Navne, som man ikke hører hver dag

Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Re: Navne, som man ikke hører hver dag

Indlægaf Rakel » 10. maj 2016, 06:01

Bror til et 3 årigt enebarn....
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2348

Indlægaf paint » 10. maj 2016, 09:42

Det mest besynderlige navn jeg har hørt (spansk) var en mandlig fodboldspiller. Jeg så en plakat i Spanien, med hans billede og navn (han var vist en tidligere berømthed i landet). Jesus Maria, var hans navn.
Jeg har stadig svært ved at forestille mig en TV-transmission, hvor kommentatoren må sige: Jaaa, Jesus har bolden og nu scorer han....Jaaa!

I øvrigt, er jeg stødt på en dreng ved navn 'Anakin'. Gad vide om jeg er den eneste, der kommer til at tænke på Star Wars?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. maj 2016, 09:47

paint skrev:Det mest besynderlige navn jeg har hørt (spansk) var en mandlig fodboldspiller. Jeg så en plakat i Spanien, med hans billede og navn (han var vist en tidligere berømthed i landet). Jesus Maria, var hans navn.
Jeg har stadig svært ved at forestille mig en TV-transmission, hvor kommentatoren må sige: Jaaa, Jesus har bolden og nu scorer han....Jaaa!

I øvrigt, er jeg stødt på en dreng ved navn 'Anakin'. Gad vide om jeg er den eneste, der kommer til at tænke på Star Wars?

Jeg kan slet ikke forestille mig, at det ikke er meningen, at du skal tænke på Star Wars :P
Ellers er det i hvert fald lidt dumt at kalde sin søn Anakin.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. maj 2016, 09:51

Mona-Lisa. Ikke vildt underligt, men synes stadig det er lidt spøjs til en person. Især til en dansk lyshåret kvinde.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 10. maj 2016, 09:57

Min latinlærer i gymnasiet hed Wolf. Udtalt på dansk. Han brugte dog sit andet fornavn som kaldenavn, Gerhardt.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Rapfisk » 10. maj 2016, 10:00

Rosa Espinosa skrev:Mona-Lisa. Ikke vildt underligt, men synes stadig det er lidt spøjs til en person. Især til en dansk lyshåret kvinde.

Enig. Ligesom drenge, der hedder Karl Johan. Det burde være forbudt.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 10. maj 2016, 10:03

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det mest besynderlige navn jeg har hørt (spansk) var en mandlig fodboldspiller. Jeg så en plakat i Spanien, med hans billede og navn (han var vist en tidligere berømthed i landet). Jesus Maria, var hans navn.

Jeg kan slet ikke forestille mig, at det ikke er meningen, at du skal tænke på Star Wars :P
Ellers er det i hvert fald lidt dumt at kalde sin søn Anakin.

Det er, som du skriver, sikkert meningen. Det gør det bare ekstra dumt ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 10. maj 2016, 10:07

Jeg har i øvrigt selv et ret besynderligt fornavn. Det har været en tradition i familien, lige siden 1700-grønkål, at drenge skiftevis fik ét af to navne, som er gået igen i familien, år efter år (efter år)

I de senere generationer, er det dog kun blevet givet som et fornavn nummer to, hvilket betyder at det kun optræder som et bogstav, efter min normale fornavn. Der er selvfølgelig altid lige nogen der vil vide, hvad bogstavet står for – og det er så hér, at jeg behændigt skifter emne og begynder at tale om noget andet.

Jeg har en fætter, som var så uheldig at blive født før mig og han fik derfor det andet navn (oh rædsel). Stakkels mand! (og ja. Selvfølgelig bruger jeg hans 'hemmelige' fornavn, når vi ses) :devil:
1

Brugeravatar
Cordelia222
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Indlægaf Cordelia222 » 11. maj 2016, 14:05

Rapfisk skrev:Kirse. Det synes jeg egentlig er fint. Der er vist 26 piger/kvinder i Danmark, der hedder det.
Har kendt en pige der hed Kirsa.
0
"Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?"
At Disney, we mostly do happy endings... :devil:
Single and awesome! - Vil du ændre på singledelen? :genert:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. maj 2016, 14:10

misshyde skrev:Der findes en bror i min nevøs børnehave
Og så har en af af mine veninder 2 børn ved navn Jazz og Melodi (udtales melody)

Er Jazz en pige eller en dreng?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 11. maj 2016, 14:21

Jeg havde en lærer på seminariet, der hed Gay. :D
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 11. maj 2016, 19:48

Jeg mødte engang en mega-hippie, der hed Vise :)
Jeg tror nok, det var hendes rigtige navn.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 23:48

Jeg så en i fjernsynet forleden, der hed Virginie (det er vist et ret almindeligt fransk navn), og tænkte så, at det måtte være lidt akavet i visse aldre :)

Men ved nærmere eftertanke er det egentlig ret lidt, man tænker over, hvad navne betyder. Måske laver man en enkelt joke om det på et tidspunkt, men ellers tænker man ikke, at Bjørn er et pelsdyr, Rose en plante, Lærke en fugl eller Sten et geologisk fænomen :)
1
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 155

Indlægaf McFurPants » 16. maj 2016, 00:59

Panton skrev:Mit barn gik til træning på et tidspunkt for en rum år siden med en dreng der hed Bror. Det synes jeg sgu var noget undeligt men det var også længe inden navneloven blev givet fri så at sige, nu er intet underligt. Jo, et almindeligt navn er faktisk efterhånden :lol:

Bror, er et meget gammelt nordisk navn, saa frigivelse af navnelov har ikke haft betydning for brugen af det navn. Jeg er dog enig i, at det lyder aparte med nutidens oerer :)

EDIT: Hov, nu fik jeg lige laest det du skrev ordenligt og kan se jeg misforstod dig. Undskyld :blush: Jeg burde ikke skrive paa debatten, naar jeg er syg og lettere omtaaget :stoned:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 16. maj 2016, 04:21

Har en bekendt som hedder Timian.
2
Whatever

Tilbage til "Forældre"