Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Re: Yahya Hassan

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 09:39

Hvis man skal tro rygterne, så er det Yahau Hassan, der står bag dette skyderi:

http://newsbreak.dk/medie-yahya-hassan-anholdt-for-skyderi/

Hvis det passer, undrer det mig desværre ikke.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 21. mar 2016, 09:50

icelady skrev:Hvis man skal tro rygterne, så er det Yahau Hassan, der står bag dette skyderi:

http://newsbreak.dk/medie-yahya-hassan-anholdt-for-skyderi/

Hvis det passer, undrer det mig desværre ikke.

Hvis han bliver dømt for det, håber jeg han får en behandlingsdom. Han er simpelthen faldet langt ned i afgrunden. Manden er jo ikke rask
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 09:56

Code71 skrev:
Hvis han bliver dømt for det, håber jeg han får en behandlingsdom. Han er simpelthen faldet langt ned i afgrunden. Manden er jo ikke rask

Jeg var lige ind og tjekke hans FB.

Det er virkelig en mand, der falder sammen for åben skærm. :(
2
....

Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 21. mar 2016, 10:00

icelady skrev:
Code71 skrev:

Jeg var lige ind og tjekke hans FB.

Det er virkelig en mand, der falder sammen for åben skærm. :(

Ja det kan man ret nemt se. Han hører altså til på den lukkede pt
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 21. mar 2016, 10:02

Han er lige midt i et sammenbrud af Britney Spears'ke proportioner, og så endda ned hele Danmark som vidne. Det er fandme synd for ham. .
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. mar 2016, 10:34

Det er da forfærdeligt at læse kommentarerne til hans facebookside. Der er seriøs noget galt med folk, som ønsker andre døde pga. udtalelser om islam eller fordi de er meget i medierne :tie:
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 10:48

1
....

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 21. mar 2016, 10:51

Han er fuldstændig ude af trit med virkeligheden. Det er tragisk. Han kunne være så meget for så mange.
0
Whatever
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 749

Indlægaf BlueBunny » 21. mar 2016, 10:53

Ja den kan han ikke rigtig løbe fra.
Tragisk :(
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:03

Jeg begyndte af følge ham på hans facebook for et par uger siden og det samme gjorde min kæreste, men vi er begge holdt op igen. Som min kæreste sagde, så ligner det alt for meget et offentligt selvmord. Hver anden dag poster han et billede af sig selv, blødende og med brækkede lemmer og i kommentarerne muntrer hans bødler sig over lidelserne. Og han provokerer tilbage.

Som jeg ser ham, så er han i krig med verden. Han er i krig med hele det (i egen opfattelse) ikke-danske kulturelle fællesskab fra ghettoen der forfølger ham, overfalder ham, tæver ham og prøver at slå ham ihjel. Han er i krig med politiet der behandler ham som en mistænkt, selv når han bliver bragt til stationen efter at være blevet kørt ned. Han er i krig med Det Danske Samfund, som har været og stadig er utilstrækkelige i forhold til at håndtere parallelsamfund og integrationsproblemer. Af nogle bliver han behandlet som en særlig prins man bare giver plads til, fordi alt han udtrykker anses for at være udløber af en særlig, uberørt, vild kreativitet som er i kontrol - et svigt af samme kaliber som når voksne ikke vil sætte grænser for børn, bl.a. fordi børnene regnes for kompetente. Af andre igen tales han bare om og ikke med.

Han har i dén grad brug for beskyttelse. Han kan ikke bakke ned, for han har udfordret et parallelsamfund, som ikke trives med at blive udfordret og han har gjort det for at gøre opmærksom på nogle meget alvorlige problemer. Han er ung og færdes i et miljø, hvor styrke og mod er vigtigt. Han er stolt, intelligent og aggressiv og har for meget integritet til at flygte. Man kan sagtens sidde og sige, at han bare må tage sig sammen, men han er ude på alt for dybt vand og der er ingen vej tilbage. Ingen passer på ham, så han er alene med den krig hans første digtsamling startede og det ender med hans død, hvis ingen tager det alvorligt. De trusler og mordforsøg han er udsat for burde udløse nøjagtig samme grad af beskyttelse som Kurt Westergaard har fået tildelt.
12
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 21. mar 2016, 11:10

Nu kigger jeg ikke på facebook, men er det rigtigt der er nogen der er efter ham og angriber ham og skriver derinde? Jeg troede egentligt det mest var i hans fantasi, har heller ikke fulgt med i det andet end en random artikel i ny og næ.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 21. mar 2016, 11:17

Mht PET læste jeg er sted at han selv havde stoppet PET overvågningen, fordi det gik for meget ud over hans dagligdag. Han var til et møde med dem, hvor det endte med at de ikke kunne genoptage overvågningen, af grunde der var lidt uklare.

Han har jo også selv lavet problemer mht. det fordi han starter slagsmål mens PET-manden er der, og det orker de nok ikke. Jeg kunne forestille mig det spiller en rolle, at de ikke mener de kan beskytte en, der ikke vil gøre som de siger og er impulsiv osv. Som han er nu dur det vel ikke rigtigt.

Undrer mig han ikke bare tager i eksil, han burde have masser af penge, og kunne vel sidde i fred og ro i et varmt ferieparadis og skrive digte, a la Jørgen Leth eller Henrik Nordbrandt.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2016, 11:17

eks-Maupassant skrev:Nu kigger jeg ikke på facebook, men er det rigtigt der er nogen der er efter ham og angriber ham og skriver derinde? Jeg troede egentligt det mest var i hans fantasi, har heller ikke fulgt med i det andet end en random artikel i ny og næ.

Ja, det er såmænd rigtigt nok. En del af dem skriver også i hans kommentarfelter. Hvis politiet gave a fuck vikle det være temmelig nemt at fange nogle forbrydere. Han flygtede bl.a. fra en gruppe der kom med knive og endte med at blive kørt ned. De stjal hans motorcykel og har efterfølgende sendt en SnapChat hvor man kan se gerningsmandens ansigt:

Billede

Det burde ikke være skide svært at finde ud af hvem der gør hvad og gøre noget ved det. Århus er trods alt en bette by og når de oven i købet afslører sig på hans facebook...
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. mar 2016, 11:17

eks-Maupassant skrev:Nu kigger jeg ikke på facebook, men er det rigtigt der er nogen der er efter ham og angriber ham og skriver derinde? Jeg troede egentligt det mest var i hans fantasi, har heller ikke fulgt med i det andet end en random artikel i ny og næ.

Synes der er mange derinde som beder ham komme forbi, så de kan tæske ham eller slå ham ihjel. Det samme med folk som opfordrer andre til at gøre en ende på hans lidelser. Hvis man vil tro på det gode i mennesker og at forskellige religioner kan leve sammen i fred, så skal man ikke læse med på hans facebookside.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 21. mar 2016, 11:21

Tja, sådan er politiet jo for tiden. Hvis de arresterer dem pga, facebook kan forsvare sig med de bare laver sjov på facebook, det var en random motorcykel de tog et billede med og ikke Yahya Hassans og den slags. Så kræver det en masse ressourcer at lave en sag og dem har de ikke.
0

Tilbage til "Generelt"