Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Purple
Kort karma: 17
Likede indlæg: 230

Re: Fortsat: Brynløft, øjenlåg og laser...Følg mig i processen! :)

Indlægaf Purple » 30. maj 2016, 12:01

Tak for de søde beskeder alle sammen - de varmer!! Min kæreste kan slet ikke snakke om det - han kan generelt ikke snakke om sygdom, operationer eller lignende, så er han ved at besvime - så det er dejligt at føle jeg kan "læsse lidt af" herinde, og få et par søde ord med på vejen. Det betyder altså ret meget! :blush2:

Jeg har i dag lige været ovre at hente smertestillende, så jeg er klar til i morgen + jeg har arrangeret hjemtransport efter operationen også.

Føler lidt jeg går i en osteklokke i dag... kigger mig i spejlet... har lidt kriller i maven osv.. Nu er det snart "nu" ...

Jeg ved jeg er i gode hænder derude - og jeg er før blevet opereret, ikke bare mine øjne - men også i håndled osv flere gange... men.. jeg er mere nervøs end jeg har været nogensinde faktisk... fordi det er mit ansigt... :tie:

Men.. der er ingen anden vej end fremad... det skal bare gøres... ellers tager mine øjne skade... og det vil jo være værre endnu... så... It must be done! :gammel:
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 30. maj 2016, 12:33

Fio skrev:Held og lykke i morgen, krydser for det forløber planmæssigt, og dine øjenlåg bliver velfungerende igen, og du får et resultat du kan leve med (og allerhelst et du synes er rigtig godt), det skal bare overstås :kram:

Tak :kram:
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 30. maj 2016, 12:34

Ih hvor jeg bare håber, at du poster en besked ala: det gik bare så godt! Se lige øjenbryn i niveau og øjne der kan åbne og lukke helt. Godt jeg fik den operation. Og måske endda et foto af det vellykket resultat.

Jeg krydser hvad krydses kan - pøj pøj
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 31. maj 2016, 10:11

Er kommet hjem nu - phew.. overstået... om det er blevet som det skulle, det må tiden vise - men nu kan jeg, efter lægens ord, i hvert fald lukke mit højre øje. Kan ikke selv se det pga forbinding osv :)

Skal ind til kirurgen igen om 2 måneder og have det tjekket - og se om der skal mere korrigerende operation osv til, det kan hun se om nogle måneder :) (udover det skal jeg ind og have fjernet sting osv - men det er nok ikke kirurgen der står for lige den del) :-D

Gør lidt ondt i kraniet lige nu....og armen :blush2:
8
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 10:13

:kys: Håber du får en nem rekonvalecens :D
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 1. jun 2016, 07:12

Nøj hvor jeg har sovet af helvede til i nat! :stoned:

Både fordi jeg jo, heldigvis, sover ved siden af min dejlige kæreste - og man derfor helt naturligt skal passe på med at komme for tæt på hinanden osv - og fordi jeg nærmest kun har kunnet ligge på ryggen grundet mit øje + min venstre arm også er pænt øm efter de har fjernet en luns hud! :blush2:

Vågnede med ondt i nakke, skuldre og arme (armene er nok fordi jeg har støttet min krop på en anden måde end jeg plejer - og dermed spændt,... der skal ikke så meget til fordi jeg har 2 ødelagte håndled + drejeled.. så.. de er lidt sarte :gisp:

Men... smerterne er til at holde ud - ser ret dårligt, men det er klart det giver et sløret syn når man pludselig kun har et øje + det øje man så kan se med, det også har en lukkedefekt, og derfor har en tendens til at tørre lidt (drypper det løbende - iøvrigt ret svært når man kun kan se med 1 øje, da det er RET svært at vurdere afstande!) - Men... jeg er virkelig blevet opmærksom på at mit venstre øje har en lukkedefekt også... for kan ikke mærke lukkedefekten på mit højre mere (det er så syet fast lige nu, men stadig) - og jeg kunne mærke forskellen i går aftes på hvor meget mit venstre uopererede øje vibrerede da jeg skulle sove, kontra det andet ny-opererede øje. Desuden vågnede jeg op med et meget irriteret venstre øje (puttede ikke gel i - da jeg så slet ikke ville kunne se, havde bare dryppet det... det var ret rødt da jeg vågnede op) ... Så... er spændt på når det højre øje her er helet, om vi måske ender med at må tage mit venstre øje med også....

Hun, overlægen, fortalte mig, at når jeg runder de 40, så vil en lukkedefekt kun føles værre endnu, da øjet producerer mindre fugt - og lukkedefekten dermed vil, ikke forværres - men tilstanden af den, den vil være værre.. så... nu må vi se om det er nok med det højre øje, eller om venstre øje må få en tur også...

Vil gerne have det lavet, hvis det ikke bedres... og med så lang tid fra operationen, så tvivler jeg på at huden giver sig mere.. den er så tynd i forvejen nu.. så... Jeg har lidt den indstilling, at hvis mit øje kan tage skade af det - og det kan det hvis det irriteres dagligt med tørhed... så må det laves... så må jeg håndtere de ar det giver... Må ikke gå på kompromis med mit syn.. Det skal holde resten af mit liv! :)
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 1. jun 2016, 07:25

Er du sart... så spring væk nu!!!!

Har lige haft klappen af kort (må jeg gerne) - og tog lige et billede...

Der kan man godt se, at der er sat en ordentlig luns på af min overarmshud :blush2:

Noget lysere hud... men det var jeg 100 % informeret om :gogo:

Mit øje er syet til ikke at kunne åbnes lige nu - derfor den sorte tråd ned på kinden :afro:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 1. jun 2016, 08:08

Wauw - det ser da slet ikke slemt ud :)
Hvordan har de gjort sådan i praksis. De har taget hud fra din arm, men hinden på øjensiden af øjenlåget har de vel måttet bevare? Og er den "stor" nok? Eller har de også på en eller anden vis rekonstrueret den?

Det er utroligt, hvad der kan lade sig gøre :)

Får du alm følelse i øjenlåget? Og gad vide hvor meget man egentlig føler med sit øjenlåg...
0
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 2. jun 2016, 07:03

Hold da op - jeg bliver ret så imponeret. Og det med farven er jo ligegyldigt - det fixer du på 2 sek. med øjenskygge. Ih hvor

Jeg har selv været igennem et par år med meget tørhed i det ene øje - det er næsten ikke til at holde ud, når man faktisk har en konstant smerte i øje men man kan vænne sig til meget. De bedste dråber for mig har været Viscotears. Det er gået i sig selv igen - og jeg krydser for at det ikke blusser op. Jeg er nemlig i slutningen af 40érne og som din læge siger, så sker der ændringer. Ud fra hvad du skriver, tror jeg bestemt også at du skal overveje det andet øje også.

Puha hvor har du været meget igennem - håber snart at du kan komme videre.
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 3. jun 2016, 08:15

MissDitte skrev:Wauw - det ser da slet ikke slemt ud :)
Hvordan har de gjort sådan i praksis. De har taget hud fra din arm, men hinden på øjensiden af øjenlåget har de vel måttet bevare? Og er den "stor" nok? Eller har de også på en eller anden vis rekonstrueret den?

Det er utroligt, hvad der kan lade sig gøre :)

Får du alm følelse i øjenlåget? Og gad vide hvor meget man egentlig føler med sit øjenlåg...

Mmm.. jeg syntes nu det er slemt nok altså :blush2:

De har taget en ordentlig luns hud fra min venstre underarm - hinden ved jeg ikke noget om, men det var da et meget godt spørgsmål :gogo: - det samme med følelse.. ingen ide, men det vil jeg spørge om, det er jo faktisk ret relevant! :gogo:
0
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 3. jun 2016, 08:18

Purple skrev:
Purple skrev:
dykkersild skrev:Hold da op - jeg bliver ret så imponeret. Og det med farven er jo ligegyldigt - det fixer du på 2 sek. med øjenskygge. Ih hvor

Jeg har selv været igennem et par år med meget tørhed i det ene øje - det er næsten ikke til at holde ud, når man faktisk har en konstant smerte i øje men man kan vænne sig til meget. De bedste dråber for mig har været Viscotears. Det er gået i sig selv igen - og jeg krydser for at det ikke blusser op. Jeg er nemlig i slutningen af 40érne og som din læge siger, så sker der ændringer. Ud fra hvad du skriver, tror jeg bestemt også at du skal overveje det andet øje også.

Det med farven er, for mig, ikke ligegyldigt, da jeg faktisk ELSKER at gå uden makeup.. så.. det irriterer mig voldsomt, at jeg nu faktisk er tvunget til hver morgen at tage noget på, da det - med overlægens ord - vil være MEGET TYDELIGT (hun lagde tryk på det, for at understrege over for mig, at forskellen altså ikke vil være lille) :nerve:

Men nej, tørhed er virkelig ikke til at holde ud - Jeg brugte viscotears, men blev anbefalet nogle andre af overlægen i stedet, som skulle være endnu bedre: Thealoz Duo :)

Jeg tror også det må ende med det andet øje også .. vil gerne have det lavet, så jeg ikke får problemer med synet - eller bliver ved med tørre øjne, som vel at mærke kun bliver værre med tiden :mellow:
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 3. jun 2016, 08:20

Altså, jeg synes det ser ud til at have været en ordentlig omgang - men hvor er det dejligt, at du nu endelig er kommet videre og kan se frem til bedring.

Hvornår skal du have taget sting og kan begynde at åben og lukke øjet igen?
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 3. jun 2016, 08:29

Purple skrev:
Purple skrev:
Purple skrev:
dykkersild skrev:Hold da op - jeg bliver ret så imponeret. Og det med farven er jo ligegyldigt - det fixer du på 2 sek. med øjenskygge. Ih hvor

Det med farven er, for mig, ikke ligegyldigt, da jeg faktisk ELSKER at gå uden makeup.. så.. det irriterer mig voldsomt, at jeg nu faktisk er tvunget til hver morgen at tage noget på, da det - med overlægens ord - vil være MEGET TYDELIGT (hun lagde tryk på det, for at understrege over for mig, at forskellen altså ikke vil være lille) :nerve:

Men nej, tørhed er virkelig ikke til at holde ud - Jeg brugte viscotears, men blev anbefalet nogle andre af overlægen i stedet, som skulle være endnu bedre: Thealoz Duo :)

Jeg tror også det må ende med det andet øje også .. vil gerne have det lavet, så jeg ikke får problemer med synet - eller bliver ved med tørre øjne, som vel at mærke kun bliver værre med tiden :mellow:

Thealoz Duo - det skal jeg prøve, for det er lidt dumt i øjeblikket - det kommer og går men drypning bliver bare en rutine-ting.

Forstå mig ret, når jeg skriver ligegyldig - jeg tænker i forhold til at få et funktionel øje. Jeg underkender bestemt ikke, det med udseende men ser det lidt som sekundært når man nu skal vælge mellem to onder. Jeg tænker, at det så må blive en del af din daglige rutine at få smurt på. Måske det var en god idé at spørge en kosmetolog som ville kunne hjælpe med nogle produkter som du kan bruge hele tiden?

Håber det går fremad og at du sover lidt bedre nu.
1
Brugeravatar
Purple

Indlægaf Purple » 3. jun 2016, 08:29

Sådan her ser mit øje ud i dag - brynet er stadig skævt - men det vil, forhåbentligt trække sig lidt op af over noget tid, når huden fra øjenlåget ikke længere trækker så meget i det... håber! :blush2:

En anden ting ... det er dejligt i ikke syntes det "er slemt" - og det er sikkert udelukkende vel ment... men.. det er faktisk slemt for mig.. det betyder rigtig meget for mig, at mine bryn er skæve, og at min hud på øjenlåget vil have en helt anden farve end resten af øjenlåget.. det vil være tydeligt, og jeg skal bruge makeup hver eneste dag for at dække hudfarvens store forskel + mit andet øjenlåg, som er meget rødsprængt grundet den tynde hud.. Det er ikke "ingenting" - det er en stor ting for mig... Jeg ELSKEDE at gå uden makeup... og jeg er SÅ ked af, at jeg pludselig er tvunget til at "skulle dække mig til" fordi en idiot har lavet noget værre juks i mit ansigt...

Det er ikke "ingenting" - det er en stor ting for mig.. og det gør mig ked af det hver eneste dag..

Dette er ikke et surt opstød fra mig - men blot for at sige, at det altså ikke er en lille ting for mig det her.. det er noget som jeg tager stilling til hver eneste gang jeg ser mig selv i spejlet.. hver eneste morgen jeg står op og går ud og tager makeup på, som jeg ellers ikke gjorde før... Det er noget jeg tager stilling til, når jeg lukker øjnene for min kæreste uden makeup på, og ved han ser mine kosmetiske fejl, fejl der ikke var der tidligere og som er tydeligt... Det gør mig altså ked af det, og selvom det er velment... så gør det mig faktisk også en smule ked af det, når det negligeres som værende "det er ingenting" - det kan jo dækkes med makeup..

Igen, det er velment.. men jeg har ikke lyst til at gå med makeup hver eneste dag... så for mig, der er det altså en stor ting, at jeg ikke længere bare kan stå op om morgenen - være naturlig når jeg ønsker det - og stadig se frisk og sund ud.. :blush2:

Her et par billeder fra i dag - et før jeg tog snoren ud der holdte mit øjenlåg lukket - og et efter, hvor jeg nu forsigtigt kan åbne øjet lidt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 637

Indlægaf Buller » 3. jun 2016, 08:30

arrr ligefrem at være TVUNGET til at gå med make-up er vist at overdramatisere det hele lidt, også fra lægens side af. Du vælger jo selv om du vil gå så meget op i farven på et lille stykke hud over dine øjne så du vil bruge make-up. Ingen andre kommer alligevel nogensinde til at gå så meget op i den farve som du gør. Så du bestemmer jo selv niveauet for det drama.

Men lur mig om du ikke slipper for at der dukker tæskehold op og TVINGER dig til at bruge make-up.

Jeg håber da du får et lidt mere afslappet forhold til dine øjenlåg og kan begynde at glæde dig over at de i det hele taget fungerer igen.
0

Tilbage til "Skønhed"