Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf HappyPaww » 6. jun 2016, 17:44

Det skriger jo til himlen, at han tænker med pikken som så mange andre mænd, når de øjner en chance for uforpligtende sex :rulle: Bliver så gal altså!

Det er simpelthen så egoistisk og uden nogen hensyntagen til dig!
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Sophies-mor » 6. jun 2016, 17:53

LaScrooge skrev:
Sophies-mor skrev:Ja, det er han.
Jeg havde sagt rend mig!

Som du selv siger, det er 100% til hans fordel, ikke din overhovedet.

Men hvordan kan han så foreslå det? Det er dét der fucker med mig. Det er slet ikke hvad jeg forbinder med empati og ordentlighed, noget han ellers bryster sig af at have og at være. Er det respektløst overfor mig? - eller er det bare tankeløst? Jeg mener, kan det skade at foreslå nogen noget, når de bare kan sige nej? Hvad er problemet?

Jeg væger at smide den ind under kategorien "visse mænd".
Den type lader det nederste hovede overtage en del hjernekapacitet.
Og så tænker jeg lidt, at han måske håber, at fordi I kender hinanden, så er det nemmere at lokke dig med i seng. Og han ved jo - undskyld udtrykket - hvad han får.
Der er - med min mands udtryk - under forudsætning af, at du sagde ja, garanti for et slag fi*** og han skal ikke ofre x antal kroner på drinks med risiko for IKKE at få noget. Jagten er ikke så vigtig som garantien for et bytte.

Tænker jeg. Jeg kan sagtens tage fejl.
3
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
bluetof1
Kort karma: 134
Likede indlæg: 647

Indlægaf bluetof1 » 6. jun 2016, 17:58

LaScrooge skrev:
bluetof1 skrev:
Med tanke på hans seneste stunt så synes det lyder rigtig fornuftigt.
Det grimmeste ord jeg kender er ikke nok til at beskrive hvad jeg tænker om ham. Føj.

Tak. Jeg trænger til at høre hvad andre tænker om det. Måske for virkelig at få understreget, at det er et dårligt forslag? Jeg ved godt at det er det for mig, men er han så egoistisk i det som jeg tænker? Og hvorfor er jeg overhovedet i tvivl om det? Måske fordi jeg ikke kan forbinde det med det at føle kærlighed og at have respekt for mig.

Man ser det ikke klart når man selv står i det.
Men det forslag der... holde på dig som glorificeret bolledukke (jo, det er hvad du vil være. Både for ham og i din egen opfattelse) mens han ved hvad det koster dig? Han må jo fået akut svamp i hjernen. Alternativt har han bare altid været egotripper på den grimme måde, men din kærlighed til ham har udvisket de skarpeste kanter og lagt et lag fernis over den værste idioti for det er jo hvad kærlighed gør. Uden det så kunne ingen jo holde ud at være sammen.
Men det er ikke dig, det ER ham.
11
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Indlægaf Æble » 6. jun 2016, 18:01

Det er et helt gak forslag. Men tror nu godt det "bare" kan være tankeløshed. Set fra en pragmatisk side er det da nemmere end en kold tyrker og så kan i hygge lidt og få det bedste ud af det. Dvs hvis man ser bort fra følelserne. Hvilket man naturligvis hverken bør eller kan. Han vil da heller ikke kunne håndtere det i praksis. Måske en tid med hovedet i busken, men det vil jo ende med at en af jer eller begge bliver endnu mere sårede end i er nu.

Brug det til din fordel hvis du kan. Altså det er et eksempel på at det faktisk er en lettelse for dig at slippe for at være offer for hans tankeløshed. Alt hvad der kan bruges til at fortælle dig at det er bedre for dig at i splitter kan bruges.

Forstår godt det bliver nedern at flytte. Men faktisk lyder det som om at det mere er nederlaget end det er at du skal flytte fra ham, der gør ondt?
4
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Indlægaf LaScrooge » 6. jun 2016, 18:01

Sophies-mor skrev:Jeg væger at smide den ind under kategorien "visse mænd".
Og så tænker jeg lidt, at han måske håber, at fordi I kender hinanden, så er det nemmere at lokke dig med i seng. Og han ved jo - undskyld udtrykket - hvad han får.
Der er - med min mands udtryk - under forudsætning af, at du sagde ja, garanti for et slag fi*** og han skal ikke ofre x antal kroner på drinks med risiko for IKKE at få noget. Jagten er ikke så vigtig som garantien for et bytte.

Jo, det er klart, at det ville være så nemt for ham. Det er jo dét, det handler om: at det er nemt for ham. Han får hvad han vil have og har brug for - hvad enten det er sex eller nærhed, og han skal ikke give mere igen end hvad der kan presses ind på de timer hvor vi er sammen.

Han er ikke nærig, han har ikke problemer med at score (han er meget smuk og charmerende) og han elsker jagten, så det er ikke fordi han er en klam low-life der bare tager hvad han kan få. Han har scoret tonsvis af kvinder mens han var i det åbne forhold med sin eks.

Han sagde, som en af sine begrundelser, at han ville det her, fordi han ville komme til at savne at være tæt på mig på den måde, vi kan - og har været - tætte på. Og han pressede ind, at der også var den fjerde mulighed - at vi så hinanden mere og mere -, på trods af, at han lige havde understreget, at han ikke så en fremtid sammen med mig. Så enten er han bange for at blive ensom når jeg flytter, eller også vil han gerne holde fast lidt endnu fordi han levende kan huske hvor dejligt det var mellem os da det var ukompliceret. Måske begge dele. Og en del af det er nok også muligheden for rigtig god sex.

Men det handler 100 procent om at det skal være behageligt for ham, at han skal have det hele og lidt til. Blæse og have mel i munden. Og alle de der floskler.
2
bluetof1
Kort karma: 134
Likede indlæg: 647

Indlægaf bluetof1 » 6. jun 2016, 18:05

LaScrooge skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg væger at smide den ind under kategorien "visse mænd".

Jo, det er klart, at det ville være så nemt for ham. Det er jo dét, det handler om: at det er nemt for ham. Han får hvad han vil have og har brug for - hvad enten det er sex eller nærhed, og han skal ikke give mere igen end hvad der kan presses ind på de timer hvor vi er sammen.

Han er ikke nærig, han har ikke problemer med at score (han er meget smuk og charmerende) og han elsker jagten, så det er ikke fordi han er en klam low-life der bare tager hvad han kan få. Han har scoret tonsvis af kvinder mens han var i det åbne forhold med sin eks.

Han sagde, som en af sine begrundelser, at han ville det her, fordi han ville komme til at savne at være tæt på mig på den måde, vi kan - og har været - tætte på. Og han pressede ind, at der også var den fjerde mulighed - at vi så hinanden mere og mere -, på trods af, at han lige havde understreget, at han ikke så en fremtid sammen med mig. Så enten er han bange for at blive ensom når jeg flytter, eller også vil han gerne holde fast lidt endnu fordi han levende kan huske hvor dejligt det var mellem os da det var ukompliceret. Måske begge dele. Og en del af det er nok også muligheden for rigtig god sex.

Men det handler 100 procent om at det skal være behageligt for ham, at han skal have det hele og lidt til. Blæse og have mel i munden. Og alle de der floskler.

Make no mistake: den 4. mulighed blev kun presset ind for at overtale dig.
14
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Debra1
Kort karma: 2
Likede indlæg: 19

Indlægaf Debra1 » 6. jun 2016, 18:06

LaScrooge skrev:
Sjo skrev:Alt vel, Scrooge?

Nja. Jeg skal flytte på lørdag og min ekskæreste har lige givet mig et godt tilbud, som jeg har refereret i denne tråd: viewtopic.php?p=203633#p203632

Jeg er i chok, lettere, og ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til ham. Han er lige kommet hjem og det sagde jeg til ham og hans svar var "Det kan jeg godt mærke. Jeg håber du finder ud af det, så det ikke skal være sådan her frem til på lørdag - og efter det."

Altså, jeg har svært ved at finde en grimasse der kan passe.

Puha det lyder hårdt og sårende.

Jeg havde engang en kæreste, hvor det, efter han sluttede forholdet, blev, som din ekskæreste ønsker for jeres fremtidige forhold. Jeg kunne ikke sige nej, fordi jeg tænkte, at det var bedre end slet ikke at ses. Det endte med, at vi hyggede på hans præmisser i flere år. Selv da han fik en ny kæreste fortsatte vi vores forhold. Det kan ikke anbefales. Jeg evnede ikke at slutte det, fordi jeg troede, at jeg ikke kunne undvære ham. Jeg brugte mange år på at håbe, at vi igen skulle være kæreste, men det blev vi selvfølgelig aldrig igen.

Hold fast i at det ikke er, hvad du ønsker.
1
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 6. jun 2016, 18:08

Det er et ubehageligt forslag. :mellow: Jeg kan slet ikke forestille mig, hvilke følelsesmæssige nedture det ville sende dig ud i. Respektløst af ham. Og stort af dig, der på trods af en ulykkelig længsel kan gennemskue, at det forslag absolut ikke er i din interesse.
7
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 6. jun 2016, 18:21

LaScrooge skrev:Men hvordan kan han så foreslå det? Det er dét der fucker med mig. Det er slet ikke hvad jeg forbinder med empati og ordentlighed, noget han ellers bryster sig af at have og at være. Er det respektløst overfor mig? - eller er det bare tankeløst? Jeg mener, kan det skade at foreslå nogen noget, når de bare kan sige nej? Hvad er problemet?
Set udefra og med denne tråd i hukommelsen er jeg ikke særligt overrasket. Alt har drejet sig om ham og hans behov. Og når du ikke havde flere kræfter, påstod han at DU var egoistisk. Og trak gerne og tit offerkortet.
Sygdom eller siddet skævt på potten eller grimme oplevelser i fortiden ...... han opfører sig som en lort! :sur:
Jeg håber virkeligt, at når du får ham og hans pis på afstand, får slikket sårene og træder mere og mere ud i dit nye og frie liv; så vil du føle en frihed, du ikke har mærket længe.
Jeg kan sagtens tage fejl, men umiddelbart er du sluppet af med et anker, som længe har trukket dig nedad.
:blomst: og :kys:
21
Registreret Gammel Gris :genert:
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2016, 18:22

Det er både respektløst og tankeløst og mega-røvet af ham at foreslå!
2
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Indlægaf LaScrooge » 6. jun 2016, 18:34

Æble skrev:Det er et helt gak forslag. Men tror nu godt det "bare" kan være tankeløshed. Set fra en pragmatisk side er det da nemmere end en kold tyrker og så kan i hygge lidt og få det bedste ud af det. Dvs hvis man ser bort fra følelserne. Hvilket man naturligvis hverken bør eller kan. Han vil da heller ikke kunne håndtere det i praksis. Måske en tid med hovedet i busken, men det vil jo ende med at en af jer eller begge bliver endnu mere sårede end i er nu.

Brug det til din fordel hvis du kan. Altså det er et eksempel på at det faktisk er en lettelse for dig at slippe for at være offer for hans tankeløshed. Alt hvad der kan bruges til at fortælle dig at det er bedre for dig at i splitter kan bruges.

Forstår godt det bliver nedern at flytte. Men faktisk lyder det som om at det mere er nederlaget end det er at du skal flytte fra ham, der gør ondt?

Ja til det sidste. Når jeg tænker på det sidste halve år, siden hans depression slog ind, så er der kun mørke. Ingen glæde, kun enkelte gode minder som jeg kan huske, fordi jeg har taget billeder mens de stod på. Det er for hårdt at bo sammen. Der er for meget ansvar for ham på mine skuldre, og for meget ansvar for mig på hans. Fordi det bliver sådan, når mennesker er ude af balance. Det bliver godt at flytte og være uden ham, men det bliver megahårdt at opleve ham forlade mig, som han kommer til, ud i en vældig egorus fuld af druk, fest, scoringer og sikkert også noget coke. Det er en side af ham jeg kendte til dengang han var ulykkelig med sin eks - eller rettere, som han har fortalt var en tilstand han var i, og som jeg har fået refereret af andre. Jeg er bange for at han glemmer mig i den. Jeg vil hellere, at han er i balance og har det godt. Så er jeg tryg ved ham.

Jeg tror også du har ret i det første. Smerte er jo ikke noget man opsøger frivilligt og han føler også smerte over at forlade mig. Og savn. Jeg har bare indset, at det ikke nytter at stritte imod den og det er blandt andet derfor, at jeg ikke gå med på hans forslag. Det ville være en flugt fra smerten og ind i et håbløst forsøg på at holde fast og mærke det gode igen.
1
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 6. jun 2016, 20:17

LaScrooge skrev:
Sjo skrev:Alt vel, Scrooge?

Nja. Jeg skal flytte på lørdag og min ekskæreste har lige givet mig et godt tilbud, som jeg har refereret i denne tråd: viewtopic.php?p=203633#p203632

Jeg er i chok, lettere, og ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til ham. Han er lige kommet hjem og det sagde jeg til ham og hans svar var "Det kan jeg godt mærke. Jeg håber du finder ud af det, så det ikke skal være sådan her frem til på lørdag - og efter det."

Altså, jeg har svært ved at finde en grimasse der kan passe.

Ej men Scrooge kan du ikke også se, at du kommer der og ødelægger den gode stemning med alt din surhed og følelser og alt muligt? Nu skulle I jo have det så rart og hyggeligt med sexy-time indtil på lørdag :tie:
7
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 6. jun 2016, 20:25

Nårh ja og så lidt mere seriøst: Jeg tænker at han snart SÅ mange gange har sagt et og gjort noget andet - eller gjort et og påstået noget andet overfor jeres fælles venner - at det må tilskrives et generelt mønster og ikke bare et par uheldige episoder.

Selvfølgelig er der uoverensstemmelse imellem det vi mennesker siger og det vi gør indimellem, for vi HAR nogle rigtig høje forventninger til os selv og vores værdier. Men på et tidspunkt så sker det SÅ ofte, at det er nærliggende at konkludere, at værdierne kun er nogle "skueværdier" som vi bryster os af, fordi det lyder godt og ikke fordi vi reelt har tænkt os at efterleve dem. Jeg mistænker ret meget, at det sidste er tilfældet med ham.
9
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 382

Indlægaf JackieO » 6. jun 2016, 23:34

LaScrooge skrev:
Sophies-mor skrev:Ja, det er han.
Jeg havde sagt rend mig!

Som du selv siger, det er 100% til hans fordel, ikke din overhovedet.

Men hvordan kan han så foreslå det? Det er dét der fucker med mig. Det er slet ikke hvad jeg forbinder med empati og ordentlighed, noget han ellers bryster sig af at have og at være. Er det respektløst overfor mig? - eller er det bare tankeløst? Jeg mener, kan det skade at foreslå nogen noget, når de bare kan sige nej? Hvad er problemet?

Du bliver nødt til at holde op med at lytte til, hvad han siger om sig selv eller om dig. Han prøver jo bare at manipulere dig til at tro at det er dig, der er tosset eller nærtagende, mens han helt igennem uempatisk træder på dig, når du allerede ligger ned.

Og til dine spørgsmål:

Er det respektløst over for mig? Ja, det er dybt respektløst over for dig!

Kan det skade at foreslå nogen noget, når de bare kan sige nej? Ja, det kan det. Det kan f.eks. skade dit selvværd utrolig meget, at en mand som du har støttet og tilgivet og båret over med, mens han havde det svært, gengælder din empati ved at foreslå, at du kan få lov til at være et hul, han kan tømme sig i, hvis der ikke er dukket noget mere spændende op i mellemtiden.

Hvad er problemet? Problemet er, at du stadig er så indsovset i jeres dysfunktionelle forhold, at du ikke selv kan se, hvad problemet er. Men jeg er til gengæld temmelig sikker på, at lige så snart du er flyttet og har fået ham på afstand, vil du begynde at finde dig selv igen og finde ud af, hvor heldig du er at være sluppet af med ham.
22
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Novella » 7. jun 2016, 00:56

Hver eneste gang du savner ham og bliver i tvivl om, om han ikke alligevel er lidt into you og bare er forvirret og misforstået, stopper du op og tænker 'nå nej, jeg er bare onanimateriale'.

Han har faktisk gjort det ret nemt for dig på en helt utroligt latterlig måde. 'Jeg er bare onanimateriale'. Husk det. Nu mangler du bare at blive vred. Så begynder det at rykke.
10

Tilbage til "Forhold og sex"