Tilskud

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.

Tager du nogen form for tilskud i din dagligdag?

Ja
42
79%
Nej
11
21%

Afgivne stemmer: 53
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Re: Tilskud

Indlægaf Lykke » 16. feb 2016, 19:11

Fuck.exe skrev:
Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:Gravitamin
Kalk
Tranebær kapsler
Magnesium
Hvidløgs tabletter
Fiskeolie
Bambus comb dråber (hjælper lidt på bækkenløsning)

De dage jeg husker det hapser jeg også et olie shot og et ingefærshot :)

Hvilken olie tager du?

Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:

Jeg går og prøver at tage mod til mig, til at prøve kokosolie i te. Altså smager det meget mærkeligt?
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 16. feb 2016, 20:17

Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:
Lykke skrev:
Fuck.exe skrev:Gravitamin
Kalk
Tranebær kapsler
Magnesium
Hvidløgs tabletter
Fiskeolie
Bambus comb dråber (hjælper lidt på bækkenløsning)

De dage jeg husker det hapser jeg også et olie shot og et ingefærshot :)

Hvilken olie tager du?

Før jeg blev gravid tog jeg hørfrø olie i et shotglas, men nu putter jeg en klump økologisk smagsneutral kokosolie i en lille kop te. Generelt er jeg kæmpe fan af kokosolie og bruger det også som creme og hårkur. Det skidt virker bare :love:

Jeg går og prøver at tage mod til mig, til at prøve kokosolie i te. Altså smager det meget mærkeligt?

Hvis det er smagsneutral kokosolie kan man ikke smage noget. Det kan dog give småklamme og fedtede læber hvis man ikke drikker det relativt hurtigt. Teen skal ikke være skoldhed, men den skal være varm nok til at kokosolien er smeltet. Når olien er kold er den nemlig i fast form.
Jeg har før drukket olien i en kop varm kakao eller chai latte o.li. Jeg har en veninde der drikker det i kaffe. Der er mange muligheder :D

Hvis du synes det er for nasty, så kan du jo også bare bruge olien til at stege din mad i. Eller smide en lille klat i din havregrød. Hele pointen er at få lidt olie ind i kroppen, og det kan jo gøres på mange måder :)
1
Gulvaber er også mennesker.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 16. feb 2016, 20:28

Jeg er gravid og tager gravitamin, fiskeolie (ikke de dage jeg spiser fisk) og jern.

Normalt tager jeg ikke nogen kosttilskud.
0
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 19. feb 2016, 16:54

Fio skrev:Uha... en del, for forebyggelse og hjælp mod diverse skavanker.
B vitamin complex.
Mineral tabletter af stærk type (kalk, magnesium, zink), fordi kvinderne har knogler af strå i familien.
Eye q fiskeolie.
D vitaminer.
Melatonin.
C-vitamin i vinterperioden.

Ellers
Tranebærtilskud for at forebygge UVI's.
Vitex agnus castus for at holde min cyklus stabil og minimere endometriose smerter.
Rød hindbær som enten kapsel eller te for at hjælpe mod akutte endometriose smerter.
Div. andre tilskud for endometriose.

I perioder collagen type 1&3 for mine led og min hud og div. tilskud for mit hår.

Har du oplevet en effekt af det? :) Hvilke andre tilskud?

Til emnet: jeg tager højdosis d-vitamin, fordi jeg ellers går i mangeltilstand, en multivitaminpille - mest for at få kalk og magnesium for at forbedre optaget af d-vitamin, men det skader vel ikke. Fiskeolie, fordi ... fiskeolie. Og så tager jeg også probiotika, fordi jeg har en meget bedre følelse i maven, og det har generelt en god effekt på mit "system". (Nej, jeg kan ikke ligeså godt spise yoghurt - selvom det også hjælper lidt, er det ikke ligeså effektivt).
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 17:13

jeg tager magnesium mod migræne, b12 vitamin, d-vitamin og fiskeolie. En sidegevinst er, at jeg aldrig har haft så langt hår som nu :)
1
x

Tilbage til "Helbred"