Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Dr_bp » 10. feb 2016, 21:55

Vores søns værelse er virkeligt lille - 5.5 kvm ca, med et vindue der tager hele den ene væg. Vi har valgt at sætte skoskab 'Tronig' fra Ikea fra gulv til loft på noget af den ene væg. Der kan være overraskende meget legetøj i dem, de er flade og ret neutrale. Bedst af alt, så kan man dekorere dem med tegninger eller wallstickers hvis man synes.
På den anden væg har vi hængt 3 billedehylder (også ikea) op til bøger. Igen: De er flade og kan holde til ret mange bøger/dvder, og så kan man få let får det til at se dekorativt ud.
2
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 10. feb 2016, 22:01

Sophies-mor skrev:Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:

En halvhøj Flexa måler kun 114 i højden. Så kunne i jo lave en sofahule med puder og tv under den. Jeg er 1.82 høj og kan sidde under min søns.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 22:06

Dr_bp skrev:
Sophies-mor skrev:Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:

En halvhøj Flexa måler kun 114 i højden. Så kunne i jo lave en sofahule med puder og tv under den. Jeg er 1.82 høj og kan sidde under min søns.

Det har jeg også overvejet.
Det var mere fordi, at jeg gerne så, at skrivebordet kom under sengen - men det er umuligt pga. loftshøjden.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Muuh
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1287

Indlægaf Muuh » 11. feb 2016, 06:31

Sophies-mor skrev:
Dr_bp skrev:

Det har jeg også overvejet.
Det var mere fordi, at jeg gerne så, at skrivebordet kom under sengen - men det er umuligt pga. loftshøjden.

Denne seng måler "kun" 180 cm, så er der stadig 60 cm til loftet, så et barn burde kunne sidde op i sengen

http://midhobby.dk/produkter/1005-boern ... moerkgraa/
1
Ved ikke at give op nåede selv sneglen Noahs ark
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1232

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 09:10

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20247982/

Den her seng er heller ikke så høj :) Læg mærke til at højden der står er inklusiv gitteret rundt, der er kun 145 fra gulv til seng. Generelt synes jeg mange af sengene i Ikea ikke er voldsomt høje når man tager med at en del af højden også er siddehøjde i og med der er gitter i kanten.

Jeg ville gå efter en seng der var nummeret bredder end de 90, i hvert fald hvis man kan få den op i højden, for omlidt er hun teenager og vil elske at have en 140 seng. Og kan man lave opbevaring under ville jeg gå efter det.

Jeg ved ikke om jeg nødvendigvis ville gå efter at have skrivebordet under, måske ville det være bedre med store kommoder/hylder :)

Evt kunne man vælge en seng som f.eks. Hemnes, som kan trækkes ud til en dobbeltseng, og har store skuffer under. Den har jeg selv været meget glad for da jeg var teenager for en hel del år siden.
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3964

Indlægaf Angelina » 11. feb 2016, 09:54

Jeg vil varmt varmt anbefale at booke en tid til et indretningsmøde i ikea - det er gratis, og hende jeg var hos er en ren mirakelmager!

http://www.ikea.com/ms/da_DK/service-of ... index.html
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:14

Angelina skrev:Jeg vil varmt varmt anbefale at booke en tid til et indretningsmøde i ikea - det er gratis, og hende jeg var hos er en ren mirakelmager!

http://www.ikea.com/ms/da_DK/service-of ... index.html

Det overvejer jeg også :)
Tak :)
0
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:15

godtnavn skrev:http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20247982/

Den her seng er heller ikke så høj :) Læg mærke til at højden der står er inklusiv gitteret rundt, der er kun 145 fra gulv til seng. Generelt synes jeg mange af sengene i Ikea ikke er voldsomt høje når man tager med at en del af højden også er siddehøjde i og med der er gitter i kanten.

Jeg ville gå efter en seng der var nummeret bredder end de 90, i hvert fald hvis man kan få den op i højden, for omlidt er hun teenager og vil elske at have en 140 seng. Og kan man lave opbevaring under ville jeg gå efter det.

Jeg ved ikke om jeg nødvendigvis ville gå efter at have skrivebordet under, måske ville det være bedre med store kommoder/hylder :)

Evt kunne man vælge en seng som f.eks. Hemnes, som kan trækkes ud til en dobbeltseng, og har store skuffer under. Den har jeg selv været meget glad for da jeg var teenager for en hel del år siden.

Der er ikke plads til en 140 seng.
Desværre.
Men overvejer lidt løsningen med sengen henne under vinduet på tværs.
:gruble:
0
Billede SÅ kom bananen!

godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1232

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 10:29

Sophies-mor skrev:Der er ikke plads til en 140 seng.
Desværre.
Men overvejer lidt løsningen med sengen henne under vinduet på tværs.
:gruble:

Men er sengen høj kan meget af opbevaringen jo være under den. ellers ville jeg vælge en seng der kunne slås ud.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 11. feb 2016, 11:54

Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 15:54

Filipai skrev:Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg

Ved du hvad de elementer hedder?
Kan se at der står Linnmon. Men er det ikke expedit/ Kallax indeni?
0
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3478

Indlægaf FruDulle » 11. feb 2016, 16:19

Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg

http://lifehacker.com/make-a-compact-ro ... 1373706503
1
Whatever
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 16:35

FruDulle skrev:
Sophies-mor skrev:

image.jpg

http://lifehacker.com/make-a-compact-ro ... 1373706503

Takker :)
0
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 22:24

LaScrooge skrev:Jeg ville droppe Kallax-reolen, som jeg personligt synes er upraktisk indrettet: rummene er for store til almindelige bøger og så er den meget tung i udseendet, samt stikker meget ud fra væggen. I stedet kunne der laves et arrangement med bogkasser, som kan øges i antal i takt med, at hun får flere bøger. De kan arrangeres på forskellige måder - forskudt eller ovenover hinanden, for et kreativt eller luftigt udseende. De kan også males i forskellige farver, så hun kan ændre smag med alderen. Og starter man nedefra kan der hænge rigtig mange. Mellemrummene kan bruges til nips eller andre dekorative sager.

Jeg tænker noget a la dette kunne være en idé, men jeg ved ikke hvor meget opbevaringsplads hun har brug for? Med den indretning du har vist, har hun både et Kallax, en anden reol og en (eller flere bogkasser). Stolen jeg har tegnet ind, kan fx skiftes ud med en kiste til legetøj.

Jeg er blevet hooked på denne.
Er ved at præparere manden på en byg selv seng på tværs under vinduet og udtræk af opbevaring.
Jeg måler lige i morgen og prøver at tjekke hjemmeside hos ikea og diverse andre.
1
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 12. feb 2016, 08:26

Nu med mål på.

Vindueskarmen rager 10 cm ud i værelset, så det er et yderligere "problem" :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"