At date flere samtidig - hvad synes I?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Re: At date flere samtidig - hvad synes I?

Indlægaf Tanten » 11. feb 2016, 17:00

Smiling_Goat skrev:
Tanten skrev:
Smiling_Goat skrev:
Tanten skrev:
Smiling_Goat skrev:Jer der siger, at I ikke vil, fordi I ikke ville kunne fokusere på den enkelte og derved udvikle romantiske følelser, har I rent faktisk prøvet at date flere ad gangen?

Jeg havde nemlig den samme forestilling, da jeg datede, men jeg lærte jo så, at det ikke er rigtigt. Man kan sagtens være reelt interesseret i flere på én gang. Jeg tror aldrig, at jeg har været mere forvirret og rundt på gulvet i al den tid, jeg har datet, end da jeg datede de to.

Jeg vil ikke date flere ad gangen igen, men det skyldes ikke, at jeg ikke tror, jeg ville kunne få følelser for nogen af dem. Det er mere frygten for, at jeg skulle få følelser for dem begge, der stopper mig.

Jeg tror bare, jeg ville føle, der var for samlebånds- og evalueringsagtigt. Når man "dater", så indikerer ordet for mig, at det er en kæreste, man er på jagt efter. Jeg ville ikke gide at være i direkte konkurrence med et antal ukendte kvinder i den proces, og jeg vil ikke udsætte en mand for det samme.

Det skal da vel for hulen ikke gå så stærkt, at man ikke har tid til at dvæle ved den enkelte og mærke efter, om det skal blive til noget mere, uden at man har gang i x antal andre på samme tid?

Jamen jeg er principielt helt enig med dig i, at man ikke skal udsætte folk for den slags - derfor ville jeg heller aldrig date flere ad gangen igen. Jeg opponerer bare imod, at man ikke skulle kunne udvikle romantiske følelser for en, når man dater flere på samme tid.

Jeg tror godt, jeg ville kunne få følelser for en - men hvorfor i alverden dog så date andre? Er det for at have sådan en 2. valg, hvis nu den foretrukne ikke bider på?

Da jeg fandt mig selv i situationen skyldtes det, at jeg løb ind i flere interessante mænd på én gang, og jeg ikke kunne vælge. Det var ikke en situation, jeg opsøgte bevidst. Jeg endte bare ligesom i den.

Folk skal jo også bare gøre, som de har det godt med - bare fordi, jeg ville gøre noget andet, er der jo ikke noget galt med det, du gør.

Jeg tænker, at på online dating, der er der hele tiden flere kontakter igang, og at det ligesom inviterer til, at man måske også mødes med flere, hvorimod det er sjældent, at man tilfældigt render over flere mænd på én gang, der er så interessante, at man vil date flere af dem på samme tid.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. feb 2016, 17:03

Jeg ville ikke gide det. Jeg vil føle mig som en realitydeltager, som lige skal holde bagdøren åben og smede mens jernet er varmt. Bevares, jo - jeg vil skide gerne finde kærligheden. Men så travlt har jeg heller ikke, at jeg lægger billet ind mere end ét sted.
Hvad andre gør, er op til dem. Jeg gider bare ikke en mand, som ser sig nødsaget til at se to på én gang.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 427

Indlægaf Orchidea » 11. feb 2016, 17:11

Jeg har aldrig prøvet internet dating, men i mine yngre dage har jeg da prøvet at date flere mænd på en gang. Der var så tale om indledende dates, og jeg har altid spillet med åbne kort.

Det er vel også min mening om det. At man skal holde sin sti ren, være ærlig og spille med åbne kort. Først og fremmest fordi man skal kunne leve med sig selv, og man kommer nu engang længst med ærlighed, men også fordi alt andet må være drøn besværligt.
2
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 216
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 11. feb 2016, 17:35

Hvis jeg en dag bliver single igen (og det vil jeg helst ikke), så var jeg tænkt mig at gøre det helt bevidst og uden skyggen af skam i livet.

Det betyder ikke nødvendigvis at jeg er useriøs, men ville snarere betyde at jeg havde brug for at være mere openminded, mindre tunnelsyn og et ønske om at skulle følelser udvikle sig, må de udvikle sig enten på trods af eller naturligt, fremfor på grund af noget mere forceret hvor jeg lægger min (seksuelle, romantiske, psykiske) energi ét sted og derfor nærmest hjernevasker mig selv.

Lidt det som skete med min kæreste, jeg knaldede dog kun med ham, men datede andre ved siden af (og han vidste det). Så da jeg fik følelser for ham, skete det fordi han var dejlig og ikke fordi han var den, der lige var der til at gøre mig glad den dag.

Ovenstående er baseret på egne følelser, jeg ved godt det ikke kan overføres til alle andre. Folk er forskellige og det er cool.
6
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1858

Indlægaf Sangius » 11. feb 2016, 18:48

Synes ikke det er uetisk.

Men jeg ville aldrig selv kunne date flere end en ad gangen, og jeg ville aldrig acceptere, at en mand jeg datede, datede flere.
Jeg vil gerne være den eneste han tænker på, den eneste han er interesseret i, og den eneste han får sommerfugle i maven over, når telefonen ringer. Jeg vil fra start af være speciel, så at sige... haha :D
4
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 370

Indlægaf Wunder8 » 11. feb 2016, 20:22

Jeg har nok altid syntes, at det gjorde man ikke. Og det er uden tvivl ikke en situation, jeg vil sigte mod. Men jeg synes faktisk, den bliver gjort værre end den reelt er.

Jeg har, lige som Zombie, oplevet at få ekstremt tunnelsyn, når jeg datede en fyr, fordi jeg fokuserede al min energi og opmærksomhed på ham. Når man kun har én mand at tænke på, så er det nemt at lægge en helt masse i ens forhold med ham, som ikke nødvendigvis er der. Det tror jeg bare ikke, er specielt sundt. Min oplevelse er i hvert fald, at det nemt bliver lidt forceret og man har tendens til at overse diverse røde flag, fordi nu er det bare HAM. Hvor jeg omvendt har oplevet et par gange, at man faktisk tager brodden af intensiteten og presset, hvis man tillader sig at se et par stykker ad gangen - og faktisk bliver meget bedre i stand til at vurdere ens reelle følelser omkring personen.Her snakker vi i øvrigt i den korte, indledende periode, ikke over længere tid.

Inden for dating synes jeg godt nok, der tit bliver skudt folk nogle motiver i skoene; at man holder døren på klem, spiller spil og udnytter folk. Baseret på min egen og andres erfaring er det langt fra altid tilfældet. Det er lidt sjovt, hvordan det i USA snarere er reglen end undtagelsen, at man ser flere ad gangen. Måske fordi dating derovre ofte er mere afslappet og handler om at møde nye mennesker, og man ikke føler sig presset af, at det SKAL føre til et seriøst forhold. Den slags har man jo alligevel ofte ikke selv indflydelse på.
7
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 08:23

Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 89
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 584

Indlægaf malou_43 » 13. feb 2016, 08:42

Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)
2
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 13. feb 2016, 10:20

Ærlig talt, så synes jeg at det er lidt noget pjat. Man behøver ikke at effektiviserer alting.

Og jeg ville godt nok blive noget lang i ansigtet hvis en mand jeg datede havde flere forskellige dates kørende samtidig med mig. Jeg gider godt være en mulighed. Men jeg gider ikke være "en af flere muligheder".
5
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 10:25

Fru Sunshine skrev:Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".

Jeg er i det refleksive hjørne i dag og tænker "-Og?". Så længe man er obs på hvordan den tilgang påvirker én og så længe man er åben samt ærlig om sig selv, er det vel bare én tilgang ud af flere, som alle har deres pros og cons.

Som jeg skrev før, kan det at date monogamt jo føre til tunnelsyn, hvor man stirrer sig blind på den ene m/k man tillader sig selv at date.
Alligevel er mange tilhængere af denne tilgang, og siger ofte ift. indvendinger mod kritikken, at de "bare" er obs på de faldgruber, der kan være forbundet med at knytte alle romantiske og seksuelle input op på ét enkelt menneske.

Så jeg tænker, at man som poly-dater også "bare" kan være obs på, at man måske får sværere ved at knytte sig til én og at det kan påvirke negativt ift en zapperkultur. Husker man de ting, behøver man vel ikke tænke "kødmarked" som negativt... Oder was?
0
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 10:32

malou_43 skrev:Jer der dater flere/dater andre, der ser andre end Jer - hvis nu personen I dater, bakker ud fordi en anden er mere spændende (eller måske bare stopper med at skrive) - men så kommer tilbage, fordi det ikke gik mellem dem to - vil I gerne date videre med dem igen så? :)

Det ville for mit vedkommende komme an på mange faktorer. Hvis jeg hyggede mig i hans selskab udn at være forelsket, så ville det være fint. Men havde jeg (Dybere) følelser for ham, ville jeg ikke, for det ville blive en ulige relation. Han har jo med sine handlinger vist, at HAN ikke er helt oppe at ringe over mig/os, men nyder mit selskab. Har jeg det på samme måde, er mit ego ikke så stort at jeg bliver fornærmet over, at han tog en chance med en, der måske var et bedre match.

Jeg er så også blevet rimelig selvbevidst og ved, at jeg er totalt awesome. Derfor ville jeg ikke se det som en afvisning eller at jeg ikke var god nok, fordi han fandt en anden i en periode.
Men jeg har også arbejdet meget med mig selv de sidste to år, og ser derfor ikke relationer som en konkurrence, ever.
2
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 255

Indlægaf Oddinary » 13. feb 2016, 10:54

Jeg har ikke noget problem med at date flere ad gangen. Jeg er altid ærlig omkring det. Det er skam ikke fordi jeg har travlt (overhovedet), men fordi jeg synes, det er helt vildt underligt at comitte til én, man nærmest ikke kender. Og fordi, jeg har erfaret at folk kan overraske, og at jeg ikke altid kan sige på forhånd, hvad/hvem det er, jeg falder for. Så derfor har det altid faldet mig naturligt at ses med lidt forskellige på en hyggelig lære-at-kende basis, indtil der kommer nogen forbi som jeg fornemmer at jeg kunne udvikle følelser for.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 11:56

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så kan jeg da skyde noget mere i skoene på datingfolket, der dater flere ad gangen: det er den tilgang, der for alvor får mig til at tænke "kødmarked".

Jeg er i det refleksive hjørne i dag og tænker "-Og?". Så længe man er obs på hvordan den tilgang påvirker én og så længe man er åben samt ærlig om sig selv, er det vel bare én tilgang ud af flere, som alle har deres pros og cons.

Som jeg skrev før, kan det at date monogamt jo føre til tunnelsyn, hvor man stirrer sig blind på den ene m/k man tillader sig selv at date.
Alligevel er mange tilhængere af denne tilgang, og siger ofte ift. indvendinger mod kritikken, at de "bare" er obs på de faldgruber, der kan være forbundet med at knytte alle romantiske og seksuelle input op på ét enkelt menneske.

Så jeg tænker, at man som poly-dater også "bare" kan være obs på, at man måske får sværere ved at knytte sig til én og at det kan påvirke negativt ift en zapperkultur. Husker man de ting, behøver man vel ikke tænke "kødmarked" som negativt... Oder was?

Kødmarked er i min opfattelse absolut noget negativt, og det gider jeg ikke være en del af.

Hvad andre gør, tænker og føler om det, er jo deres sag. Jeg vil bare ikke være ko nummer 654.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 13. feb 2016, 12:08

Fru Sunshine skrev:Kødmarked er i min opfattelse absolut noget negativt, og det gider jeg ikke være en del af.

Hvad andre gør, tænker og føler om det, er jo deres sag. Jeg vil bare ikke være ko nummer 654.

Jeg kan godt forstå det og har virkelig også haft det sådan selv. Samtidig synes jeg ikke, at jeg - da jeg var single - så folk på den måde, som du her lægger op til. Jeg så ikke mine dates som random fyre, og jeg datede trods alt ikke flere af gangen, end at jeg havde en god fornemmelse for dem som mennesker, og rent faktisk gik op i at lære dem at kende, se dem som noget særligt og anerkende dem for disse ting.
Og jeg var jo ikke distanceret fra fyrene i voldsom grad - jeg formåede jo at lære min kæreste så godt at kende, at jeg faktisk blev forelsket i ham og han var ellers slet ikke i spil på dét plan, fordi vi bare "hyggede os" useriøst grundet hans alder.

Jeg forstår godt hvad du mener med, at det er "andres sag" og man skal gøre hvad man vil. Omvendt synes jeg ikke din beskrivelse af, at andre (eller i dit eksempel, du) reduceres til numre i en uendelig stor kø af random bejlere. Det er jo altid et problem, hvis man ikke formår at connecte med andre, når det lidt er pointen.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 13. feb 2016, 12:10

Vixen skrev:Jeg ser ikke som sådan noget moralsk forkasteligt i det. Så længe man ikke har aftalt at være eksklusive, så kan man i princippet ikke rigtig tillade sig at forvente det. Hvis man er hovedkuls forelskede i hinanden ville det selvfølgelig være noget overraskende, hvis den ene part havde behov for at date ved siden af, men sådan er der jo så meget.

Jeg synes ikke at der som sådan er noget moral. Jeg vil bare ikke gide en som ikke kan koncentrer sig om en ting af gangen, eller som har en "multi-tasking" indstilling til det at finde en kæreste.
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Forhold og sex"