Ånsvagt skænderi med min søster.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Re: Ånsvagt skænderi med min søster.

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 13:21

Venus222 skrev:
Jeg kan godt se hvor du vil hen.
Jeg har (næsten) ikke noget at sætte en finger på i forhold til hvordan min søster lever sit liv, altså jeg synes ikke hun laller rundt i forhold til uddannelse/job osv. Der hvor jeg synes hun "laller rundt" er i forhold til aftaler osv. Jeg synes hun mangler omtanke, og så synes jeg der går lidt rigeligt "mig-mig- mig" i den.

Det eneste der sådan set bekymre mig, i forhold til de valg min søster træffer, er i forhold til mænd. Hendes nuværede kæreste er en 26 åring med psykiske problemer, krydret med et misbrug af hash og alkohol....

Er det kun overfor dig, at hun mangler omtanke? Er hun ellers populær blandt sine venner og veninder? (det kan man selvfølgelig godt være selvom man mangler omtanke)

Kan du ellers genkende noget af det jeg har skrevet, om rollerne? -og tror du, at hendes manglende omtanke relaterer til dét, eller til noget andet?
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 22
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 342

Indlægaf Venus222 » 9. feb 2016, 13:32

LaScrooge skrev:
Venus222 skrev:
Jeg kan godt se hvor du vil hen.
Jeg har (næsten) ikke noget at sætte en finger på i forhold til hvordan min søster lever sit liv, altså jeg synes ikke hun laller rundt i forhold til uddannelse/job osv. Der hvor jeg synes hun "laller rundt" er i forhold til aftaler osv. Jeg synes hun mangler omtanke, og så synes jeg der går lidt rigeligt "mig-mig- mig" i den.

Det eneste der sådan set bekymre mig, i forhold til de valg min søster træffer, er i forhold til mænd. Hendes nuværede kæreste er en 26 åring med psykiske problemer, krydret med et misbrug af hash og alkohol....

Er det kun overfor dig, at hun mangler omtanke? Er hun ellers populær blandt sine venner og veninder? (det kan man selvfølgelig godt være selvom man mangler omtanke)

Kan du ellers genkende noget af det jeg har skrevet, om rollerne? -og tror du, at hendes manglende omtanke relaterer til dét, eller til noget andet?

Jeg kan naturligvis ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror der er et strejf af den der manglede omtanke over for alle. Men jeg tror den er mere udpræget over for mig.
Jeg tror du har ret i det med rollerne. Altså at min søster, især da vi var yngre, var meget styret af mig. Hvilket også betød at hun faktisk gik i teenageoprør mod mig, mere end overfor vores forældre.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 9. feb 2016, 13:55

Venus222 skrev:
Jeg kan naturligvis ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror der er et strejf af den der manglede omtanke over for alle. Men jeg tror den er mere udpræget over for mig.
Jeg tror du har ret i det med rollerne. Altså at min søster, især da vi var yngre, var meget styret af mig. Hvilket også betød at hun faktisk gik i teenageoprør mod mig, mere end overfor vores forældre.

Okay, så tror jeg, at min strategi ville være at gå i clinch med den manglende omtanke og årsagen til den. Og virkelig prøve at etablere, at du er et menneske, ikke bare hendes søster, og at der er ting du ikke bryder dig om fra andre - inkl. hende. Og når du taler med hende, så huske at tale med hende som om hun er et andet menneske, og ikke din søster. Ikke blande en masse fortid og relation ind i det, men bare holde fast i, at du altså forventer noget andet. Du kan evt. bruge som eksempel hvordan du og dine venner/veninder er overfor hinanden, hvilke normer I agerer efter i jeres omgang med hinanden. Så kan hun måske se, at når du selv vælger omgangskreds og -form, så vælger du noget til og noget andet fra.
1

Tilbage til "Livets forhold"