Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Code71 » 10. feb 2016, 14:10

Skumfidusen skrev:
Rosa Espinosa skrev:Ved intet om hans liv, ved kun hvordan han udstiller sig foran kameraet og der ser jeg intet farligt.

Han er lige blevet taget i at køre bil, påvirket af stoffer og har forsøgt at stikke af fra politiet, forulykke, stikke af fra bilen...og så harcelerer han over en hudafskrabning på den ene hånd og at han har siddet i "isolation" siden i formiddag. Han hævder at politiet bevidst forfølger ham og er generelt usammenhængende. Jeg frygter det går helt galt for ham. Han har allerede været indblandet i flere voldsepisoder.

+ adskillige trusler på livet og diverse rigtig hyggelige ting
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10309

Indlægaf icelady » 10. feb 2016, 14:27

Jeg så interviewet på TV2 og et på TV2oj. Og jeg må indrømme, jeg grinte, fordi han er så himmelråbende ude af kontakt med virkeligheden.

Jeg kan dog også sagtens se, at han har brug for hjælp, ellers ender det galt for ham.

Uanset baggrund så har han et ansvar for at have ladet komme så vidt som det er nu.

Edit: Har lige tjekket hans FB....holy smoke! Han er vitterlig ikke rask!
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 10. feb 2016, 14:36

icelady skrev:Jeg så interviewet på TV2 og et på TV2oj. Og jeg må indrømme, jeg grinte, fordi han er så himmelråbende ude af kontakt med virkeligheden.

Jeg kan dog også sagtens se, at han har brug for hjælp, ellers ender det galt for ham.

Uanset baggrund så har han et ansvar for at have ladet komme så vidt som det er nu.

Edit: Har lige tjekket hans FB....holy smoke! Han er vitterlig ikke rask!

Wauw. Nu har jeg også lige kigget. Han er jo endnu værre end jeg troede. :nerve:
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 10. feb 2016, 14:36

Jeg så indlægget fra DR (tror jeg det var). Nogen havde postet det få Facebook. Han trænger da seriøst til hjælp. Det er for mig, at se, ret tydeligt, at han slet ikke har det godt.
Om det så er druk eller stoffer, skal jeg ikke kunne sige, men han har virkelig behov for hjælp.
Jeg følte mig trist da jeg havde set indlægget.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 10. feb 2016, 14:40

Han er 20 år. Mange omtaler ham som intelligent (hvilke parametre de vurderer det på skal jeg ikke blande mig i).

Han har i den grad et ansvar for sig selv og for andre han omgiver sig med. Jeg synes hans opførsel er helt uacceptabel. Han virker virkelighedsfjern og negativ, sur og tvær. Han brokker sig over alle andre. Beskylder alle andre for dit og dat og "hallo hallo". Han burde tage et ordentlig kig på sig selv, og begynde at dyrke sommerfugle og solskin istedet for at se det som sit kald at kritisere alt og alle. Autodidakt Primadonna der proletardømmer andre. Han trænger til en solskinsferie og badetur, sand mellem tæerne, solnedgange, grin, ubekymret hygge og samvær.
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Novella » 10. feb 2016, 15:03

BlueBunny skrev:Han er 20 år. Mange omtaler ham som intelligent (hvilke parametre de vurderer det på skal jeg ikke blande mig i).

Han har i den grad et ansvar for sig selv og for andre han omgiver sig med. Jeg synes hans opførsel er helt uacceptabel. Han virker virkelighedsfjern og negativ, sur og tvær. Han brokker sig over alle andre. Beskylder alle andre for dit og dat og "hallo hallo". Han burde tage et ordentlig kig på sig selv, og begynde at dyrke sommerfugle og solskin istedet for at se det som sit kald at kritisere alt og alle. Autodidakt Primadonna der proletardømmer andre. Han trænger til en solskinsferie og badetur, sand mellem tæerne, solnedgange, grin, ubekymret hygge og samvær.

Det synes jeg så, at han skal begynde på, når han har været indlagt og fået noget relevant behandling. Jeg opfatter ham som paranoid, muligvis psykotisk og åbenlyst til fare for sig selv - muligvis også andre. Jeg ser virkelig ikke kunstnernykker, men en psykiatrisk patient, som burde blive kørt til nærmeste akutmodtagelse.
11
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 10. feb 2016, 15:05

Novella skrev:
BlueBunny skrev:Han er 20 år. Mange omtaler ham som intelligent (hvilke parametre de vurderer det på skal jeg ikke blande mig i).

Det synes jeg så, at han skal begynde på, når han har været indlagt og fået noget relevant behandling. Jeg opfatter ham som paranoid, muligvis psykotisk og åbenlyst til fare for sig selv - muligvis også andre. Jeg ser virkelig ikke kunstnernykker, men en psykiatrisk patient, som burde blive kørt til nærmeste akutmodtagelse.

Det kan jeg kun være enig i.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5914

Indlægaf Dikus » 10. feb 2016, 15:10

GnueN skrev:
Dikus skrev:Han er et svigtet, såret barn, som ingen tog hånd om.

Han er Pias og Foghs kærlighedsbarn - produktet af en ti år lang, beskidt affære mellem formynderiske fordomme og menneskekold minimalstat... og så siger folk, at der ikke er en snert af poesi i manden.

Det giver jeg ikke en meter for. Hans historie et der mange, der har levet lang tid før.
6
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 10. feb 2016, 15:34

Skumfidusen skrev:
Dikus skrev:Jeg er ret overbevist om, at det vi ser, ikke er "en kunstners udskejelser" eller "en, der ikke kunne håndtere berømmelsen".

Vi taler om en dreng, der er blevet svigtet gennem barndommen, som kritiseres og bedømmes offentligt. Han har da ikke en dyt stjernenykker. Han er et svigtet, såret barn, som ingen tog hånd om.

Det er også sådan jeg er ham. Et fortabt barn, der ikke har magtet at blive voksen. Jeg tror ikke berømmelsen gør ret meget fra eller til; han har virket ødelagt fra første færd.

Jeg er enig, og jeg tror, han potentielt kunne blive farlig. At fare op på den måde efter ét spørgsmål og køre sådan ud af en tangent uden at kunne bremse sig selv siger noget om, at han virkelig er følelsesmæssigt ustabil i det øjeblik.
2
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 10. feb 2016, 15:38

Code71 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Tror nu ikke at han farlig, som der ellers bliver antydet i medierne, men synes at han virker som en mand der er trængt op i et hjørne. Derudover skal man også huske på, at han er en kunstner og deres følelser og reaktioner har ofte en tendens til at være ret bombastiske og hvor der bliver brugt store armbevægelser. Når han først giver den gas med sine udtalelser, så kan man se at performeren kommer op i ham. Så giver ikke så meget for hans trusler og synes folk skal gøre det samme.

Jeg tror helt sikkert at han er ultra farlig. Dem der siger at han er potentiel terrorist, giver jeg ret. Han er så langt ude i forvejen at det måske kunne give mening for ham.

Det bedste der kunne ske for ham var en tvangsindlæggelse på psyk så der var nogle kompetente mennesker, som kunne hjælpe ham døgnet rundt

Tror slet ikke, at han har kunne håndtere den opmærksomhed han har fået- i forbindelse med sin bog- og senere som medlem af det nye parti.
Jeg så ikke interwiewet på TV2 news, men har set de forskellige videoer i netaviserne.
Det er frygteligt skræmmende.
For mig at se, er han så ødelagt- i bund og grund.
Hans psyke kan slet ikke følge med.
Så derfor- må jeg nok give dig ret.
Sørgeligt- sørgeligt og skræmmende.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 10. feb 2016, 15:54

Nu kiggede jeg også på hans facebook, og man må da sige, at han er god til at skabe fjendebilleder. Gad vide om han overhovedet føler, han hører til nogen steder?

Sin familie og fortid (og til en vis udstrækning sit etniske tilhørsforhold) har han adskilt sig selv fra ret så eftertrykkeligt med digtsamlingen.
Samfundet gør han i vid udstrækning op med og harcelerer over politi, Pia, medier osv.
Han laver opslag til sine "haters" og ikke sine venner..

Jeg kan ikke lade være med at overveje, om han ikke føler sig helt ekstremt alene, og om vreden er en slags reaktion rettet mod det samfund og de folk, der ikke kunne eller ville hjælpe. Hvem pokker har passet på ham? Selv den pædagog, der skulle gøre det, endte med at tilsidesætte hans behov for sine egne.

Så kom lommepsykologien frem, jeg ved det, men det var de tanker jeg fik, da jeg kiggede på hans facebook. Jeg kan godt forstå, han er vred og bitter, hvis det er sådan noget, der foregår. Det må gøre rigtig ondt at ikke føle, man hører til nogen steder.
6
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 10. feb 2016, 16:24

Code71 skrev:
Rosa Espinosa skrev:Tror nu ikke at han farlig, som der ellers bliver antydet i medierne, men synes at han virker som en mand der er trængt op i et hjørne. Derudover skal man også huske på, at han er en kunstner og deres følelser og reaktioner har ofte en tendens til at være ret bombastiske og hvor der bliver brugt store armbevægelser. Når han først giver den gas med sine udtalelser, så kan man se at performeren kommer op i ham. Så giver ikke så meget for hans trusler og synes folk skal gøre det samme.

Jeg tror helt sikkert at han er ultra farlig. Dem der siger at han er potentiel terrorist, giver jeg ret. Han er så langt ude i forvejen at det måske kunne give mening for ham.

Det bedste der kunne ske for ham var en tvangsindlæggelse på psyk så der var nogle kompetente mennesker, som kunne hjælpe ham døgnet rundt

Hvem siger han er en potentiel terrorist?
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 10. feb 2016, 16:42

Han er perfekt som folketingsmedlem for Enhedslisten pga. hans standardsvar "Det hele er de andres skyld"
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 10. feb 2016, 16:45

Puh. Det ser ikke sundt ud. Jeg frygter, at han er syg.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5914

Indlægaf Dikus » 10. feb 2016, 17:43

GnueN skrev:
Dikus skrev:
GnueN skrev:
Dikus skrev:Han er et svigtet, såret barn, som ingen tog hånd om.

Han er Pias og Foghs kærlighedsbarn - produktet af en ti år lang, beskidt affære mellem formynderiske fordomme og menneskekold minimalstat... og så siger folk, at der ikke er en snert af poesi i manden.

Det giver jeg ikke en meter for. Hans historie et der mange, der har levet lang tid før.

Det har der helt bestemt! Men nu er det Yahya, vi taler om - og lige præcis ham hér voksede op på deres vagt. Lige dér midt i en tid, hvor netop de to havde magten til at sørge for, at alle landets små Hassan'er med fucked up familier ikke blev behandlet som lort på en sko, blev han - bogstavelig talt - gennemkneppet af deres system... og istedet for at tage hånd om de sociale problemers rod, brugte de alle deres kræfter på at tale grimt om mennesket i ghettoen og sørge for at det blev dér, i stedet for at hjælpe det ud af den. De italesatte den dér farlige fremmedhed, der driver hans raseri, og gør både ham og dem efter ham endnu mere farlige og fremmede - alt sammen bare for at legitimere indvandrerstop og stemmefiskeri i rørte vande.

Der er seriøst INGEN forskel på det, de gjorde ved ham, og så dét hende sagsbehandleren dér gjorde. Men det var kun det sidste, han fik fisse og berømmelse på...

Det bliver for ensidigt politisk til min smag, det der. Men jeg er også opvokset i ghettoen tyve år før ham.
6

Tilbage til "Generelt"