude med et sært navn.

Jeg har en veninde, der hedder Jill. Hun er den eneste danske pige jeg kender, der hedder det.

I Sverige kan man hedde Lillemor. Det håber jeg ikke man får lov til i Dk. Jeg tænker at det er svensk kultur eller sådan - i Dk er det bare... virkelig mærkeligt.
0
At rejse er at leve :love2:
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3126

Indlægaf Rakel » 14. apr 2016, 04:23

Lillemor er skam godkendt til piger - og 20 personer i DK bærer navnet ifg Danmarks Statestik :)
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Indlægaf Angelina » 14. apr 2016, 04:36

Annione skrev:Jeg har en bekendt, hvis datter hedder Mercedes. Hun er midt i teenageårene, så min bekendte var tidligt ude med et sært navn.

Jeg har en veninde, der hedder Jill. Hun er den eneste danske pige jeg kender, der hedder det.

I Sverige kan man hedde Lillemor. Det håber jeg ikke man får lov til i Dk. Jeg tænker at det er svensk kultur eller sådan - i Dk er det bare... virkelig mærkeligt.

jeg kender en der hedder det, det er VILDT mærkeligt :D
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2524
Kontakt:

Indlægaf Annione » 14. apr 2016, 05:09

Lillemor er ikke et navn. Nuff said.

Det er noget man kalder en gammel dame.
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 14. apr 2016, 07:19

Min datter skal snart starte i mini-sfo og jeg har derfor været inde og lure hvilke børn der starter samtidig med hende (og muligvis stalket lidt forældre på fb :fløjt:) og det er altså lidt sjovt at se hvor stor en blanding af navne der er. De hedder alt fra de gamle navne som Ole og Helle (som er på vej tilbage), de ny-moderne der er på top 20 listen som fx Ella og Victor og så er der de lidt anderledes som Cirkel, Sienna og Thalea - nå, ja og så Lianna som min datter hedder, og som måske nok også er anderledes i folks øjne :gruble:

Jeg kan ret godt lide det faktisk. Det er sgu noget andet end da jeg var ung, hvor der var så mange Christian'er at de gik under navne som "Scooter-Christian" og "Rød-scooter-Christian" - ja, vi var meget opfindsomme :D
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3472

Indlægaf dgd2007 » 14. apr 2016, 08:14

Annione skrev:Lillemor er ikke et navn. Nuff said.

Det er noget man kalder en gammel dame.

Teknisk set er en gammel dame vist en "morlille" :)
Men jeg er enig i, at Lillemor ville være skørt at kalde sin nyfødte.

Mercedes er et ret almindeligt spansk pigenavn ... og hvis jeg ikke husker helt galt, er de pågældende ikke opkaldt efter bilen, men omvendt.
1
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 764

Indlægaf HappyQ » 14. apr 2016, 11:46

Carl-Nikolaj
Gittel
0
23-06-16 :love2:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 17. apr 2016, 23:30

Skralde skrev:Min datter skal snart starte i mini-sfo og jeg har derfor været inde og lure hvilke børn der starter samtidig med hende (og muligvis stalket lidt forældre på fb :fløjt:) og det er altså lidt sjovt at se hvor stor en blanding af navne der er. De hedder alt fra de gamle navne som Ole og Helle (som er på vej tilbage), de ny-moderne der er på top 20 listen som fx Ella og Victor og så er der de lidt anderledes som Cirkel, Sienna og Thalea - nå, ja og så Lianna som min datter hedder, og som måske nok også er anderledes i folks øjne :gruble:

Jeg kan ret godt lide det faktisk. Det er sgu noget andet end da jeg var ung, hvor der var så mange Christian'er at de gik under navne som "Scooter-Christian" og "Rød-scooter-Christian" - ja, vi var meget opfindsomme :D

Guuud, Helle er et skønt navn. Det må jeg huske på.

Jeg synes faktisk også, det er fedt nok, at der er så meget variation. I vores venners datters BH hedder de altså også alt fra Jessica over Louise til Edith. Agtigt. Det er meget sjovt. I min folkeskoleklasse hed alle pigerne Malene, Sofie, Cecilie eller Louise. Og vi var altså 12!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2016, 23:42

Karkluden skrev:Guuud, Helle er et skønt navn. Det må jeg huske på.

Heller er der mange af i min årgang (f. 1954) :lun:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. apr 2016, 12:38

Jeg læste lige Natascha Linnea's søn hedder/skal hedde Novah (med mindre det er en stavefejl i artiklen).

Jeg har aldrig hørt det før og hørte jeg det ville jeg instinktivt tro der var tale om en pige, Nova har jeg trods alt hørt før.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. apr 2016, 13:33

ShuruQ skrev:Jeg læste lige Natascha Linnea's søn hedder/skal hedde Novah (med mindre det er en stavefejl i artiklen).

Jeg har aldrig hørt det før og hørte jeg det ville jeg instinktivt tro der var tale om en pige, Nova har jeg trods alt hørt før.

Nej, men Novac er ret almindeligt serbo-kroatisk.

For resten, tyrkiske navne ... der må de bruge nogle helt andre kønsregler. Jeg kan i hvert fald ikke regne ud, hvad der er pigenavne, hvis jeg hører tyrkiske navne, jeg ikke har hørt før.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. apr 2016, 13:38

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg læste lige Natascha Linnea's søn hedder/skal hedde Novah (med mindre det er en stavefejl i artiklen).

Nej, men Novac er ret almindeligt serbo-kroatisk.

For resten, tyrkiske navne ... der må de bruge nogle helt andre kønsregler. Jeg kan i hvert fald ikke regne ud, hvad der er pigenavne, hvis jeg hører tyrkiske navne, jeg ikke har hørt før.

Men NovaH og NovaC er jo ikke ens?

Tyrkiske navne, Det har jeg aldrig rigtig tænkt over egentligt. Et navn har forvirret mig, navnet "Sultan", det ville jeg jo tro var en mand, men den Sultan jeg engang kendte var altså hunkøn.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. apr 2016, 14:05

ShuruQ skrev:Men NovaH og NovaC er jo ikke ens?

Nej nej, det var bare en løs association fra min side :fløjt:

ShuruQ skrev:Tyrkiske navne, Det har jeg aldrig rigtig tænkt over egentligt. Et navn har forvirret mig, navnet "Sultan", det ville jeg jo tro var en mand, men den Sultan jeg engang kendte var altså hunkøn.

Ja, den har jeg også studset over. Der er ung tyrkisk dame, der hedder det, som et par gange er blevet interviewet af News.

Men jeg tænkte også bare på sådan nogel almindelige som fx Gülsum (staveplade ...) - det følger jo i hvert fald slet ikke jødisk-europæisk standard for pigenavne.
0

Tilbage til "Forældre"