Københavns Kommune går undercover mod diskrimination

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 179

Re: Københavns Kommune går undercover mod diskrimination

Indlægaf A 7 » 9. feb 2016, 08:37

Jeg synes hellere, de skulle bruge resurserne på at spotte og filme de mennesker, der laver balladen. Så man ved at man kan blive filmet, hvis man smækker et andet menneske et par flade eller gramser én på røven.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 08:40

A 7 skrev:Jeg synes hellere, de skulle bruge resurserne på at spotte og filme de mennesker, der laver balladen. Så man ved at man kan blive filmet, hvis man smækker et andet menneske et par flade eller gramser én på røven.

Jeg havde egentlig også troet, at de anti-racistiske vigilanties ville være lidt mere tilbageholdende over for dørmændene efter nytårsaften. Men de har åbenbart allerede genvundet fatningen ... :genert:
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4556

Indlægaf Akehurst2 » 9. feb 2016, 08:58

Nicolait skrev:Lige et spørgsmål til dem som ikke synes, det er en kommunal opgave at forebygge diskrimination?

Hvem skal man så rette henvendelse til?
- Politiet?
- Domstolene i form af et civilt søgsmål?
- Ligebehandlingsnævnet?
- Justitsministeriet?
- Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling?
- Ekstra Bladet?
- Eller skal man bare finde sig i det?

Jeg synes egentlig politiet og Ligebehandlingsnævnet var nogle vældig relevante bud :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. feb 2016, 09:16

dgd2007 skrev:Jeg havde egentlig også troet, at de anti-racistiske vigilanties ville være lidt mere tilbageholdende over for dørmændene efter nytårsaften. Men de har åbenbart allerede genvundet fatningen ... :genert:

Det er stadig ikke tilladt at diskriminere på baggrund af udseende og formodet oprindelse, så selvfølgelig skal den lov fortsat håndhæves.
Eller mener du, at politiet og domstolene skal til at tage andres kriminalsager med i deres overvejelser, når de modtager en anmeldelse?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 09:22

DetSorteCirkus skrev:Det er stadig ikke tilladt at diskriminere på baggrund af udseende og formodet oprindelse, så selvfølgelig skal den lov fortsat håndhæves.
Eller mener du, at politiet og domstolene skal til at tage andres kriminalsager med i deres overvejelser, når de modtager en anmeldelse?

Nu snakker vi jo ikke om politiet her. Men jeg havde faktisk regnet med, at etablissementer og disses dørmænd ville få lidt større frihed til at afvise grupper af unge mænd, som de hastigt skal vurdere, om ville være til stor gene for de øvrige gæster.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. feb 2016, 09:26

dgd2007 skrev:Nu snakker vi jo ikke om politiet her. Men jeg havde faktisk regnet med, at etablissementer og disses dørmænd ville få lidt større frihed til at afvise grupper af unge mænd, som de hastigt skal vurdere, om ville være til stor gene for de øvrige gæster.

Hvis det ikke er myndighederne, du hentyder til, hvem er det så, der skal give denne lidt større frihed?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 9. feb 2016, 12:39

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Jeg havde egentlig også troet, at de anti-racistiske vigilanties ville være lidt mere tilbageholdende over for dørmændene efter nytårsaften. Men de har åbenbart allerede genvundet fatningen ... :genert:

Det er stadig ikke tilladt at diskriminere på baggrund af udseende og formodet oprindelse, så selvfølgelig skal den lov fortsat håndhæves.

Man kan jo skrive hvad som helst ned og vedtage det. Men noget umuligt kan jo ikke ske, bare fordi man skriver det ned på et stykke papir. Det er nemt at skrive "Fra i dag af gælder tyngdeloven ikke mere og alle kan flyve", det betyder jo ikke tyngdeloven forsvinder.

Urealistiske love bliver altid brudt og ignoreret. Sådan har det været siden Arilds tid.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. feb 2016, 15:08

DetSorteCirkus skrev:Hvis det ikke er myndighederne, du hentyder til, hvem er det så, der skal give denne lidt større frihed?

Jeg ved ikke, hvem de er ... men sådan nogle, der ikke kan lide dørmænd :)
Jeg skrev for øvrigt, at jeg havde "ventet", at de stak piben lidt ind i en periode. (Altså i betydningen "jeg havde regnet med".)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 17:20

Hvor mange skal "uddannes"?

Der går ikke mange dage, før dørmændene kender identiteten på dem, evt. via samarbejde og jungletrommer
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"