Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4126

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2016, 18:14

Jeg vil bare lige sige at jeg godt kan forstå dit valg om stadig at deltage i aktiviteter og ses med denne her gruppe venner som han, tilfældigvis og desværre, også er en del af. Det skal du gøre, og så må du tage de slag der følger med. Som du også gør. Jeg forstår godt hvor de andres råd kommer fra, for det er sædvanligvis breakup 101. Men det fungerer ikke for dig og så skal du heller ikke gøre det når det vil føre til mere smerte end det gør at støde ind i ham fra tid til anden. I skal kunne interagere med hinanden på overfladisk manér, men jeg synes til gengæld at du skal stoppe ham når han forsøger at kaste op udover dig verbalt. Sig venligt og bestemt fra, og gå hen og snak med en anden, danse med en anden eller noget helt 3. Fjern dig fysisk og luk den der. For det skal du ikke stå model til, og det skader dig Tusind gange mere end at i befinder jer i samme rum. Du skal ikke være prügelknabe for hans behov for at konfrontere dig med hans opfattelse af virkeligheden for det er psykisk vold han udøver. Hvis han kom og stak dig en lussing ville du jo ikke finde dig i det. Du skal tænke på dig, du har erkendt at hans opfattelse af virkeligheden så du skal ikke bruge tid og energi på at få ham til at forstå.

Jeg tror at tiden vil arbejde for dig, ikke bare i forhold til fine egne følelser, men også i forhold til jeres venners opfattelse af hvad der er sket. Folk der er så psykisk ustabilt falder i og gør hele tiden historierne vildere og værre for at få folk over på deres side og på et tidspunkt bliver det hele så tydeligt sindssygt at ganske almindelige, velfungerende, intelligente mennesker indser at der er noget galt. Jeg har en mistanke om at det allerede er sket for nogle af dem, fordi de ikke har afvist dig selvom han har forsøgt at tegne et billede af dig som fanden selv. På trods af at han kendte dem først. Det parret med hans ustabile opførsel som du tidligere har nævnt, og stofferne, så vil jeg mene at de kan se at han har massive problemer. Og jo mere rabiat og spyttende han bliver, jo mere over dig, jo mere vil de kunne se i hvert fald en del af sandheden.
11
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Sjo
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1016

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Sjo » 22. aug 2016, 11:12

I det omfang, at du kan holde til det, skal du naturligvis omgive dig med jeres fælles venner, men jeg synes, at du skal mærke efter en gang i mellem for at mærke om du nu er 100% sikker på, at det også er godt for dig. Det duer ikke, at du efter hver "omgang i ringen" skal til at starte lidt forfra, fordi han sviner dig til - ikke kun overfor dig, men også overfor andre.

Derudover kan jeg godt forstå, at du vælger vennerne og selskabet - der sker jo så ikke noget ved evt. at søge ud af gruppen og finde andre venner, når du er klar til det - det tror jeg nemlig ikke, at du er endnu. Jeg håber, at du kan finde noget ro i dit nye liv, Scrooge.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Forhold og sex"