Min mand gør mig udmattet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Kort karma: 171
Likede indlæg: 3091

Re: Min mand gør mig udmattet

Indlægaf avdotja » 21. maj 2016, 21:00

Moxy-lady skrev:Årh hvor er det altså synd for dig! Sejt at du stadig holder ud.

Har du overvejet din egen lejlighed? Desværre er det jo ofte en længere process og tingene bliver ofte værre før det bliver bedre. Jeg skriver det ikke for at gøre dig helt opgivende, men bare som en ting du måske bør overveje. Det er rigtig hårdt at skulle vende skuden, og når han samtidig er så modstræbende så kan jeg godt frygte at du ender med at gå helt ned hvis det er dig der skal være primus motor på alt.

Af ren nysgerrighed: hvorfor mener du det er sejt at blive i et forhold som er ødelæggende for ens livskvalitet? Jeg er tidligere stødt på det synspunkt ("de blev sammen, på trods af at det ikke var kønt i mange år, men NU kan de fejre guldbryllup, så det var det hele værd"-agtigt) men har aldrig været i nærheden af af forstå hvorfor det skulle være beundringsværdigt?
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 412
Likede indlæg: 6354

Indlægaf Moxy-lady » 21. maj 2016, 21:13

avdotja skrev:
Moxy-lady skrev:Årh hvor er det altså synd for dig! Sejt at du stadig holder ud.

Har du overvejet din egen lejlighed? Desværre er det jo ofte en længere process og tingene bliver ofte værre før det bliver bedre. Jeg skriver det ikke for at gøre dig helt opgivende, men bare som en ting du måske bør overveje. Det er rigtig hårdt at skulle vende skuden, og når han samtidig er så modstræbende så kan jeg godt frygte at du ender med at gå helt ned hvis det er dig der skal være primus motor på alt.

Af ren nysgerrighed: hvorfor mener du det er sejt at blive i et forhold som er ødelæggende for ens livskvalitet? Jeg er tidligere stødt på det synspunkt ("de blev sammen, på trods af at det ikke var kønt i mange år, men NU kan de fejre guldbryllup, så det var det hele værd"-agtigt) men har aldrig været i nærheden af af forstå hvorfor det skulle være beundringsværdigt?

Det må da være sejt (hårdt) at blive i noget der er så hårdt, og derfor må man pr. default være en sej person. I mit indlæg giver jeg ikke udtryk for om jeg synes at det er rigtigt eller forkert at blive hos hendes mand, for indtil videre har hun truffet en beslutning om at blive. Jeg opfordrer derimod til at hun overvejer at finde sin egen lejlighed så hun ikke er så afhængig af ham og hans humør.

Jeg prøver at respektere hendes valg. Jeg har tidligere i tråden givet udtryk for hvad jeg mener, men hun har truffet et andet valg og så forsøger jeg i stedet at rose hende for at træffe et svært valg og samtidig forsøge at ruste hende bedst muligt i fremtiden.

Jeg synes på ingen måde at jeg opfordrer hende til at gøre vold på sig selv.
9
Jeg kan godt finde ud af sammensatte navneord og endelser men nogle gange går det lidt stærkt og jeg opdager ikke at stavekontrollen har været på spil.
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1551

Indlægaf Maanii » 22. maj 2016, 11:44

avdotja skrev:

Jeg tænker omvendt ofte, at debattens deltagere deler lige lovligt rundhåndet ud med råd om at afslutte forhold, bryde ægteskaber og ødelægge familier — At dét er beundringsværdigt, at turde gå.

Jeg er personligt i et ægteskab så velfungerende, respektfyldt og harmonisk at det nærmest er sjældent set. Men det har da krævet, og kræver stadig, en stor indsats at nå dertil.
12
At bane min vej i verden i dag, kræver alt jeg har.

Tilbage til "Forhold og sex"