Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Faceless » 3. mar 2016, 19:15

Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Torn » 4. mar 2016, 17:13

MyIdea skrev:Jeg får ikke læst så meget for tiden, men jeg er startet på Morten Pape - Planen. Den er god indtil videre!

Den skal jeg snart i gang med. Og jeg kan glæde mig, kan jeg forstå :)
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1120

Indlægaf Torn » 4. mar 2016, 17:15

Faceless skrev:Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:

Jeg blev færdig med bøgerne for et halvt års tid siden, og jeg frygter, at jeg ikke kommer i gang igen. Forhåbentligt kan sæson seks sparke interessen i gang på ny.
0
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 4. mar 2016, 18:04

Torn skrev:
Faceless skrev:Jeg er lige blevet færdig med sidste del af A Dance with Dragons, og dermed den sidste bog udgivet (indtil videre) i A Song of Ice and Fire serien. Så nu kan jeg endelig se 5. sæson af Games of Thrones, og være klar til at følge med, når 6. sæson begynder om en måned. :banan:

Jeg blev færdig med bøgerne for et halvt års tid siden, og jeg frygter, at jeg ikke kommer i gang igen. Forhåbentligt kan sæson seks sparke interessen i gang på ny.

Det tog mig også 1/2 år at læse første halvdel af A Dance with Dragons, tror A Feast for Crows kørte mig lidt træt fordi få af mine yndlings karakterer var med i den. Men anden del fik jeg læst på nogle få dage.

Jeg glæder mig til at læse The Winds of Winter. Regner med at det bliver den store finale og dermed det helt store opgør, både hvad angår Daenerys og hendes badass drager og resten af Westeros, men også kampen mod The Others ved muren. Synes der er meget at se frem til. (Jon Snow har bare at have overlevet!)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 4. mar 2016, 21:27

Jonathan Frantzens Purity.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 8. mar 2016, 13:24

Kruspersille skrev:Jonathan Frantzens Purity.

Den vil jeg rigtig gerne have en tilbagemelding på, når du er færdig. Kan ikke helt bestemme mig - og den er stadigvæk lidt dyr.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 8. mar 2016, 20:24

"What doesn't kill us - The new psychology of posttraumatic growth" af Stephen Joseph. Indtil videre er den meget lovende!
0
x
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1901

Indlægaf Vira » 8. mar 2016, 20:35

Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej af Martin Tisvilde. Er lige gået i gang med den. Det må være bog nr 4 jeg læser om mordene. Det er simpelthen sådan en mærkelig historie med de mord. Er ret spændt på hvad denne bog kommer frem til
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 8. mar 2016, 21:11

Kunsten at forelske sig af Cecelia Ahern. Har et eller andet med kærlighedsromaner for tiden.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 8. mar 2016, 21:18

"Hjertet bløder" af Naser Khader.
Den næste bliver et gensyn med "Ære og skam" i den reviderede udgave. Samme forfatter.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Kruspersille
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Kruspersille » 10. mar 2016, 14:39

dykkersild skrev:

Den vil jeg rigtig gerne have en tilbagemelding på, når du er færdig. Kan ikke helt bestemme mig - og den er stadigvæk lidt dyr.

Det skal du få :)
Altså, jeg kan rigtig godt lide JF, jeg synes han er en rigtig god storyteller, og Purity er også både sjov og spændende og oplysende. Der er ret mange forskellige personer med, og nogle gange, når et nyt kapitel begynder, kan man godt være lidt forvirret over, hvor man er og hvem, der taler, men han får spundet en fin ende på alle fortællingerne. En del af bogen foregår i Østberlin før murens fald, den del synes jeg var ret interessant. Der er også kommentarer til Internettets whistleblowers og deres hensigter og nogle sammenligninger ml. internettet og totalitære systemer (DDR).

Men jeg ville altså ønske, at en af hans redaktører havde mod til at sige, at han skriver for lange bøger. Og der er for mange gentagelser og for mange detaljer. Hvis den havde været 200 sider kortere, havde den været helt perfekt :) Jeg synes, du skal låne den på biblo.
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2863

Indlægaf JoyNips » 10. mar 2016, 14:48

Jojo Moyes "The One plus One". Jeg er ellers normalt ikke til chick-lit, men jeg kan godt lide Jojo Moyes.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 10. mar 2016, 15:04

Kruspersille skrev:
dykkersild skrev:

Det skal du få :)
Altså, jeg kan rigtig godt lide JF, jeg synes han er en rigtig god storyteller, og Purity er også både sjov og spændende og oplysende. Der er ret mange forskellige personer med, og nogle gange, når et nyt kapitel begynder, kan man godt være lidt forvirret over, hvor man er og hvem, der taler, men han får spundet en fin ende på alle fortællingerne. En del af bogen foregår i Østberlin før murens fald, den del synes jeg var ret interessant. Der er også kommentarer til Internettets whistleblowers og deres hensigter og nogle sammenligninger ml. internettet og totalitære systemer (DDR).

Men jeg ville altså ønske, at en af hans redaktører havde mod til at sige, at han skriver for lange bøger. Og der er for mange gentagelser og for mange detaljer. Hvis den havde været 200 sider kortere, havde den været helt perfekt :) Jeg synes, du skal låne den på biblo.

Tak Krus - det er nemlig også min opfattelse - han får skrevet sig så varm, og har så meget på hjertet, at det kan tage overhånd. En sjælden gang kan han også godt virke sådan lidt frelst i sine politiske holdninger men dygtig det er han altså. Jeg skriver mig op - nr. 5 i køen, det er da helt utroligt.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 10. mar 2016, 22:38

Tempelridderns Arv af Steve Berry. Det er vist nok en rigtig klassiker, og det synes jeg egentlig er berettiget. Lidt meget hoppen frem og tilbage samt lidt for lange 'scener' i bogen, men den er spændende og uforudsigelig. Og så synes jeg altid litteratur omkring religion er enormt spændende.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:52

Pi's liv af Yann Martel. Elskede filmen så glæder mig til at komme igennem bogen.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Bøger"