Tilskud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Tager du nogen form for tilskud i din dagligdag?

Ja
42
79%
Nej
11
21%

Afgivne stemmer: 53
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Tilskud

Indlægaf Karkluden » 9. feb 2016, 16:37

Pt er jeg faktisk ude at trit med det, men når jeg er inde i gængen, tager jeg:

Mælkesyrebakterier - jeg kan godt have lidt maveproblemer og en lavdosis mælkesyrebakterier har hjulpet mig virkelig godt, hvilket det ikke gjorde at spise det som A38 fx.
Melatonin - jeg sover bare ikke rigtigt eller særligt godt uden.
Jern og d-vitamin; begge dele fordi jeg ligger lidt lavt, selvom jeg får rigeligt fra de fødevaregrupper, kommer ud osv.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 9. feb 2016, 18:17

Jeg tager kun kosttilskud i vinterhalvåret - lige p.t. er det calcium, magnesium, zink og D-vitamin i en kombi-tablet :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3926

Indlægaf Angelina » 9. feb 2016, 18:20

D-vitaminer, fordi jeg ikke får nok.
Kalk da jeg er laktoseintolerant
B12 (indsprøjtninger) - da det er for lavt.
Jern - da det er for lavt.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 428

Indlægaf Minionine » 9. feb 2016, 19:01

Lige for tiden tager jeg GraVitamin og jern.
Ellers forsøger jeg at tage D-vitaminer om vinteren, og i nogle overgange fiskeolie. Jeg er ikke særlig konsekvent med det :genert:
0
pige1987
Kort karma: 2
Likede indlæg: 41

Indlægaf pige1987 » 9. feb 2016, 21:02

Kalk
Fiskeolie
Vitaminpille
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4514

Indlægaf Akehurst2 » 9. feb 2016, 21:35

Akehurst2 skrev:Ingenting og er sund og rask.

Hov - glemte at i ny og næ tager jern, når jeg får det udleveret i forbindelse med at jeg giver blod.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 9. feb 2016, 22:19

D-vitamin i stor dosis. Får alt for lidt og optager for lidt, så det skal jeg være på fremover på en stor dosis.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3531

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2016, 08:38

Jeg tager Longo Vital og tranebærkapsler. Snupper også lidt D-vitamin i vintermånederne.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 15:13

Til jer, der tager diverse. Kan I mærke betydelig forskel? Eller er det mere for at være på den sikre side/forebygge?
Senest rettet af Torn 11. feb 2016, 15:23, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 11. feb 2016, 15:16

Jeg tager Kalk + D vitamin og magnsium, fordi jeg har mangel på D-vitamin.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3531

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2016, 15:35

Torn skrev:Til jer, der tager diverse. Kan I mærke betydeligt forskel? Eller er det mere for at være på den sikre side/forebygge?

Det var min læge, der ved en blodprøve, kunne fortælle, at jeg havde en let grad af D-vitamin mangel. Så hun anbefalede, at jeg tog dem i vintermånederne. Jeg har ikke selv bemærket om det virker eller ej, men nu snupper jeg dem, for en sikkerheds skyld.

Longo Vitaler har jeg taget i efterhånden rigtig mange år og jeg har aldrig holdt pause. De virkede fra starten af så godt på mit immunforsvar, at jeg slet ikke tør holde op med, at tage dem.
Før jeg begyndte på dem, var jeg altid syg. Mange forkølelser. Slemme omgange af influenza. Bihulebetændelse. Ondt i halsen. Ubehageligt mange blister i munden.
Jeg har ikke influenza på samme måde som før. Måske en enkelt dag med lidt feber, ømme muskler og træthed, men det er sjældent. Det samme med de andre ting og mine blister forsvandt og kom aldrig igen.

Jeg har før i tiden lidt meget af blærebetændelse og jeg har i perioder taget tranebærkapslerne.
I 2014 blev jeg behandlet for en alvorlig betændelse i kæben og fik åbenbart noget penicillin jeg ikke kunne tåle. Det slog mit tarmsystem helt i stykker. Jeg fik svamp i flere omgange og havde konstant blærebetændelse, som jeg så fik mere penicillin for.
Det var simpelthen skruen uden ende.
Jeg købte en ordentlig portion tranebærkapsler. Tog en kur på 2 kapsler hver dag i 2 uger og derefter 1 kapsel om dagen. Det har jeg gjort lige siden og har ikke haft flere blærebetændelser siden.

Igen, jeg tror på virkningen og vil hellere snuppe lidt kosttilskud hver dag, end rende rundt og være syg hele tiden.
Så ja, for mig virker det. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 16:03

Lemonella skrev:
Torn skrev:Til jer, der tager diverse. Kan I mærke betydeligt forskel? Eller er det mere for at være på den sikre side/forebygge?

Det var min læge, der ved en blodprøve, kunne fortælle, at jeg havde en let grad af D-vitamin mangel. Så hun anbefalede, at jeg tog dem i vintermånederne. Jeg har ikke selv bemærket om det virker eller ej, men nu snupper jeg dem, for en sikkerheds skyld.

Longo Vitaler har jeg taget i efterhånden rigtig mange år og jeg har aldrig holdt pause. De virkede fra starten af så godt på mit immunforsvar, at jeg slet ikke tør holde op med, at tage dem.
Før jeg begyndte på dem, var jeg altid syg. Mange forkølelser. Slemme omgange af influenza. Bihulebetændelse. Ondt i halsen. Ubehageligt mange blister i munden.
Jeg har ikke influenza på samme måde som før. Måske en enkelt dag med lidt feber, ømme muskler og træthed, men det er sjældent. Det samme med de andre ting og mine blister forsvandt og kom aldrig igen.

Jeg har før i tiden lidt meget af blærebetændelse og jeg har i perioder taget tranebærkapslerne.
I 2014 blev jeg behandlet for en alvorlig betændelse i kæben og fik åbenbart noget penicillin jeg ikke kunne tåle. Det slog mit tarmsystem helt i stykker. Jeg fik svamp i flere omgange og havde konstant blærebetændelse, som jeg så fik mere penicillin for.
Det var simpelthen skruen uden ende.
Jeg købte en ordentlig portion tranebærkapsler. Tog en kur på 2 kapsler hver dag i 2 uger og derefter 1 kapsel om dagen. Det har jeg gjort lige siden og har ikke haft flere blærebetændelser siden.

Igen, jeg tror på virkningen og vil hellere snuppe lidt kosttilskud hver dag, end rende rundt og være syg hele tiden.
Så ja, for mig virker det. :)

Se, dét er jo ikke helt dumt :)
1
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 403

Indlægaf Orchidea » 11. feb 2016, 16:24

Jeg tager dagligt en multivitaminpille, fiskeolie og jern.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 11. feb 2016, 21:12

Jeg ville prøve at tage noget D-vitamin for at se, om det kunne have en positiv effekt på min vintertræthed. Jeg fandt et glas med kalk + dobbelt D-vitamin og tænkte, det heller ikke kunne skade med kalken, da jeg alligevel snart møder den alder, hvor kvinder gerne begynder at få kalkmangel.

Jeg er positivt overrasket - jeg er ikke nær så træt, som jeg plejer at være om vinteren trods ekstra travlhed på jobbet, og jeg kan faktisk også mærke en forskel på mit humør - jeg er knapt så opfarende. Jeg ved ikke, om det kan linkes til vitaminerne, men forbedringen kom, da jeg begyndte på dem, så jeg lever fint i troen :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10186

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 22:51

Pt. tager jeg en del forskellige tilskud: D-vitamin, Magnesium, Kalk, Acai (ekstrakt fra et superfood-bær) og de udrensende urtepiller Biodrain.

D-vitamin har jeg taget i flere år pga. vintertræthd, og Kalk-tilskud er også en gammel kending, der især skyldes min laktoseintolrance. Magnesium er med, fordi jeg har læst, at et uregelmæssigt spisemønster med pludselige ædeflip kan skyldes mangel på dette mineral.

Acai og Biodrain hører til i den mere alternative afdeling, hvor formålet er i en peride at give kroppen noget ekstra, som kan være svære at indtage gennem kosten i tilpas store mængder.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Helbred"