WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf catnip » 23. sep 2016, 22:50

2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3465

Indlægaf FruDulle » 24. sep 2016, 18:50

At vi overvejer charterrejse med all inclusive til jul :8: Kæmpe WTF!!!!
3
Whatever
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 24. sep 2016, 19:16

1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5112

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. sep 2016, 18:40

Som to dråber vand.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
29
Peace!
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Indlægaf cola » 29. sep 2016, 08:01

Jeg er ledig og derfor endt på KH, og skal derfor aktiveres, hvilket jeg har det fint med. I dag har jeg så været forbi jobcenteret fordi de havde kun et sted jeg kunne komme hen, nemlig, ud og lægge fliser, og det kan min fysik ikke være med til, så vi skulle finde på noget andet jeg kunne lave.
Hvad jeg havde forventet var at jeg kunne komme til at lave tastearbejde eller lign., men nej, jeg får tilbudt at komme i praktik i en rigtig virksomhed, et tilbud de KUN tilbyder de svageste borgere, eller dem som altså ikke har fysik til at lægge fliser.

Jeg er sådan lidt WTF?? det er da den bedste måde at få folk ud i arbejde igen, ved at sætte dem i forbindelse med en virksomhed, så de faktisk føler de kan noget. i stedet for at bruge folk 37 timer pr uge og så forvente at når de har fri, kan søge arbejde, for vi ved forhåbentligt allesammen, at når folk kommer hjem fra arbejde er de trætte og har mange andre ting på hjernen end at søge arbejde.

Er der nogen der kan forklarer hvorfor de gør det så svært for ledige at få et arbejde, altså dem på kh ?

Jeg ved jeg er uheldig, ikke at have fundet et endnu, men dem som kommer direkte på kh, får samme tilbud som mig.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3465

Indlægaf FruDulle » 29. sep 2016, 09:16

FruDulle skrev:
Guilded_Lily skrev:
FruDulle skrev:
Charly skrev:
FruDulle skrev:
Charly skrev:
FruDulle skrev:At vores lærer lige har kaldt min klassekammerat for bitch

:ad!: :8:

Præcis. Det gik rimelig meget galt må man sige. Han endte med at afbryde timen og især fa det gik op for ham at det hun havde påpeget faktisk var rigtigt. Og at hun ikke bare var en bitch med attitude

Om hun så havde attitude, kalder man da ikke sine studerende for bitch!

Håber han giver hende en undskyldning.

Den eneste der har en attitude er ham. Og har haft det fra starten. Vi hr haft ham 3-4 gange og jeg har opgivet ham efter at jeg fik en ikke så pæn stikpille foran hele klassen. Men sikke en situaiton. De er absolut nødt til at have en snak med en 3. Mand tilstede og en undskyldning på bordet

Den 3. person skal vist være lederen, hva'? Det er godt nok uacceptabelt - både over for din medstuderende og dig!

Hun har ikke hørt mere fra nogen, så hun afventer. Vi har ham tirsdag, men det er fælles med 2 andre hold og 2 andre lærere. Han er jo også nødt til at forklare sig for klassen. Pt synes alle jo at han er et fjols og hvem går det udover næste gang

De skal have en snak i dag, så det bliver spændende. Men manden nægter at have sagt bitch :rulle:
0
Whatever
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 29. sep 2016, 09:50

1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 30. sep 2016, 14:46

2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 3. okt 2016, 07:43

Når man er så hardcore golddigger, at man nægter at lade sig skille fra sin mand, som viste sig at være éns egen bedstefar!

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/2 ... edium=link
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 3. okt 2016, 08:10

Jeg undre mig over at den artikel kommer frem, 6 år efter den er skrevet
1
UH UH UH UH KORT :love:
Oveditlevsen
Kort karma: 16
Likede indlæg: 416

Indlægaf Oveditlevsen » 3. okt 2016, 08:12

cola skrev:Jeg er ledig og derfor endt på KH, og skal derfor aktiveres, hvilket jeg har det fint med. I dag har jeg så været forbi jobcenteret fordi de havde kun et sted jeg kunne komme hen, nemlig, ud og lægge fliser, og det kan min fysik ikke være med til, så vi skulle finde på noget andet jeg kunne lave.
Hvad jeg havde forventet var at jeg kunne komme til at lave tastearbejde eller lign., men nej, jeg får tilbudt at komme i praktik i en rigtig virksomhed, et tilbud de KUN tilbyder de svageste borgere, eller dem som altså ikke har fysik til at lægge fliser.

Jeg er sådan lidt WTF?? det er da den bedste måde at få folk ud i arbejde igen, ved at sætte dem i forbindelse med en virksomhed, så de faktisk føler de kan noget. i stedet for at bruge folk 37 timer pr uge og så forvente at når de har fri, kan søge arbejde, for vi ved forhåbentligt allesammen, at når folk kommer hjem fra arbejde er de trætte og har mange andre ting på hjernen end at søge arbejde.

Er der nogen der kan forklarer hvorfor de gør det så svært for ledige at få et arbejde, altså dem på kh ?

Jeg ved jeg er uheldig, ikke at have fundet et endnu, men dem som kommer direkte på kh, får samme tilbud som mig.

Hvad er der galt i at lægge fliser(forudsat man kan)?
0
cola

Indlægaf cola » 3. okt 2016, 08:46

Oveditlevsen skrev:
cola skrev:Jeg er ledig og derfor endt på KH, og skal derfor aktiveres, hvilket jeg har det fint med. I dag har jeg så været forbi jobcenteret fordi de havde kun et sted jeg kunne komme hen, nemlig, ud og lægge fliser, og det kan min fysik ikke være med til, så vi skulle finde på noget andet jeg kunne lave.

Intet... men, det undre mig meget at de ledige til en start ikke får tilbudt praktik, men skal direkte ud og arbejde 37 timer pr uge, uden mulighed for uopfordret at opsøge en virksomhed.
Du ved nok lige så godt som jeg, at mange stillinger ikke bliver opslået, så det bedste en ledig kan gøre er at søge uopfordret gerne med fremmøde. Det må de ikke i disse nyttejob.
Det må de måske heller ikke når de er i praktik hos en virksomhed, med der har de da i det mindste en fod i arbejdsmarkedet, det har de ikke ved nyttejob.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 3. okt 2016, 10:40

Den"praktik" ledige kommer ud i er ofte bare udnyttelse af gratis arbejdskraft.
Min kæreste arbejdede fx i 2 måneder (gratis) i netto, hvorefter de desværre ikke manglede nogen så de kunne ikke ansætte ham. Hvorefter de fik den næste ledige på listen i praktik (som de jo så heller ikke kan ansætte, fordi de ikke mangler nogen).
Kommunerne er så vidt jeg ved også slemme til st gøre det samme. Jeg forstår dem godt, men det hjælper ikke ligefrem på arbejdsmarkedet at virksomheder mv. kan få gratis arbejdskraft i stedet for at de ansætter nye medarbejdere.
15
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 3. okt 2016, 10:53

cola skrev:
Oveditlevsen skrev:

Intet... men, det undre mig meget at de ledige til en start ikke får tilbudt praktik, men skal direkte ud og arbejde 37 timer pr uge, uden mulighed for uopfordret at opsøge en virksomhed.
Du ved nok lige så godt som jeg, at mange stillinger ikke bliver opslået, så det bedste en ledig kan gøre er at søge uopfordret gerne med fremmøde. Det må de ikke i disse nyttejob.
Det må de måske heller ikke når de er i praktik hos en virksomhed, med der har de da i det mindste en fod i arbejdsmarkedet, det har de ikke ved nyttejob.

Tidligere måtte man altid få fri til jobsøgning. Er det ændret?
0
cola

Indlægaf cola » 3. okt 2016, 13:07

Purple Haze skrev:Den"praktik" ledige kommer ud i er ofte bare udnyttelse af gratis arbejdskraft.
Min kæreste arbejdede fx i 2 måneder (gratis) i netto, hvorefter de desværre ikke manglede nogen så de kunne ikke ansætte ham. Hvorefter de fik den næste ledige på listen i praktik (som de jo så heller ikke kan ansætte, fordi de ikke mangler nogen).
Kommunerne er så vidt jeg ved også slemme til st gøre det samme. Jeg forstår dem godt, men det hjælper ikke ligefrem på arbejdsmarkedet at virksomheder mv. kan få gratis arbejdskraft i stedet for at de ansætter nye medarbejdere.

Det er helt rigtigt at mange virksomheder udnytter systemet på den måde, men den arbejdsløse kan faktisk selv finde et sted, men det er svært når man arbejder 37 timer ude i et, ikke arbejds relateret sted. Jeg er fx kontornusser, hvad skal jeg brugde det at kunne lægge fliser til ? Og tror der er mange der har det sådan, personligt vil jeg hellere hen et sted og være i praktik hvor jeg bruger mine kompentrancer, frem for at være et sted hvor jeg bare er fyld.
3

Tilbage til "Generelt"