Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Re: Er der nogen, der har fået en CT-scanning?

Indlægaf Juliet » 9. feb 2016, 09:43

pige1987 skrev:Jeg er blevet ct-scannet. Jeg synes nu jeg lå længe. Jeg lå 50 min musse stille kun afbrudt af at få kontrast væske hvor jeg skulle blive liggende. Det værste var det at skulle ligge stille så længe og den frygtelige larm.

Pøj pøj - det skal nok gå fint. :-)

Er du sikker på det ikke var en MR scanning du fik? Den er betydelig længere og larmer enormt meget.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 9. feb 2016, 09:51

pige1987 skrev:Jeg er blevet ct-scannet. Jeg synes nu jeg lå længe. Jeg lå 50 min musse stille kun afbrudt af at få kontrast væske hvor jeg skulle blive liggende. Det værste var det at skulle ligge stille så længe og den frygtelige larm.

Det er MR, der larmer :)

Jeg synes efterhånden, det er helt hyggeligt, men det handler nok mest om, at jeg år i zenmode og nærmest sover fra det. Det er skønt ikke at blive forstyrret af hverken tlf. eller mennesker i 1,5 time :love:
1
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 335

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 10:45

Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Det tog fire forsøg at finde en åre til konstrastvæsken, men jeg er OK med at blive stukket. Jeg lå kun og var pissebange for, at de ville sende mig hjem, så jeg skulle igennem alt det her nervøsitetshalløj igen! Men det lykkedes heldigvis til sidst. Selve scanningen tog utroligt kort tid - 2 x 1 minut eller deromkring (1 gang med og 1 gang uden konstrast), men jeg blev ret skidt af væsken. Det tog kun 5-6 sekunder, men jeg var meget tæt på at kalde på dem :blush: Jeg blev meget varm om brystkassen, min puls gik amok og jeg havde svært ved at få vejret. Men gudskelov gik det over, inden jeg fik sagt noget.

Var meget glad for, at I havde advaret om tissefornemmelsen. Det var godt nok underligt - føltes nærmest som om nogen hældte en spand varmt vand ud over mit underliv.

Nå, men jeg er glad for, at det er overstået, og så håber jeg virkelig, at de ikke finder noget!!

Tak igen for alle gode råd og input :kys:
7
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 10:47

Krølle skrev:

Det er MR, der larmer :)

Jeg synes efterhånden, det er helt hyggeligt, men det handler nok mest om, at jeg år i zenmode og nærmest sover fra det. Det er skønt ikke at blive forstyrret af hverken tlf. eller mennesker i 1,5 time :love:

Er du ude igen? :kys:

CT-scanneren larmede nu også lidt, men det gik så stærkt, at det ikke var noget problem. Jeg er lykkelig for, at det var hurtigt - jeg kan få angstanfald i min egen seng, og jeg ville ikke kunne klare at ligge 1,5 time i et rør *gys*.
0
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Indlægaf Juliet » 9. feb 2016, 11:01

Fræksak skrev:Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Det tog fire forsøg at finde en åre til konstrastvæsken, men jeg er OK med at blive stukket. Jeg lå kun og var pissebange for, at de ville sende mig hjem, så jeg skulle igennem alt det her nervøsitetshalløj igen! Men det lykkedes heldigvis til sidst. Selve scanningen tog utroligt kort tid - 2 x 1 minut eller deromkring (1 gang med og 1 gang uden konstrast), men jeg blev ret skidt af væsken. Det tog kun 5-6 sekunder, men jeg var meget tæt på at kalde på dem :blush: Jeg blev meget varm om brystkassen, min puls gik amok og jeg havde svært ved at få vejret. Men gudskelov gik det over, inden jeg fik sagt noget.

Var meget glad for, at I havde advaret om tissefornemmelsen. Det var godt nok underligt - føltes nærmest som om nogen hældte en spand varmt vand ud over mit underliv.

Nå, men jeg er glad for, at det er overstået, og så håber jeg virkelig, at de ikke finder noget!!

Godt det gik glat, så krydser vi fingre for at der ikke er noget på scanningen.
1
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 9. feb 2016, 11:19

Juliet skrev:
Fræksak skrev:Jeg er retur, og jeg overlevede :pompom:

Godt det gik glat, så krydser vi fingre for at der ikke er noget på scanningen.

Tak :kys:
0
pige1987
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf pige1987 » 9. feb 2016, 11:47

Juliet skrev:

Er du sikker på det ikke var en MR scanning du fik? Den er betydelig længere og larmer enormt meget.

Jeg var nu sikker på det var ct-scanner(det stod i indkaldelsen) - men bliver da i tvivl nu. Jeg skulle have scannet hjernen og det har jeg nu også hørt er den der tager længst tid.

Godt det gik godt TS. Så er det ovre. :-)
2
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 10:46

Min scanning var fin! Jeg er SÅ glad og lettet.

:pompom:
8
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 10. feb 2016, 10:48

Jaaah! :pompom:

Tllykke :kys:
0
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 10:49

Krølle skrev:Jaaah! :pompom:

Tllykke :kys:

Tak :kys: Jeg havde nærmest forberedt i hovedet, hvordan vores døtre skulle have besked om, at jeg var syg og det hele :blush: Så jeg er top glad.
1
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 10. feb 2016, 11:09

Ventetiden i udredningsforløb er en biatch. Hvor er det skønt, der ikke er noget :lun:
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 11:25

Fræksak skrev:Min scanning var fin! Jeg er SÅ glad og lettet.

:banan:
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3509

Indlægaf Ballademager » 10. feb 2016, 11:53

Fræksak skrev:Min scanning var fin! Jeg er SÅ glad og lettet.

Yes!! :pompom: Stort tillykke :banan:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Fræksak

Indlægaf Fræksak » 10. feb 2016, 12:04

Hvor er I søde :love: :love:
0
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 504

Indlægaf Luffegås » 10. feb 2016, 13:29

Har prøvet både MR og CT scanning et par gange, da jeg har gået til kontrol for en smadret milt. det er ikke slemt, det lyder som en kæmpe printer man ligger inde i, og så får man sådan noget stille og rolig musik. En af gangene var der ingen gummiliste, så lå og kiggede lige op i en masse snavs. Kontrasten mærker du kun lige 10 sekunder når du får det ind og enten kan du mærke en varme i kroppen som om du har pisset i bukserne, eller også mærker du intet.
Som regel havde jeg en sportstop på, og en top og nogle comfy bukser, så der slet ikke var metal på, så føler man sig ikke helt afklædt.
Og så skal man jo bare trække vejret og holde det når de siger til. Når man skal trække vejret ind skal man vidst ikke tage en ordentlig indånding, man skal bare holde det, mener jeg plejede at tælle til 11 så var det overstået.
0

Tilbage til "Helbred"