Jeg har taget kokain

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Re: Jeg har taget kokain

Indlægaf GoGetter » 16. feb 2016, 06:57

For mig personligt har det, set i bakspejlet, været nødvendigt at gøre nogle dumme ting ind imellem. Ikke fordi handlingen i sig selv bliver fantastisk med årernes løb, men fordi processen med først at acceptere, "ok, det der skete, jeg gjorde det der" og derefter tilgive mig selv for det, har været afgørende dels for min accept af mig selv, men også for en accept af andre, som stikker dybere end bare en overfladisk politisk korrekt skin-accept.
Jeg vil sige, at det er vigtigt at have et vist mål af fejltagelser at arbejde med i den proces.
6
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1314

Indlægaf hotlips » 16. feb 2016, 07:54

Buller skrev:Hvis du nu står overfor kokain igen en anden gang og tænker eller hører noget af alt det der gejl igen med at det er ude af kroppen hurtigt, ikke er så slemt og jo er et naturstof....Så husk at Ja, det kan godt være at kokain er alt det der.

Men du har INGEN anelse om hvilken abe der har stået og blandet det pulver du har foran dig op med hvad. Det laves af kriminelle mennesker, og dem stoler man ikke nok på til at proppe det direkte i hjernen.

De blander det med alt og intet for at tjene flest mulige penge.

Det svarer til at gå ind på en bar der kun har sorte flasker på hylderne og en kriminel bartender. De flasker indeholder alt fra afløbsrens til øl. Og så bestiller du bare en falske og drikker den helt ukritisk.

Ville man turde det? Nej vel.

Og det gælder alle stoffer.

Du slap billigt, glæd dig over det.

den er jeg med på,for ja man kan begå fejl og dumheder..der er bare nogen som der hører under en særlig kategori,sprutkørsel,at tage hårde stoffer,osv,der er sikkert forskel på hvad man regner med der,men for mig ville det helt sikkert høre under det værste af det værste.

men det er jo sådan set ligemeget hvad vi hver især regner det for,det vigtige er vel hvad du selv synes og hvordan din kæreste tager det på langt sigt.

hvis det er så du nærmest føler det var noget du kom til så ville jeg nok se alvorligt på om det at omgås folk der tager det var en risiko jeg kunne have i mit liv,uanset hvem det var.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 10:01

De andre kommer med rigtigt gode svar, og jeg ville ønske jeg selv kunne se det på den måde som de gør.
Men jeg ser det nok mere som du selv gør, ts. Jeg ville reagere fuldstændig som dig, og hvis min kæreste havde gjort det, havde jeg reageret fuldstændig som din kæreste gør.

Ja, man begår fejl i livet. Jeg har også lavet noget, som jeg er ret skamfuld over, også selvom jeg generelt er et godt og ordentlig menneske med gode værdier. Jeg synes faktisk det er ok at skamme sig og være sur på sig selv, i hvert fald for en stund. Og jeg synes det er helt ok, at din kæreste synes det er en enormt grænseoverskridende ting du har gjort.
Bare I begge efterfølgende husker hvem du egentlig er langt største delen af tiden - altså 99,99% af dit liv har du aldrig rørt coke og du er altså 99,99% stadig den samme som du og din kæreste forestillede sig.

Nu er sket sket, og brug endelig nogle flere dage til at bearbejde det sammen med din kæreste. Han skal forhåbentlig nok komme sig over chokket, ligesom du skal. Og så går livet videre. Du har lært noget om dig selv, og du slap heldigt fra det. Det er der mange som ikke gør.
:ae:
3
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 16. feb 2016, 10:18

Jeg tror at en del af grunden til din forvirring og mulig selvlede er at du faktisk ikke ser så hårdt på det som du gerne ville og måske har opbygget et billede af i og omkring dig selv.

Alle dine fordomme omkring hvad "MAN" er for en type hvis man dit og dat tror jeg er rigtigt sundt hvis du får set på. Den fordømmelse du oplever i forhold til din kæreste synes jeg er vildt overdrevet. Kan slet ikke se at han skulle kunne være urolig for din dømmekraft da du jo netop gør dig en masse tanker om det nu. Det der med at være så skuffet minder mig også om et forhold man har til et barn og ikke en partner der kommer og taler om noget der fylder i en (vi taler jo ikke om at du er ude i et misbrug og skal tjekkes ind til afvænning)

DU er et voksent menneske der traf et valg og havde lyst til at prøve noget. Du gennemtænkte nogle de risikoer som du kendte og kastede dig ud i det.

Det eneste jeg synes er lidt bekymrende på dine vegne er at du nu føler du hører hjemme i en hel anden boks og er i gang med at angre for sindsygt og prøve at lave en ny boks i stedet for måske at få fjernet nogle af alle fordommen (bokse) hvilket jeg tror ville være mere sundt. Det gælder i høj grad også den anden vej mht. at dømme og fordømme andre mennesker der gør dit og dat. Tror ikke det er sundt at se verden så fordømmende.

Tag ansvaret hjem til dig selv. Du havde lyst til noget, du gjorde det, effekten var mae, men nu er det prøvet. BUM. Det gav dig tilsyneladende (og heldigvis) ikke det store så du kan bare lade være med det i fremtiden. Du er ikke et helt andet menneske nu men en erfaring rigere.

Jeg er derudover helt enig i tidligere skrevet mht. at de ting stoffer er blandet op med er en virkelig slem risiko (udover selvfølgelig stofferne) og dem kan man ikke tage i betragtning som velovervejet menneske da ingen ved om det er rottegift eller værre. Så det er et skræmmende gamble HVER GANG.
5
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 16. feb 2016, 10:47

Jeg tror du har det bedre om nogen måneder, har glemt det og så er det en "jeg har engang prøvet kokain, og der skete heldigvis ikke en skid"-historie. Jeg synes du og din kæreste skal lægge det bag sig. Du er ikke anderledes end du var da det skete, og du er ikke på vej ud i hverken misbrug eller noget. Du er heller ikke som din søster mere af den grund.
Jeg tror vi alle indimellem bryder vores komfort-zone, lige prøver at se hvordan noget føles for en stund, men vender tilbage.
1
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 11:20

Jeg er ikke helt enig i, at din kæreste er urimelig. Kom min kæreste hjem og fortalte mig, at han havde taget kokain, så stoppede vores forhold på stedet. Uanset hvor ringe, han havde det med det og hvor meget det var en engangsting. Jeg har absolut nultolerance overfor stoffer. Og måske er jeg hysterisk, men jeg skal ikke være kæreste med en person, der er villig til at gamble med MIT liv. Hvis han havde fået en overdosis eller en psykose eller hvadend af den éne gang, så var det fandme også hele MIT livsgrundlag, der blev påvirket.

Og det er ikke mit eneste problem ved det. Jeg har et gigantisk problem med hele industrien. Jeg kan ikke respektere, at man støtter fx rockerkriminalitet for 20 minutters sjov.
10
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1547

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2016, 11:54

JoyNips skrev:Jeg er ikke helt enig i, at din kæreste er urimelig. Kom min kæreste hjem og fortalte mig, at han havde taget kokain, så stoppede vores forhold på stedet. Uanset hvor ringe, han havde det med det og hvor meget det var en engangsting. Jeg har absolut nultolerance overfor stoffer. Og måske er jeg hysterisk, men jeg skal ikke være kæreste med en person, der er villig til at gamble med MIT liv. Hvis han havde fået en overdosis eller en psykose eller hvadend af den éne gang, så var det fandme også hele MIT livsgrundlag, der blev påvirket.

Og det er ikke mit eneste problem ved det. Jeg har et gigantisk problem med hele industrien. Jeg kan ikke respektere, at man støtter fx rockerkriminalitet for 20 minutters sjov.

Jeg kan godt følge din modstand mod at støtte hele produktions- og salgsapparatet osv., men ved at have en så kompromisløs holdning til en persons fejltrin, så er du også 100% sikker på at din kæreste aldrig vil fortælle dig, hvis han kommer til at fucke up. Han vil være varsom med at fortælle dig noget som helst som du står så stejlt på, og du undgår jo ikke et forhold hvor det kan ske, men du opnår et forhold med nærmest garanti for fortielser og manglende fortrolighed i stedet.
Jeg tror jeg at man skal være lidt varsom med.
7
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 16. feb 2016, 12:00

Velvet-Goldmine skrev:
JoyNips skrev:Jeg er ikke helt enig i, at din kæreste er urimelig. Kom min kæreste hjem og fortalte mig, at han havde taget kokain, så stoppede vores forhold på stedet. Uanset hvor ringe, han havde det med det og hvor meget det var en engangsting. Jeg har absolut nultolerance overfor stoffer. Og måske er jeg hysterisk, men jeg skal ikke være kæreste med en person, der er villig til at gamble med MIT liv. Hvis han havde fået en overdosis eller en psykose eller hvadend af den éne gang, så var det fandme også hele MIT livsgrundlag, der blev påvirket.

Jeg kan godt følge din modstand mod at støtte hele produktions- og salgsapparatet osv., men ved at have en så kompromisløs holdning til en persons fejltrin, så er du også 100% sikker på at din kæreste aldrig vil fortælle dig, hvis han kommer til at fucke up. Han vil være varsom med at fortælle dig noget som helst som du står så stejlt på, og du undgår jo ikke et forhold hvor det kan ske, men du opnår et forhold med nærmest garanti for fortielser og manglende fortrolighed i stedet.

Hun opnår da ikke en nærmest garanti for fortielser - SÅ mange tager altså ikke stoffer, når de ikke selv har givet udtryk for det var noget de ville, og kæresten også ville blive ked af det. Det er jo kun hvis han virkelig tog stoffer (en eller flere gange) at det nok ville blive fortiet, men hvad er chancen helt ærligt for det? Ikke så stor at jeg ville kalde det "nærmest med garanti".
Det er altså ok at have nul-tolerance overfor ting. Ofte har folk ikke et problem ved det hvis det er nul-tolerance overfor utroskab, hvor fortielse også er en stor sandsynlighed.
3
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2016, 12:11

Anilara skrev:Hun opnår da ikke en nærmest garanti for fortielser - SÅ mange tager altså ikke stoffer, når de ikke selv har givet udtryk for det var noget de ville, og kæresten også ville blive ked af det. Det er jo kun hvis han virkelig tog stoffer (en eller flere gange) at det nok ville blive fortiet, men hvad er chancen helt ærligt for det? Ikke så stor at jeg ville kalde det "nærmest med garanti".
Det er altså ok at have nul-tolerance overfor ting. Ofte har folk ikke et problem ved det hvis det er nul-tolerance overfor utroskab, hvor fortielse også er en stor sandsynlighed.

Jeg siger ikke at det ikke er ok at have 'nul-tolerance' overfor noget som helst. Jeg siger, at i og med at man har det, så kan man også være sikker på at ens partner selvfølgelig aldrig nogensinde vil fortælle hvis vedkommende har skidt i nælderne og kvajet sig - for så falder hammeren jo, uanset omstændigheder, situation, anger eller ej! Det er slut, færdig bum!
Ligeså mister man muligheden for at snakke om hvad i alverden der fik personen til at gøre det, hvad der kunne hindre at det skete igen, og måske et dybere indblik i hinandens person og sind.
Men altså.... man skal da fyre den af med nul-tolerance hvis man har det, jeg er bare stadig ret sikker på at man bør være yderst varsom med så hårde konsekvenser, hvis man gerne vil have et forhold med åbenhed og fortrolighed.

Men selvfølgelig kan det også bare være en helt 'gratis' udmelding på et internetsite, hvis man feks. allerede ved at ens kæreste er inderligt og arg modstander af stoffer og nærmest er 100% sikker på at han/hun aldrig ville tage det - men så er der heller ikke så meget omtanke bag den, for så skal man jo netop ikke tage stilling en dag hvor der måske er børn i huset, et langt liv med kærlighed sammen osv osv. som måske besværliggør den der "slut, bum, no regret" retorik en smule..... altså en gratis og i grunden indholdsløs udmelding.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. feb 2016, 12:35

Jeg tror, at det vil kunne være relevant for dig at pille din dårlige samvittighed og dit ubehag fra hinanden og finde ud af, hvad det konkret er, som du har det så svært med.
Hvis det inderst inde skyldes, at du har fået rystet din opfattelse af, hvad "pæne mennesker i dit akademiske miljø" gør, og du nu synes, at du er forpligtet til at føle den korrekte form for skam i tilpas mange dage, ville jeg ikke tage det så tungt. Skyldes det i stedet, at stoffer altid dybfølt og erklæret har været helt udelukket i din verden, kan jeg faktisk godt forstå, at du er meget forundret over, hvorfor du valgte at prøve kokain.
Jeg ville have det på samme måde, hvis jeg eksempelvis havde slået nogen eller optrådt sexistisk, uanset hvor alvorlig gerningen i sig selv var.

Det samme gælder din kærestes reaktion. Hvis han har givet udtryk for, at han har nul-tolerance overfor stoffer, og du har været indforstået med det og selv haft det på samme måde, er det, mener jeg, en overvejelse værd, hvorfor du alligevel fandt det værd at bryde jeres regel. Handler det derimod om, at han generelt ikke tåler, at der begås fejl ift. normen, synes jeg, at han burde slappe lidt af og hjælpe dig med at komme videre. Det kan han godt uden at billige, hvad du har gjort.
3
Je suis un tableau noir.
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 12:40

Velvet-Goldmine skrev:

Kender du min kæreste? Mig? Nej? Så synes jeg eddermame, du tager dig nogle friheder!

1) min kæreste har samme holdning til stoffer som jeg selv
2) At jeg er kompromisløs omkring stoffer er ikke ensbetydende med, at min kæreste aldrig vil fortælle mig nogetsomhelst, eller at vi mangler fortrolighed i vores forhold.

Fuck, jeg synes, du er fræk.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 12:44

Velvet-Goldmine skrev:
Jeg siger ikke at det ikke er ok at have 'nul-tolerance' overfor noget som helst. Jeg siger, at i og med at man har det, så kan man også være sikker på at ens partner selvfølgelig aldrig nogensinde vil fortælle hvis vedkommende har skidt i nælderne og kvajet sig - for så falder hammeren jo, uanset omstændigheder, situation, anger eller ej! Det er slut, færdig bum!

Sludder og vrøvl! At man har nultolerance overfor én ting er da overhovedet ikke ensbetydende med at man vil gå fra sin kæreste for enhver anden ting. Go'daw mand økseskaft! :stoned:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2016, 12:45

JoyNips skrev:Kender du min kæreste? Mig? Nej? Så synes jeg eddermame, du tager dig nogle friheder!

1) min kæreste har samme holdning til stoffer som jeg selv
2) At jeg er kompromisløs omkring stoffer er ikke ensbetydende med, at min kæreste aldrig vil fortælle mig nogetsomhelst, eller at vi mangler fortrolighed i vores forhold.

Fuck, jeg synes, du er fræk.

Jeg vil henvise til mit uddybende indlæg, for Anilara misforstod også dette indlæg du har citeret, hvilket beklageligvis må skyldes dårlig formulering.
Min holdning til konceptet er stadig den samme, men det bliver måske forklaret bedre her (og dit svar punkt 1, giver også mig større forståelse hvorfor du kan melde så håndfast ud på emnet).

Ligeså mister man muligheden for at snakke om hvad i alverden der fik personen til at gøre det, hvad der kunne hindre at det skete igen, og måske et dybere indblik i hinandens person og sind.
Men altså.... man skal da fyre den af med nul-tolerance hvis man har det, jeg er bare stadig ret sikker på at man bør være yderst varsom med så hårde konsekvenser, hvis man gerne vil have et forhold med åbenhed og fortrolighed.

Men selvfølgelig kan det også bare være en helt 'gratis' udmelding på et internetsite, hvis man feks. allerede ved at ens kæreste er inderligt og arg modstander af stoffer og nærmest er 100% sikker på at han/hun aldrig ville tage det - men så er der heller ikke så meget omtanke bag den, for så skal man jo netop ikke tage stilling en dag hvor der måske er børn i huset, et langt liv med kærlighed sammen osv osv. som måske besværliggør den der "slut, bum, no regret" retorik en smule..... altså en gratis og i grunden indholdsløs udmelding.
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 16. feb 2016, 12:47

Jeg er ikke lige så kompromisløs som dig, men det er nok også meget nemt, når jeg er fuldstændig overbevist om, at min mand lige som jeg selv aldrig, aldrig, aldrig ville tage stoffer, så jeg derfor ikke behøver at overveje, hvad jeg skulle gøre, hvis det skete.

Til gengæld er jeg så uendelig enig med dig i det med industrien. Jeg kan ikke respektere folk, der vil støtte rocker- og bandemiljøet på nogen som helst måde. Og jeg er ikke sen til at erindre folk om, hvem det fx er, der styrer hashhandlen på Christiania, når de forsøger at overbevise mig om, at lidt hashrygning er uskadeligt. Det er muligt, du synes det, men du lægger dine penge direkte i HAs lomme, og du skulle skamme dig.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2016, 12:47

JoyNips skrev:Sludder og vrøvl! At man har nultolerance overfor én ting er da overhovedet ikke ensbetydende med at man vil gå fra sin kæreste for enhver anden ting. Go'daw mand økseskaft! :stoned:

Nej, men det skriver jeg da ved Gud i himlen heller ikke!
Jeg skriver at det punkt man har en såkaldt 'nul-tolerance' overfor, er et punkt man selvfølgelig aldrig vil få at vide hvis ens partner havde strejfet.
Det gælder alle former for nul-tolerancer, derfor det lidt bredere perspektiv.

Drop da lige de rullende øjne og fordummende udfald et øjeblik.
6

Tilbage til "Livets forhold"