Skaber regeringen yderligere fremmed-had ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Skaber regeringen yderligere fremmed-had ?

Indlægaf Jørn » 11. feb 2016, 18:37

Regeringen melder ud, at hver anden flygtning skal i arbejde ...

Lars Løkke, siger at "Danmark knækker over", hvis flygtninge ikke kommer ud på arbejdsmarkedet .... NU !

Blander sig i tre parts forhandlingerne og bestemmer, nærmest, hvad de skal forhandle om.

Ikke "normalt" ...
:fløjt:
Jeg synes det er fint, at flygtninge og immigranter kommer i arbejde.
- Hvis der ellers er arbejde !

Er der ikke arbejdsløshed ?

Og hvad med de danskere, som ikke har arbejde ... Skal flygtninge og immigranter
til før dem ?

Det er da lige til at skabe yderligere fremmedhad !

Eller ?
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3098

Re: Skaber regeringen yderligere fremmed-had ?

Indlægaf Rakel » 11. feb 2016, 18:44

Immigranter skal hjem til deres hjemland. De har ikke behov for beskyttelse og krav på ophold/asyl. Økonomi er ikke nok til at få opholdstilladelse/asyl, som jeg forstår det.

Jeg tror ikke på, at der kan findes job til det antal flygtninge, der vil få asyl den kommende tid. Tværtimod vil det formentlig koste almindelige jobs i kommunerne få at finansuere øgede udgifter på asylområdet (og måske skabe nogle få jobs på asylcentre/modtageklasser ect.).

Jeg tror, at det er et fåtal med asyl, der klarer sig selv økonomisk efter fx 3 år.

Økonomi kan nemt øge fremmedhadet, ja. Især, hvis der skæres endnu mere ned på børne/ældre/syge/arbejdsløse mennesker.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9667

Indlægaf kidkomb » 11. feb 2016, 19:36

Ja det gør de. Men på ingen måde mindre end den forrige regering. De er meget på samme niveau.

Jeg har en ubeskrivelig lyst til at revse samtlige spindoktorer for deres åbenlyse mangel på evner udi det job de bestrider.
De skulle skamme sig.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3416

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 21:15

Hmm ... der er sgu mange vanskelige spørgsmål i det.

Det vil jo også skabe modvilje, hvis de bare skal sidde og dandere den og få socialhjælp resten af livet :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 21:16

kidkomb skrev:Ja det gør de. Men på ingen måde mindre end den forrige regering. De er meget på samme niveau.

Jeg har en ubeskrivelig lyst til at revse samtlige spindoktorer for deres åbenlyse mangel på evner udi det job de bestrider.
De skulle skamme sig.

Men hvad er så din løsning? :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9667

Indlægaf kidkomb » 11. feb 2016, 21:36

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Ja det gør de. Men på ingen måde mindre end den forrige regering. De er meget på samme niveau.

De skulle skamme sig.

Men hvad er så din løsning? :gruble:

Hvis jeg havde en løsning...

Min tese er:
Hvis man nu koncentrerede sig om at forklare hvad man selv mener, istedet for at pege fingre ad andre, så ville det være lettere at stole på politikere.
Hvis man lærer befolkningen at måden at forholde sig til samfundsmæssige problemer på er at kritisere andre for manglende/forkerte tiltag, så breder der sig en generel mistillid til hinanden og, måske især, til mennesker der er mere end normalt anderledes fra een selv.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 22:28

kidkomb skrev:Hvis jeg havde en løsning...

Min tese er:
Hvis man nu koncentrerede sig om at forklare hvad man selv mener, istedet for at pege fingre ad andre, så ville det være lettere at stole på politikere.
Hvis man lærer befolkningen at måden at forholde sig til samfundsmæssige problemer på er at kritisere andre for manglende/forkerte tiltag, så breder der sig en generel mistillid til hinanden og, måske især, til mennesker der er mere end normalt anderledes fra een selv.

Tja, det kan vel ikke undgås. Dels er politikere jo pr. definition uenige om, hvor man skal hen med samfundet.
Fx "indslusningsløn" (det vil jo sige at have en pool af meget billig arbejdskraft), det har visse højre-folk jo altid gerne villet have. Og lige så forståeligt har fagforeningerne for lavtlønsområderne altid være imod dette.

Og så oven i det er samfundet jo slet ikke gearet til, at der pludselig kommer en masse mennesker på en gang, som overhovedet passer ind i stilen. Der er jo ikke lige pludselig 25.000 ekstra huse eller jobs om året. Og mange af de nye tilkomne er jo ikke tandlæger, sådan som nogle prøvede at fremstille det i starten, men nærmere komplet ukvalificerede til et job i et moderne vestligt samfund. De kan selvfølgelig overtage alle rengøringsjobbene, men det er jo heller ikke ideelt.

Så jeg misunder nu ikke politikere og organisationsfolk, der skal prøve at finde nogle måder at få det til at glide.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2095

Indlægaf eks-Maupassant » 11. feb 2016, 22:45

Tja de prøver da.

Hvis Danmark knækker over hvis de ikke kommer ud på arbejdsmarkedet "NU", ja så knækker det.

Vores arbejdsmarked efterspørger dem ikke. Du kan ikke afsætte arbejdskraft der ikke efterspørges - det svarer til at tage til Sdr Bøvelse og lede efter et job som filminstruktør DER. Det kommer bare ikke til at ske :)

Ydermere, de jobs der kan komme på tale - rengøring og fastfood og den slags. Flygtningene er i skarp konkurrence der med østeuropæerne, og kigger man på tallene, så er det tydeligt, at østeuropæerne vinder den konkurrence.

Det er så banalt det er mærkeligt politikerne ikke selv kan regne den ud.

Mandag holder de taler, hvor de siger at alle skal uddannes fordi der ikke er brug for uuddannede.

Tirsdag holder de taler, hvor de mener man sagtens kan skaffe jobs til en helt masse mennesker der er lavere kvalificerede end vores egne ufaglærte.

Onsdag holder de taler, hvor de siger at østeuropæerne tager en masse ufaglærte jobs.

Torsdag holder de taler, hvor de vil give flygtningene de samme ufaglærte jobs som østeuropæerne lige har tage.

For mig er det bare ren dumhed at man stort set samtidigt for at man har åbnet for østeuropæerne også vil tage store mængder flygtninge ind. Der er en grænse hvor hvor meget lav-kvalificeret arbejdskraft arbejdsmarkedet har brug for. Og det er synd man skaber en situation, der ikke kan ende i andet end en hel masse flygtninge på permanent overførsel.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"