Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Hunkat » 3. aug 2016, 05:26

Jeg synes altså også at I begge to har en aktie i det. Det der med at søge forsoningen, det er kvinder rigtig gode til (fordom). Vi vil ikke være uvenner... men det er olie på selvmedlidenhedsbålet og lige præcis den opmærksomhed han higer efter.

Ligesom med små børn. Han skriver noget dumt, du reagerer, så har han din opmærksomhed. Og du bider jo på, hver gang fordi du ikke vil bare efterlade ham.

Jeg kan se min søster gå igennem det samme i øjeblikket med sin mand. Hun skriver laaaaaaange besked om hvor tingene er gået galt, hvad hans problem er som gør at hun ikke vil komme tilbage, hele tiden handler det om ham og det er jo lige præcis derfor han bliver ved med at spørge hvad han dog har gjort galt, for han forstår jo sleeeeet ikke hvad der skete.

Stop dig selv og stop kontakten. Den er ikke god for nogen af jer. Og så bliver han helt sikkert vred og overdænger dig med besked. Slet lortet.
7
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 3. aug 2016, 05:35

Zombie skrev:Helt ærligt, så synes jeg I begge to detonerer lige med det samme. Du bruger rigtig grimme ord. Det gør du. Men det gør han også - jeg ser dem, selvom han pakker dem pænere ind. Der er mange måder, at kalde andre for skældsord på og jeg lærte som barn at se igennem "omskrivningerne". Din eks-kæreste er god til det.

Det er helt tydeligt bedst for jer begge, at I ikke har kontakt. Overhovedet.

Jeg tror, han omskriver virkeligheden for at deale med den. Men jeg tror også, at det er ligemeget nu. Du skal så langt væk fra ham og "det", som muligt.

Ikke lige med det samme. Jeg gjorde. Han brugte 5 kvarter på at finde ud af hvad han ville skrive, og dét var hvad han valgte. Det føltes som at blive slået. Især fordi jeg, inden jeg åbnede beskeden, kun kunne se den første linje, hvor der trods alt står noget honningsødt.

Men jeg er enig.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 3. aug 2016, 06:01

Hunkat skrev:Jeg synes altså også at I begge to har en aktie i det. Det der med at søge forsoningen, det er kvinder rigtig gode til (fordom). Vi vil ikke være uvenner... men det er olie på selvmedlidenhedsbålet og lige præcis den opmærksomhed han higer efter.

Ligesom med små børn. Han skriver noget dumt, du reagerer, så har han din opmærksomhed. Og du bider jo på, hver gang fordi du ikke vil bare efterlade ham.

Jeg kan se min søster gå igennem det samme i øjeblikket med sin mand. Hun skriver laaaaaaange besked om hvor tingene er gået galt, hvad hans problem er som gør at hun ikke vil komme tilbage, hele tiden handler det om ham og det er jo lige præcis derfor han bliver ved med at spørge hvad han dog har gjort galt, for han forstår jo sleeeeet ikke hvad der skete.

Stop dig selv og stop kontakten. Den er ikke god for nogen af jer. Og så bliver han helt sikkert vred og overdænger dig med besked. Slet lortet.

Det er lang tid siden jeg har sagt noget som helst til ham om hvad jeg mener der gik galt mellem os. Det gør ingen forskel nu og jeg ved, at vi aldrig bliver enige. Jeg prøver ikke længere at forklare noget som jeg oplever det når vi taler sammen. Den forsoning jeg tænkte jeg kunne grundlægge, handlede mere om at fjerne den frygt han eventuelt har om at jeg hader ham eller er virkeligt vred på ham, men jeg tror at han har brug for at tænke på mig som en skurk og derfor er det formålsløst. Det er helt klart bedst for os begge to at vi ingen kontakt har.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 3. aug 2016, 08:12

LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:Jeg synes altså også at I begge to har en aktie i det. Det der med at søge forsoningen, det er kvinder rigtig gode til (fordom). Vi vil ikke være uvenner... men det er olie på selvmedlidenhedsbålet og lige præcis den opmærksomhed han higer efter.

Det er lang tid siden jeg har sagt noget som helst til ham om hvad jeg mener der gik galt mellem os. Det gør ingen forskel nu og jeg ved, at vi aldrig bliver enige. Jeg prøver ikke længere at forklare noget som jeg oplever det når vi taler sammen. Den forsoning jeg tænkte jeg kunne grundlægge, handlede mere om at fjerne den frygt han eventuelt har om at jeg hader ham eller er virkeligt vred på ham, men jeg tror at han har brug for at tænke på mig som en skurk og derfor er det formålsløst. Det er helt klart bedst for os begge to at vi ingen kontakt har.

Den stategi tror jeg du gør rigtigt i. Kan lige som Hunkat, dig selv og andre i tråden, ikke se, hvad det skulle komme ud af at blive ved med at bevare kontakten. Det bidrager ikke positivt med noget for nogen af jer.

Han gik fra dig efter at have trukket store veksler på dig i lang tid. I teorien kan det være fuldstændig ligegyldigt, om du er vred på ham eller ej, og i hvert fald er der ingen grund til at bruge krudt på at prøve at forsone lige nu, hvor I begge er så sårbare. Det må han klare selv. Dine kræfter er meget bedre brugt på dig selv.

Det her lyder vist lidt som en gentagelse af tidligere indlæg :genert: Ville egentlig bare understrege, at jeg er helt enig i, at det eneste rigtige er at droppe kontakten.
Senest rettet af Ballademager 3. aug 2016, 08:25, rettet i alt 1 gang.
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 3. aug 2016, 08:16

PS Var det mig, ville jeg ikke blive ved med at dele abonnement til Netflix. I min en verden unødvendig forbindelse at bibeholde.
21
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 3. aug 2016, 08:26

Ballademager skrev:PS Var det mig, ville jeg ikke blive ved med at dele abonnement til Netflix. I min en verden unødvendig forbindelse at bibeholde.

Uanset om man så ville opretholde kontakten, så synes jeg man skal få afviklet alle økonomiske og praktiske mellemværender, når man afbryder et kæresteforhold og flytter fra hinanden, så de ikke ligger og forplumrer den fremtidige relation. Man skal ikke dele abonnementer eller lignende, hvor man er afhængig af at den ene gør noget på en bestemt måde eller til tiden, for det er kun en anledning til konflikt.
13
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2381

Indlægaf paint » 3. aug 2016, 08:35

Akehurst2 skrev:
Ballademager skrev:PS Var det mig, ville jeg ikke blive ved med at dele abonnement til Netflix. I min en verden unødvendig forbindelse at bibeholde.

Uanset om man så ville opretholde kontakten, så synes jeg man skal få afviklet alle økonomiske og praktiske mellemværender, når man afbryder et kæresteforhold og flytter fra hinanden, så de ikke ligger og forplumrer den fremtidige relation. Man skal ikke dele abonnementer eller lignende, hvor man er afhængig af at den ene gør noget på en bestemt måde eller til tiden, for det er kun en anledning til konflikt.

Ja. og en 'konflikt', er også en slags forhold - blot med omvendt fortegn. Det er netop her at 'faren' , ligger og lurer. Man kører forholdet videre, blot vendt 180 grader.
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 168
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 3. aug 2016, 09:24

Det virker som om du søger en helt objektiv sandhed (der bekræfter dig i at han er psykotisk/en nar). Vil bare sige at den objektive sandhed findes jo ikke. Der er altid mange sandheder. Det vigtige her er hvad du føler. Og du føler at han er helt ude i hampen og han sårer dig. Det er helt validt at du føler det. Du behøver ingen objektiv afgørelse i om du har ret til at føle som du gør.

Bare en lille observation, er ellers enig med koret i at du skal holde dig fra ham.
3
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 3. aug 2016, 10:03

Kommentar til Netflix-tingen: det gør ingen forskel økonomisk for mig om han betaler eller ej. Vi har haft netflix da vi boede sammen, om han bruger kontoen eller ej har jeg ingen indflydelse på, eftersom jeg ikke kan bryde ind og slette den fra hans computer. Han kan betale eller lade være. Han ville gerne, så det gør han. Holder han op er det fint. Det er ikke noget vi behøver at have decideret kontakt om mere.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 3. aug 2016, 10:16

Æble skrev:Det virker som om du søger en helt objektiv sandhed (der bekræfter dig i at han er psykotisk/en nar). Vil bare sige at den objektive sandhed findes jo ikke. Der er altid mange sandheder. Det vigtige her er hvad du føler. Og du føler at han er helt ude i hampen og han sårer dig. Det er helt validt at du føler det. Du behøver ingen objektiv afgørelse i om du har ret til at føle som du gør.

Bare en lille observation, er ellers enig med koret i at du skal holde dig fra ham.

Det er fordi det er så mærkeligt for mig at der findes en helt alternativ virkelighed. At få bekræftet at det ikke er mig der er psykotisk bliver et behov efter i så langt tid at være blevet påduttet egenskaber og motiver jeg slet ikke kan genkende. Fx har han sagt at jeg har en dårlig udstråling overfor folk jeg møder på gaden og fx spørger om vej. At jeg virker ubehagelig. Og efter 2,5 måned har jeg det stadig sådan, at jeg mærker en lille overraskelse over at folk rent faktisk reagerer meget positivt på mig. Jeg har fået at vide af ham at jeg virkede på måder jeg slet ingen idé havde om, så hver gang kom det som et chok, jeg blev forvirret og prøvede at forstå og dernæst tilbagevise. Lidt a la det der gaslighting, som Zombie linkede til.

Jeg har meget længe levet sammen med en person hvis spejling af mig er fuldstændig modsat mit eget 35-årige syn på mig selv. Jeg har brug for at få bekræftet at jeg ikke pludselig, ud af det blå, skal opdage, at jeg er helt fucked op, ondskabsfuld, fuld af dårlige motiver, falsk, manipulerende, uempatisk, uden selvindsigt, ligeglad med andre og et dårligt menneske. - men at det "bare" er ham, der af en eller anden grund opfatter mig sådan. Selvom jeg rationelt ved at det ikke forholder sig sådan har jeg også et stor behov for at få det bekræftet. Jeg labber det i mig, når mine venner siger noget pænt om mig og min karakter og jeg kan genkende mig selv i det. Sørgeligt, men det er resultatet af 1,5 års forhold med ham.

Og når han reagerer som han gjorde, og mens jeg var totalt uforberedt på det præsenterer mig for en forestilling om mig som gennemfalsk og manipulerende, så har jeg brug for at også andre ser at det er skørt. Ja, jeg reagerede vredt. Da jeg læste hvad han skrev isnede det over hele kroppen og mit hjerte galopperede derudaf. Giftigheden i det, pludseligheden, det ondskabsfulde i at overfalde mig på den måde, når alt jeg havde gjort var at være venlig overfor ham chokerede mig og jeg kunne ikke tåle at skulle læse et eneste ord mere fra ham. Jeg får brug for at andre giver mig ret i at det var forkert fordi det for mig føltes som umotiveret at få en lussing.
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 3. aug 2016, 10:29

LaScrooge skrev:Kommentar til Netflix-tingen: det gør ingen forskel økonomisk for mig om han betaler eller ej. Vi har haft netflix da vi boede sammen, om han bruger kontoen eller ej har jeg ingen indflydelse på, eftersom jeg ikke kan bryde ind og slette den fra hans computer. Han kan betale eller lade være. Han ville gerne, så det gør han. Holder han op er det fint. Det er ikke noget vi behøver at have decideret kontakt om mere.

Men det er en kontakt. Drop det. Simpelthen. Få din egen Netflix.

Løb og løb stærkt - det er, hvad jeg tænker. Få ham ud af dit liv og brug dine ressourcer på at komme dig. Det vil tage tid, men al kontakt til din ex vil forhale dig i at få det bedre.
11
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 3. aug 2016, 10:32

Uanset om I ikke behøver at have kontakt omkring Netflix kontoen, så kan det stadigvæk være en undskyldning for ham, for at holde kontakten. Hvis det alligevel er så ligegyldig, hvorfor så ikke få egen konto?
For ja, som de andre skriver - det er nødvendigt at slette alt kontakt, uanset hvor ligegyldigt det så end virker.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 3. aug 2016, 11:05

Animi skrev:Uanset om I ikke behøver at have kontakt omkring Netflix kontoen, så kan det stadigvæk være en undskyldning for ham, for at holde kontakten. Hvis det alligevel er så ligegyldig, hvorfor så ikke få egen konto?
For ja, som de andre skriver - det er nødvendigt at slette alt kontakt, uanset hvor ligegyldigt det så end virker.

Det er min konto.
0
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 3. aug 2016, 11:09

LaScrooge skrev:
Animi skrev:Uanset om I ikke behøver at have kontakt omkring Netflix kontoen, så kan det stadigvæk være en undskyldning for ham, for at holde kontakten. Hvis det alligevel er så ligegyldig, hvorfor så ikke få egen konto?

Det er min konto.

Som du vælger at dele med en ex, der intet godt gør for dig. Vågn op og skab et bedre liv.
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 3. aug 2016, 11:19

LaScrooge skrev:

Det er min konto.

Jamen, så ændrer du koden og fortæller ham at han bliver nødt til at få sin egen konto. Det er unødvendig kontakt.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"