Dokumentarfilm

Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Faceless » 22. jan 2016, 15:28

Jeg kom kun herind, for at nævne dokumentarfilmene om WM3 (West Memphis Three). Så er glad for at de endelig blev nævnt på side 7.
Jeg skrev om filmene og hele sagen på den gamle debat for lang tid siden, og det er stadig en sag, som ligger mig meget på sinde.

Paradise Lost serien kan være lidt langsommelig at se, og bære (selvfølgelig) præ af at den starter i 90erne. Derfor vil jeg mene, at den nyeste doku-film om sagen, West of Memphis, er en god måde at komme ind i emnet. Det er også den første film om emnet, hvor de anklagede i sagen selv har kunne bidrage aktivt. – Derudover giver den film, helt klart lyst til også at se Paradise Lost serien, da det nærmest ikke er til at tro, hvor korrupt hele denne sag er. Og det faktum, at sagen stadig—den dag i dag—ikke er bragt fuldt til ende at kvalmende for alle involverede.
. . . Free the WM3 . . .

Så tillader mig lige at opsamle:

West of Memphis

Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills

Paradise Lost 2: Revelations

Paradise Lost: Purgatory

— Der er desuden lavet en rigtig spillefilm om sagen, med Reese Whitherspoon og Colin Firth i hovedrollerne; Devil's Knot
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 22. jan 2016, 19:26

[quote="Kattefjæs"]Jeg er ca. halvvejs i Trophy Kids (Netflix) og jeg kan næsten ikke bære det. Jeg havde det dårligt i maven allerede i introduktionen, og jeg var ikke sikker på om jeg skulle slukke. Men jeg så videre og den er simpelthen så ubehagelig. Hold nu op nogle lorteforældre. Ej, det er så ubehageligt at se børn og teenagere reduceret til ingenting af deres egne forældre - de må da være så nedbrudte indeni. Jeg tvivler på at de overhovedet nyder det de laver.

Nu må vi se hvordan den ender. Jeg tvivler på at det er særlig positivt. :([/

Ja, den doku var virkelig ubehagelig. Puha!
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4103

Indlægaf Viskelæder » 29. jan 2016, 21:40

Jeg har lige set Dear Zachary. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud, hvordan narratoren talte SÅ hurtigt, som om der nærmest var spolet i det, og det ødelagde det for mig, så jeg ikke blev berørt af sagen. Ærgerligt, for den var ellers rigtig spændende. Jeg stoppede den endda 15 min, før den sluttede, fordi det var så irriterende.
0
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Indlægaf Daphne » 30. jan 2016, 08:43

Har fået set hele "Making a Murderer" i denne uge. Den er godt nok barsk, og slet ikke til at lægge fra sig igen!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 13:31

Jeg har lige set The Hunting Ground på Netflix. Handler om seksuelle overgreb på amerikanske colleges/campusområde.

Den var virkelig god, men øv jeg sidder med ondt i maven lige nu - hvad fanden sker der for det amerikanske collegesystem?! :evil: :nej: :whine:
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2525

Indlægaf Mi55y » 1. feb 2016, 13:35

Pandesteg skrev:Jeg har lige set The Hunting Ground på Netflix. Handler om seksuelle overgreb på amerikanske colleges/campusområde.

Den var virkelig god, men øv jeg sidder med ondt i maven lige nu - hvad fanden sker der for det amerikanske collegesystem?! :evil: :nej: :whine:

Uh ja, den er rigtig grum! Tænk at administrationen i den grad ser gennem fingre med seksuelle overfald! Især græmmer jeg mig over at sportsstjerner får særbehandling, så skolen ikke risikerer at undvære dem i vigtige kampe :puke:
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

Indlægaf Pandesteg » 1. feb 2016, 13:36

Mi55y skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har lige set The Hunting Ground på Netflix. Handler om seksuelle overgreb på amerikanske colleges/campusområde.

Uh ja, den er rigtig grum! Tænk at administrationen i den grad ser gennem fingre med seksuelle overfald! Især græmmer jeg mig over at sportsstjerner får særbehandling, så skolen ikke risikerer at undvære dem i vigtige kampe :puke:

Ja nemlig! Fy for satan da hvor er det klamt!! Ej men jeg er virkelig rystet!
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Indlægaf Daphne » 1. feb 2016, 22:21

Jeg så for nylig dokumentaren "Moulin Rouge-show" på en af DR-kanalerne. Man fulgte nogle af alle de forskellige mennesker, der arbejder og nærmest har et liv på Moulin Rouge. Det var ikke en livsændrende dokumentar, men alligevel interessant at se, hvor meget det kræver at stable sådan et show på benene, og holde det kørende. :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4103

Indlægaf Viskelæder » 22. feb 2016, 00:24

Jeg har set High on Crack Street til aften. Den var god. Jeg har altid været ret interesseret i stofmiljøet mv., og den var, som jeg forventede. Det er godt nok sørgeligt, hvor de alle er endt den dag i dag.

Nu har jeg lige set The Real Jigsaw Killer på youtube. Den var okay, lidt kedelig. Sådan lidt som et Station 2 afsnit, hvor der er fakta osv., men man lever sig ikke rigtigt vildt ind i det.
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 22. feb 2016, 10:12

^ Hvor så du den første?
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 24. feb 2016, 09:17

Den er ingenlunde som de dokumentarer I andre ser, men Panda Babies kan absolut anbefales! :love:
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2270

Indlægaf didas » 23. mar 2016, 13:47

The Barkley Marathons på USA/Canada Netflix.

En ret underholdende film om et af verdens hårdeste ultraløb, der afholdes af en gammel excentrisk mand i Tennessee. Man skal selv finde frem til info om, hvornår løbet afholdes og hvordan man ansøger.

Man skal til eksamen for at blive udtaget til at deltage, ansøgningsgebyret er $1.60 og første gang man deltager skal man medbringe en nummerplade fra sit hjemland/stat, har man været med flere gange skulle man i år medbringe en flonnel skjorte :lol:

Løbet er 160 miles fordelt på 5 loops, der skal gennemføres på maks 60 timer.
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 26. mar 2016, 21:47

Jeg sidder og ser Pray the Devil back to Hell. Den får lige en stærk, stærk anbefaling herfra.

0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10220

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 05:30

Brug lige seks minutter på denne kloge, lille film.

4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 6. apr 2016, 21:25

Divorce Corp.

Om hvor korrupt den amerikanske familie-ret er, når det kommer til skilsmisser. Et system som er gjort til en ren pengemaskine for dommere og advokater, på bekostning af både skilsmisseparterne og deres børn.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:

Tilbage til "Film og TV"