Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 17:53

Han har en digtsamling der kommer lige om lidt, det siger han i interviewet.

Nu har jeg set en del lort i min tid, så ved ikke om jeg er hærdet, men i mine øjne er han altså ikke så ultimativt langt ude at skide som flere i denne tråd synes at opleve.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 18:07

GnueN skrev:
Kommodedyret skrev:Han har en digtsamling der kommer lige om lidt, det siger han i interviewet.

Nu har jeg set en del lort i min tid, så ved ikke om jeg er hærdet, men i mine øjne er han altså ikke så ultimativt langt ude at skide som flere i denne tråd synes at opleve.

Du tænker det er et stunt? Jeg ved ikke. Det er selvfølgelig muligt, men jeg synes hans adfærd - både i det dér interview og i det ting, han smider på sin facebook-væg - matcher ret godt én, der er ude i et gallopperende coke-misbrug og slet ikke ved, hvordan han skal være i sig selv.

Arhj, jeg ved det ikke. Jeg tror ikke at det er et gennemført stunt, det ville alligevel kræve lidt af en skuespiller.
Men jeg forestiller mig at han overspiller sine trængsler lidt, fordi han godt ved at han har et kontroversielt image at pleje.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11737

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. feb 2016, 18:10

Helt klart enten meget manisk eller ude i cokemisbrug.
5
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5069

Indlægaf Fyrst Eberhard » 10. feb 2016, 19:24

Den danske Rap-scene kunne være den ideelle platform for ham, i forhold til at komme ud med sine budskaber, uden at gøre sig selv mere til grin end højst nødvendigt.

Særligt nu hvor trenden på selv samme scene, er, at lyde ligeglad, snøvlende og fortælle historier fra forstædernes parallelsamfund, hvor man bare klarer alt på egen hånd, er sej, skydeklar, vild, ligeglad - dog med det twist, at man er et offer, det er synd for én, fordi man ikke bliver hjulpet gennem alt, foræret alt og i det hele taget ikke bliver anerkendt, for at have bedrevet noget så imponerende som at holde sig selv i live.

Og helt uden evner som Rapper er han ikke:

http://youtu.be/UMagPucltBY
0
Peace!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2111

Indlægaf eks-Maupassant » 10. feb 2016, 19:28

Fyrst Eberhard skrev:Den danske Rap-scene kunne være den ideelle platform for ham, i forhold til at komme ud med sine budskaber, uden at gøre sig selv mere til grin end højst nødvendigt.

Særligt nu hvor trenden på selv samme scene, er, at lyde ligeglad, snøvlende og fortælle historier fra forstædernes parallelsamfund, hvor man bare klarer alt på egen hånd, er sej, skydeklar, vild, ligeglad - dog med det twist, at man er et offer, det er synd for én, fordi man ikke bliver hjulpet gennem alt, foræret alt og i det hele taget ikke bliver anerkendt, for at have bedrevet noget så imponerende som at holde sig selv i live.

Som han opfører sig nu er det vel mere "Sommer i Sunny Beach" der er den rette platform for ham,
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6015

Indlægaf LadyFox » 10. feb 2016, 19:44

Fyrst Eberhard skrev:Den danske Rap-scene kunne være den ideelle platform for ham, i forhold til at komme ud med sine budskaber, uden at gøre sig selv mere til grin end højst nødvendigt.

"Se min pik, den er omskåret og den er flot. Og god aften til dig, jeg synes du er en fin fyr og jeg kan faktisk godt li' dig, undskyld tonen, hej, og hils Pia" :klap:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. feb 2016, 21:57

landsbytossen skrev:Han er perfekt som folketingsmedlem for Enhedslisten pga. hans standardsvar "Det hele er de andres skyld"

Eller DF. To yderpoler der begge altid mener det er andres skyld.

Det er dog ikke det billede jeg har af Yahya Hassan.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 10. feb 2016, 21:59

Hvilken Pia var det egentlig Allan Silberbrandt skulle hilse?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3875

Indlægaf Delfin » 11. feb 2016, 04:29

Han er i hvert fald om sig, hvis man ser de seneste videoer på hans facebookside. Det virker ikke helt sundt.

Der er bla en, hvor han kværner rundt i en italiensk lufthavn og nægter at efterkomme securitys anvisninger. Han er totalt oppe at køre.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1293

Indlægaf hotlips » 12. feb 2016, 11:10

Jeg har ikke læst hans digte men gik det ikke overordnet ud på han er blevet svigtet totalt og har levet i en dybt dysfunktionel familie?
Det er jo velkendt at de fleste børn og unge fra den slags kår ikke kan håndtere berømmelse, i endnu mindre grad end de med en solid ballast.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det er sådan men der er jo så mange eksempler på det at der vel ikke er tvivl om at der er en eller anden form for ting der følger med som de ikke har fået værktøj til at håndtere.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Indlægaf thomassneum » 12. feb 2016, 11:37

Poet og provokatør.. helt sikkert.
Misbrug.. klart.

Farlig... for ham selv.. Det er nærliggende.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10284

Indlægaf icelady » 19. feb 2016, 18:37

Der har været (måske påsat; politiet undersøger sagen) brand i hans families opgang.

Jeg tjekkede hans FB....det, han har lagt op de sidste dage er virkelig for langt ude. Jeg synes ellers jeg har set en del, men det er (i min optik) en mand i frit fald.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 19. feb 2016, 18:55

Stakkels mand
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 19. feb 2016, 19:06

Jeg forstår simpelthen ikke han får lov at skrive alt det på facebook.
"Spark en rødhåret" bliver lukket, men hans trusler må gerne ligge der.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2016, 23:42

Jeg har oprigtig ondt af ham. Jeg bliver temmelig harm over så hårde udtalelser, der hagler ned over ham. Han anbringer da sin røv i klaskehøjde med de ting, han lægger ud på Facebook, men han er jo bare et ungt menneske. Et ungt menneske, som har haft en grim opvækst. No wonder at han flipper ud.
0

Tilbage til "Generelt"