skåret negl

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 87
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 561

skåret negl

Indlægaf malou_43 » 9. feb 2016, 20:05

Hey :)

Jeg har haft en travl dag, og da jeg skulle skræmme aftenmadens gulerødder, så ramte jeg forkert. Så forkert, at skrællekniven skar i min ene ringfingernegl. Den er skåret til halvdelen af neglen - spørgsmålet er om jeg skal rive det halve af neglen af eller bare lade det sidde?

Det er mega nasty, er mest til at lade negle sidde og lade den gro - men er det klogt? (adder! :tie: )
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 193
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2278

Re: skåret negl

Indlægaf Studsgaard » 9. feb 2016, 20:10

Jeg tænker det kommer an på hvilkenvej du har skåret flængen.
Kan du ikke puttet et lag lak eller top coat ovenpå så neglen ikke kan side fast i noget og så klippe den af når det er vokset lidt ud.
1
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 639

Indlægaf Jailbird » 9. feb 2016, 20:43

Jeg har læst at man kan bruge en tepose til at lime ovenpå neglen (med neglelim), og så dække det til med en toplak bagefter (eller evt. almindelig neglelak).
1
Brugeravatar
malou_43

Indlægaf malou_43 » 9. feb 2016, 20:43

Vandret :)
Jo det kunne jeg godt, jeg er nødt til at have platster på i et godt stykke tid alligevel, så ved ikke om lakken vil være overflødigt :) tror heller ikke et lag lak ville holde :)

Men ved ikke om det er bedst at hive det af i forhold til at få en pæn negl igen.
Det blødte en del, men tror ikke der var store skader under :)
0
Brugeravatar
malou_43

Indlægaf malou_43 » 9. feb 2016, 20:45

Jailbird skrev:Jeg har læst at man kan bruge en tepose til at lime ovenpå neglen (med neglelim), og så dække det til med en toplak bagefter (eller evt. almindelig neglelak).

En almindelig tepose? Og hvad er det der neglelim? :)

Der skal nok kunne holde til en del, har er Job hvor jeg bruger hænderne meget :)
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 9. feb 2016, 20:49

malou_43 skrev:
Jailbird skrev:Jeg har læst at man kan bruge en tepose til at lime ovenpå neglen (med neglelim), og så dække det til med en toplak bagefter (eller evt. almindelig neglelak).

Der skal nok kunne holde til en del, har er Job hvor jeg bruger hænderne meget :)

Jeg læste det for nyligt, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor, men har lige fundet et par links:

http://pudderdaaserne.dk/2011/10/04/tir ... kket-negl/
http://hjemme-spa.dk/tip-til-at-redde-en-knaekket-negl/

I det sidste link skriver de at man bare behøver at bruge en basecoat, påføre teposen, og så afslutte med topcoat / neglelak. Men jeg har ikke prøvet hverken det ene eller det andet :) Neglelim må kunne købes i Matas tænker jeg :gruble:

Edit: Matas har neglelim :D https://www.matas.dk/m-cosmetics-neglelim-3-g
1
Brugeravatar
malou_43

Indlægaf malou_43 » 10. feb 2016, 17:41

Jailbird skrev:
malou_43 skrev:

Jeg læste det for nyligt, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor, men har lige fundet et par links:

http://pudderdaaserne.dk/2011/10/04/tir ... kket-negl/
http://hjemme-spa.dk/tip-til-at-redde-en-knaekket-negl/

I det sidste link skriver de at man bare behøver at bruge en basecoat, påføre teposen, og så afslutte med topcoat / neglelak. Men jeg har ikke prøvet hverken det ene eller det andet :) Neglelim må kunne købes i Matas tænker jeg :gruble:

Edit: Matas har neglelim :D https://www.matas.dk/m-cosmetics-neglelim-3-g

Super tak! Og det skulle så holde neglen sammen?? :) jeg har aldrig prøvet det her - jo, men så har lægen revet hele neglen af :panik:
0
Jailbird

Indlægaf Jailbird » 10. feb 2016, 19:45

malou_43 skrev:Super tak! Og det skulle så holde neglen sammen?? :) jeg har aldrig prøvet det her - jo, men så har lægen revet hele neglen af :panik:

Jeg har aldrig prøvet det, så det her er rent gæt: Jeg tror ikke det holder neglen sammen som sådan (limen kommer jo ovenpå tænker jeg), men at limen + teposen vil gøre, at du ikke hænger fast i ting :) Men vend endelig tilbage hvis du prøver det :D
1
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Indlægaf In_your_eyes » 10. feb 2016, 19:57

Jeg ville også bruge tepose og neglelim, det har jeg før brugt, hvis en negl er knækket så langt nede, at det kommer til at gøre @€%&&%€€ ondt at hive den af eller sidde fast i noget. På den måde får neglen ro til at vokse ud.
1
:pompom:
Brugeravatar
malou_43

Indlægaf malou_43 » 10. feb 2016, 20:01

Fedt! Jeg jobber desværre sådan de næste par dage, at jeg ikke når ned i byen, men det skal klart prøves i weekenden :)
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 10. feb 2016, 20:57

1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8440

Indlægaf 2SHY » 10. feb 2016, 20:57

2SHY skrev:http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=8&t=929&p=99157&hilit=Neglelak+tepose#p99157

:)

Der er video lidt længere oppe på siden :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2016, 08:16

Jeg reparerede min lillefingernegl med et stykke tepose. Lagde først et tyndt lag neglelak på og satte tepose-stykket på. Gav så neglen to lag lak mere og det holdt forbavsende godt.
Min negl er nu vokset sig så lang, at jeg har kunnet klippe den ned uden, at skade fingeren.
Den lille smarte reparetion holdt rigtig godt og jeg har både gjort rent, vasket op og taget bad uden, at skulle være bange for, at neglen knækkede undervejs.
Det kan klart anbefales.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
malou_43

Indlægaf malou_43 » 11. feb 2016, 17:45

Lemonella skrev:Jeg reparerede min lillefingernegl med et stykke tepose. Lagde først et tyndt lag neglelak på og satte tepose-stykket på. Gav så neglen to lag lak mere og det holdt forbavsende godt.
Min negl er nu vokset sig så lang, at jeg har kunnet klippe den ned uden, at skade fingeren.
Den lille smarte reparetion holdt rigtig godt og jeg har både gjort rent, vasket op og taget bad uden, at skulle være bange for, at neglen knækkede undervejs.
Det kan klart anbefales.

brugte du almindelig neglelak?? :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2016, 19:38

malou_43 skrev:
Lemonella skrev:Jeg reparerede min lillefingernegl med et stykke tepose. Lagde først et tyndt lag neglelak på og satte tepose-stykket på. Gav så neglen to lag lak mere og det holdt forbavsende godt.
Det kan klart anbefales.

brugte du almindelig neglelak?? :)

Ja, en ganske almindelig neglelak :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Helbred"