Jeg har taget kokain

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Re: Jeg har taget kokain

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2016, 12:51

Velvet-Goldmine skrev:
Jeg vil henvise til mit uddybende indlæg, for Anilara misforstod også dette indlæg du har citeret, hvilket beklageligvis må skyldes dårlig formulering.
Min holdning til konceptet er stadig den samme, men det bliver måske forklaret bedre her (og dit svar punkt 1, giver også mig større forståelse hvorfor du kan melde så håndfast ud på emnet).

Men selvfølgelig kan det også bare være en helt 'gratis' udmelding på et internetsite, hvis man feks. allerede ved at ens kæreste er inderligt og arg modstander af stoffer og nærmest er 100% sikker på at han/hun aldrig ville tage det - men så er der heller ikke så meget omtanke bag den, for så skal man jo netop ikke tage stilling en dag hvor der måske er børn i huset, et langt liv med kærlighed sammen osv osv. som måske besværliggør den der "slut, bum, no regret" retorik en smule..... altså en gratis og i grunden indholdsløs udmelding.

Og til det kan jeg så fortælle, at jeg faktisk ER skredet fra en fyr på den her baggrund, så det er ikke bare gratis mundlort.
0
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Indlægaf Vixen » 16. feb 2016, 15:51

JoyNips skrev:Jeg er ikke helt enig i, at din kæreste er urimelig. Kom min kæreste hjem og fortalte mig, at han havde taget kokain, så stoppede vores forhold på stedet. Uanset hvor ringe, han havde det med det og hvor meget det var en engangsting. Jeg har absolut nultolerance overfor stoffer. Og måske er jeg hysterisk, men jeg skal ikke være kæreste med en person, der er villig til at gamble med MIT liv. Hvis han havde fået en overdosis eller en psykose eller hvadend af den éne gang, så var det fandme også hele MIT livsgrundlag, der blev påvirket.

Og det er ikke mit eneste problem ved det. Jeg har et gigantisk problem med hele industrien. Jeg kan ikke respektere, at man støtter fx rockerkriminalitet for 20 minutters sjov.

Tak for dit indlæg.

Jeg er selv bevidst om den industri. Det er også en af grundene til, at jeg er flov over det. Det er en alvorlig asocial handling, som trækker lange tråde af dårligdom, kriminalitet og vold rigtig langt fra det øjeblik på baren i lørdags.

Dit lidt hårde indlæg giver mig også stof til eftertanke i forhold til min kærestes reaktion. Han var også inde på noget af det samme, netop at han var frygtelig bange for, at der skulle være sket mig noget.

Jeg er dog virkelig glad for, at han, udover at være ærlig om sin forargelse og skuffelse, samtidig forsikrede mig for, at han ikke er på vej væk af den grund.
1
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Indlægaf Vixen » 16. feb 2016, 16:00

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror, at det vil kunne være relevant for dig at pille din dårlige samvittighed og dit ubehag fra hinanden og finde ud af, hvad det konkret er, som du har det så svært med.
Hvis det inderst inde skyldes, at du har fået rystet din opfattelse af, hvad "pæne mennesker i dit akademiske miljø" gør, og du nu synes, at du er forpligtet til at føle den korrekte form for skam i tilpas mange dage, ville jeg ikke tage det så tungt. Skyldes det i stedet, at stoffer altid dybfølt og erklæret har været helt udelukket i din verden, kan jeg faktisk godt forstå, at du er meget forundret over, hvorfor du valgte at prøve kokain.
Jeg ville have det på samme måde, hvis jeg eksempelvis havde slået nogen eller optrådt sexistisk, uanset hvor alvorlig gerningen i sig selv var.

Det samme gælder din kærestes reaktion. Hvis han har givet udtryk for, at han har nul-tolerance overfor stoffer, og du har været indforstået med det og selv haft det på samme måde, er det, mener jeg, en overvejelse værd, hvorfor du alligevel fandt det værd at bryde jeres regel. Handler det derimod om, at han generelt ikke tåler, at der begås fejl ift. normen, synes jeg, at han burde slappe lidt af og hjælpe dig med at komme videre. Det kan han godt uden at billige, hvad du har gjort.

Tak for dit svar.

Jeg tror mest, min rystelse og forundring skyldes at stoffer altid har været udelukket i min verden. Altså det andet scenarie, du opstiller.

Min kæreste og jeg havde ikke som sådan en aftale om nul-tolerance overfor stoffer, eller noget andet, for den sags skyld. Vi har ikke rigtig tradition for at tegne tydelige grænser op på den måde. Men vi kender jo hinanden, og der er ingen tvivl om, at det stikker meget ud fra min normale opførsel, hvilket jeg også gør opmærksom på i startindlægget. Min kæreste havde helt sikkert aldrig troet, at jeg ville prøve noget som helst i den stil - jeg tror endda, han ville blive noget overrasket over mig, hvis det havde været hash, som jeg ellers ved, han anser som værende relativt harmløst (og noget, han selv har prøvet i sine unge dage). Så for at komme til sagen, så har jeg ikke brudt en aftale som sådan, men det retfærdiggør jo ingenting. Jeg forstår i hvert fald godt hans reaktion, aftale eller ej, selvom det er hårdt at blive dunket i hovedet med noget, jeg i forvejen selv angrer.
0
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 368

Indlægaf Wunder8 » 17. feb 2016, 17:36

Jeg har det lidt sådan, at man har en grænse til man får en ny. Jeg troede også engang, at jeg aldrig skulle ryge en cigaret eller så meget som prøve et hvæs af en joint, og så gjorde jeg sidstnævnte til en gymnasiejulefrokost for 100 år siden og havde TOTAL krise over det, fordi sådan en type var jeg jo ikke - pæn pige, høje karakterer, godt selskab og alt det dér. Nu kan jeg sagtens ryge lidt til en festival i ny og næ, and so be it. Det gør mig hverken til misbruger eller et dårligere menneske.

Forstå mig ret, jeg synes virkelig, man skal holde sig fra hårde stoffer - det gør jeg også selv - for der er faktisk en reel risiko forbundet med det. Men jeg synes, din panik er totalt ude af proportioner i forhold til, hvad du har gjort. Jeg kan godt genkende følelsen og ville sikkert have det lidt på samme måde, men gjort er gjort, og mon ikke du holder dig fra det fremover? Der skete ikke noget og det gik ikke ud over nogen. Ingen er perfekte, og det her var så din brist dén aften. Jeg må også indrømme, at jeg synes, din kæreste overreagerer voldsomt. Han burde støtte dig i DIN krise i stedet for at gøre det til noget om ham.
4
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Indlægaf OberstNasig » 20. feb 2016, 00:55

Lad være med at definere dig selv udfra denne ene hændelse. Jeg forstår godt, hvorfor du har det sådan. Du har overskredet en, for dig, klar grænse og det får dig til at stille spørgsmålstegn ved dig selv. Der kan nærmest være tale om en identitetskrise, når man overskrider en meget klar grænse. Men det er ikke rimeligt overfor dig selv. Når det værste chok har lagt sig, tror jeg på, at du kan føle mere ro.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 20. feb 2016, 06:33

De fleste har altså gjort noget dumt i deres liv. Ofte sker der ikke en skid ved det - man bliver klogere og lærer af det.

Jeg har også taget kokain. Jeg synes stadig at noget af det dummeste jeg har gjort, er at køre fuld hjem.

Altså. Du har taget kokain. Og hvad så? Har det ændret dig som menneske?
2
At rejse er at leve :love2:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 20. feb 2016, 21:16

Altså. Jeg er sgu lidt med joynips. Men jeg er også fuldkommen overstadigt panikangst omkring hårde stoffer. Jeg har haft 10 ugers klinik på et lukket psykoseafsnit, og nu arbejder jeg regelmæssigt på et par stykker, og omfg, hvor kan man blive forskruet i potten af stoffer. Også af én gang. Og det kan være for evigt.
Du var heldig, supergodt! Og du virker ikke ligefrem som om du tænker, at du vil prøve det igen. Så set i det lys synes jeg måske trods alt også, du er lige hård nok ved dig selv. Træk vejret og tænk "det gør jeg så ikke lige igen" og så lad være..

Men jeg ville helt ærligt også være RØVked af det, hvis min kæreste havde taget coke. Jeg ville virkelig føle, han var et andet menneske. Jeg ville nok ikke skride, ligesom jeg ikke ville, hvis han var mig utro. Jeg ville gå i parterapi og forsøge at arbejde med det, men jeg ville få en massiv krise.
Men det kommer sig også af, at min kæreste kender min holdning til stoffer, og han ved, hvor mange lortetilfælde af unge mennesker, der har ødelagt deres liv for evigt med det pisselort, jeg har set. Jeg kan ikke ha' det, og jeg hader, at vi har et familiemedlem, der regelmæssigt tager det i festligt lag.
Jeg vidste det ikke før for et par måneder siden, og i et års tid havde jeg studset over, at han virkede mere og mere kognitivt påvirket ift. da jeg lærte ham at kende... Der har vi så nok forklaringen.

Men igen - det er én gang, du fortryder, videre. :kys:
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 40
Likede indlæg: 750

Indlægaf BlueBunny » 20. feb 2016, 21:41

Nok sådan lidt sat på spidsen; der er to slags mennesker. Dem der har taget kokain og dem der ikke har.

Jeg associerer meget dårligt med kokain, så jeg er glad for at tilhøre "dem der ikke har".

Hvad der er gjort kan ikke gøres om. Du vil fremover være blandt dem der har taget kokain. De kan deles op i; dem der har taget kokain een gang og dem der har taget kokain mere end een gang.

Jeg synes ikke du skal bruge krudt på at fortryde. Det kan du ikke bruge til noget. Jeg kan godt forstå hvis du er ked af det og forskrækket. Hellere tænke over hvorfor du gjorde det og hvordan du sikrer ikke at gøre det igen. Jeg tænker at når du har forklaringen så har du (din egen) forståelse, og dermed accept. At selvfølgelig var det ikke smart, men der var en årsag.

Og så være forstående over for din kæreste, jeg kan godt følge han føler sig forrådt. Så evt. Fortæl hvorfor du gjorde det.
0

Tilbage til "Livets forhold"