Dokumentarfilm

Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 211
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 4245

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf ExCoastal » 13. aug 2018, 04:25

Fandt et link andetsteds til denne BBC dokumentar, som er en del af en serie kaldet Hospital. Midt under optagelserne indløb oplysninger om et terrorangreb på Westminster Bridge, det er imponerende at se, hvordan det hele blev håndteret. Oprindeligt ville jeg lige se 5 minutter og gemme resten til senere på dagen, men jeg blev så grebet, at jeg måtte se afsnittet til ende.

0
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1063

Indlægaf Mavis » 13. aug 2018, 13:19

Mi55y skrev:Children of Leningradsky :whine: :whine: :whine:

Åh ja, den er så forfærdelig! Jeg håber det går bedre i dag.

Jeg har i øvrigt lige set to danske, "Pigerne på Halmtorvet" som vel nok er en 25-års tid gammel og handler om prostitution i tiden med AIDS-frygt, og "Palle, Bent og bøssebaren" som handler om Danmarks syn på homoseksualitet gennem tiden. Lidt til forskellige stemninger.
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4991

Indlægaf hotlips » 14. aug 2018, 11:35

Hvis ikke man har set dem kan jeg anbefale de dokumentarer der afslørede og siden dokumenterede omfanget af Jimmy saviles misbrug, det er en rystende historie og den sidste der blev lavet er års tid efter fortæller om at der er så mange ofre der har meldt sig at politiet var nødt til at oprette en særlig enhed og der havde man så også fundet ud af at han havde haft hovednøgler og værelser til rådighed på ihvertfald to psykiatriske hospitaler.

Det er fuldstændig sindssygt at tænke på at nogen har bevilget det til en der intet havde at gøre der, bare fordi han var kendt og samlede penge ind til velgørenhed.

Det er forskellige der har lavet de film og forskellige kanaler men det er til sammen ganske sammenhængende og jeg synes de kommer godt rundt.
1
Brugeravatar
Tata
Kort karma: 129
Likede indlæg: 890

Indlægaf Tata » 20. aug 2018, 11:51

Har for nylig set disse lidt 'mørke' dokumenterer :

"Undercover Asia" : Lonely Deaths (den skal man ikke se, imens man spiser!), om ældre japanere, der dør ensomme og alene, og først bliver fundet længe efter, og de der rydder op efter dem. :whine: Barsk!

"Saving 10.000 - winning a war on suicide in Japan" Om det kæmpe selvmordsproblem i Japan, om hvilke årsager der er skyld i det, japaneres tilgang til problemløsning, unge der køber bøger med selvmordsmanualer, japans historie mht. selvmord mm. 'læreren til elever pow' var IMO lidt enerverende, det var dobbeltmoralsk at de nævnte en omdiskuteret bog med titel + forfatter og udspecificeret indhold og så samtidig revser andre medier for at promovere den, klavermusikken i filmen frygtelig, men det generelle indhold opvejede.

"Suicide Forest". Om Jukai/Aokigahara skoven, et japansk udflugtsmål, hvor nogle rejser til og vælger at begå selvmord pga. skovens myter og plads i bøger og digte. En fantastisk geolog/naturguide på "selvmordspatrulje" viser rundt i skoven og forsøger at afværge nye selvmord og filosoferer over, hvorfor nogen dog vil begå selvmord i sådan en smuk skov ?. For kort.

"Mystery of the missing million", om hikikomori-fænomenet, japanere der låser sig inde som 'hermits' i måneder og år. Lige dele sørgelig og fascinerende.
2
Free Worl Boss

Tilbage til "Film og TV"