Yahya Hassan

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Re: Yahya Hassan

Indlægaf Lurende Peber » 24. mar 2016, 20:24

eks-Maupassant skrev:..
Det skulle da være første gang i verdenshistorien at en forfatter blev stoppet af en dårlig hånd :)
Hvis vi ikke medregner kortspil Billede
Ups... :blush: Billede

Naturligvis har han krav på at få sine nødvendige behandlinger. Men en operation dagen efter anholdelse? Det kan man ikke forvente at få organiseret med vagter, diagnose, journal osv.
Og hvis hans anmodning bliver godkendt, er det nok ikke noget fængselsvæsnet ønsker at diskutere offentligt før tidligst bagefter. Hvis nogensinde.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2116

Indlægaf eks-Maupassant » 24. mar 2016, 20:33

Lurende Peber skrev:
Det skulle da være første gang i verdenshistorien at en forfatter blev stoppet af en dårlig hånd :)

Naturligvis har han krav på at få sine nødvendige behandlinger. Men en operation dagen efter anholdelse? Det kan man ikke forvente at få organiseret med vagter, diagnose, journal osv.
Og hvis hans anmodning bliver godkendt, er det nok ikke noget fængselsvæsnet ønsker at diskutere offentligt før tidligst bagefter. Hvis nogensinde.

Hehe.

Jeg vil da håbe de gir ham godt med smertestillende. Men det er vel hverken første eller sidste gang nogen bliver arresteret med brud og andre skader.

Fuck jeg gad ikke ligge i en celle med et busted håndled.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 24. mar 2016, 20:40

Han må have skudt med den anden hånd, jeg kunne ikke en gang løfte en stykke papir med brækket håndled :)

Mht hans skyderi undrer det mig han skyder 5 skud, hvor 4 rammer forbi og det sidste rammer ham fyren i foden. Hvis han prøvede på at skyde ham så er han da jordens elendigste skytte, hvis han ville skyde udenom og bare ville skræmme, så er det lige så elendigt han rammer ham i foden.

Men ulovlig våbenbesiddelse, affyring af skud, grov vold hhv. drabsforsøg, det lyder da som en hel del år i spjældet. Syns godt lige de kunne undvære ham i nogen timer til en operation, når han nok skal bo bag tremmer i nogen år.

Man må da sige han har fået noget ting at skrive om :) Nogen digtere kan bare gå en tur og se en sommerfugl der sidder på en blomst, og så har de nok til et digt. Så det må da blive noget af en mammutdigtsamling kan kan brygge på det her.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 24. mar 2016, 20:44

"HÅNDEN" af Yahya Hassan

MIN HÅND ER BRÆKKET JEG KAN IKKE SPISE

MINE MOSTE ÆRTER MED KARTOFLER

LYDEN AF MIT ÅNDEDRÆT GIVER GENLYD I CELLEN

SKRIVER PÅ FACEBOOK TIL ALLE MEN HER ER INGEN

HER LUGTER AF SVED, JEG VIL UD
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3112

Indlægaf Rakel » 25. mar 2016, 13:28

Lurende Peber skrev:

Man kan indlægge akut under ophold i fængsel/varetægtsfængel (hvad det nu hedder) medfølgende vagter/politiassistenter - ellers ville folk jo dø ved pludseligt opstået sygdom med akut behandlingsbehov.

Dét er så helt umuligt at vurdere den pågældende sag ud fra det, medierne beretter. Det er nok ikke noget, der lige med et blivet let at gennemskue, om der er grund til at klage eller ej.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 25. mar 2016, 13:39

Rakel skrev:Man kan indlægge akut under ophold i fængsel/varetægtsfængel (hvad det nu hedder) medfølgende vagter/politiassistenter - ellers ville folk jo dø ved pludseligt opstået sygdom med akut behandlingsbehov.

Dét er så helt umuligt at vurdere den pågældende sag ud fra det, medierne beretter. Det er nok ikke noget, der lige med et blivet let at gennemskue, om der er grund til at klage eller ej.
Korrekt. Men det er vist ikke bare lige. Der skal da vurderes osv. Og ja. Vi herude på sidelinjen har ikke en chance for at vide, hvor alvorligt det er.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3112

Indlægaf Rakel » 25. mar 2016, 13:45

Lurende Peber skrev:
Rakel skrev:Man kan indlægge akut under ophold i fængsel/varetægtsfængel (hvad det nu hedder) medfølgende vagter/politiassistenter - ellers ville folk jo dø ved pludseligt opstået sygdom med akut behandlingsbehov.

Korrekt. Men det er vist ikke bare lige. Der skal da vurderes osv. Og ja. Vi herude på sidelinjen har ikke en chance for at vide, hvor alvorligt det er.

Det er ikke så vældigt vanskeligt eller jeg har da flere gange i min sygeplejetid indlogeret patienter med følge af to høflige betjente.

Jeg har endog prøvet at have x 2 (=4 betjente) i en afdeling og sagt til visitationen, at nr. 3 meldt måtte de finde et andet sted til - 6 betjente ville være lige at overdrive med på en afdeling. Trods alt og det klarede visitationen da også.

Alle har ret til lægehjælp ved behov, men en sag som denne vil man næppe nogensinde finde 'facit' i som almindelig tilskuer.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 26. mar 2016, 00:04

Han brækkede armen d. 13/3.
Når han har kunnet gå uden operation i 2 uger, har man vel vurderet, at han nok godt kan gå et par dage til, før armen falder af.
Nå ja og d. 20/3 har han selv pillet gipsen af, så ligefrem ligge på sin seng og ikke kunne spise for smerter :gruble:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Med kaffekop i den dårlige hånd. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Jeg aner snart ikke, hvad jeg skal mene om det. Han er langt ude og provokerer helt vildt, og han er absolut ikke min kop te, men modspillerne i den konflikt er vist heller ikke just fra den pæne side af Århus ungdom.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 9. jun 2016, 21:42

Hvornår skal han for retten?
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10309

Indlægaf icelady » 9. jun 2016, 22:03

Urtekussen skrev:Hvornår skal han for retten?

Han skal åbenbart for en dommer i morgen for at finde ud af, om varetægtsfængslingen skal forlænges.

Står sidst i artiklen:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-06-06-yahya-hassans-fyrede-advokat-gaar-til-hoejesteret
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 10. jun 2016, 09:53

icelady skrev:
Urtekussen skrev:Hvornår skal han for retten?

Han skal åbenbart for en dommer i morgen for at finde ud af, om varetægtsfængslingen skal forlænges.

Står sidst i artiklen:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-06-06-yahya-hassans-fyrede-advokat-gaar-til-hoejesteret

Han er vist ikke helt ligevægtig....

http://www.bt.dk/krimi/yahya-hassan-ska ... -fucking-s
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10309

Indlægaf icelady » 10. jun 2016, 11:06

Wizzze skrev:
Han er vist ikke helt ligevægtig....

http://www.bt.dk/krimi/yahya-hassan-ska ... -fucking-s

Der er ihvertfald noget galt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 6. aug 2016, 20:10

Det er længe siden man har hørt noget.
Det er lidt "bekymrende" - måske er den helt gal med ham?
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 6. aug 2016, 20:13

Urtekussen skrev:Det er længe siden man har hørt noget.

Han har stadig kost og logi med mulighed for at blive solbrun med lyse striber.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 6. aug 2016, 20:14

Urtekussen skrev:Det er længe siden man har hørt noget.

Er han ikke stadig varetægtsfængslet? nok derfor der er stille omkring ham :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"