Luksusfælden

Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2015, 18:58

Også fik jeg for første gang den der "Du sender for mange indlæg for hurtigt"

:banan:
3
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 29. sep 2015, 18:58

Uh det ser ellers godt ud næste gang. Selvfølgelig lige når jeg skal til temaaften om diskusprolapser i nakken :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 285
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2869

Indlægaf Fräulein L. » 29. sep 2015, 18:59

Fru Sunshine skrev:Juni og juli er ikke normale måneder?
Nådada...

Og i august er der skolestart.
Og i september har en-eller-anden fødselsdag
Og i oktober er det efterårsferie
Og i november skal der købes julegaver
Og i december skal der købes endnu flere gaver
Og i januar er der udsalg¨
Og i februar er der vinterferie¨
Og i marts skal der nyt forårstøj til
Og i april er der sikkert nogle helligdag
Og i maj er der konfirmation
Og i juni er der skole-afsnlutning

....

:D
9
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 29. sep 2015, 18:59

Jeg vil glæde mig til næste uge. Pyramide spil... har vi set den før :gruble:
0
Fab-Yule-Ous
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 19:00

2SHY skrev:Uh det ser ellers godt ud næste gang. Selvfølgelig lige når jeg skal til temaaften om diskusprolapser i nakken :rulle:

Jeg er heller ikke hjemme :sur:

Det ser nemlig godt ud - rygning, hunde og pyramidespil :love:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9160

Indlægaf Fru Sunshine » 29. sep 2015, 19:00

Øj, næste gang ser god ud.
Store, dyre vovser...
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3268

Indlægaf Hunkat » 29. sep 2015, 19:01

Fru Sunshine skrev:Øj, næste gang ser god ud.
Store grimme, dyre vovser...

Fixed :fløjt:
3
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6731

Indlægaf Wizzze » 29. sep 2015, 21:12

HOLD DA KÆFT, hvor I knævrer :lol:
Det tager jo en evighed at læse op tråden, men det lyder som et godt afsnit? Så godt at det skal ses i morgen, eller kan vi godt vente til søndag?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 29. sep 2015, 23:07

Nej, nej, nej ... jeg faldt i søvn, lige efter hun ringede rundt og fortalte, hun ikke kunne betale :whine:

Fru Sunshine skrev:Det er altså mange penge udbetalt!
Så meget har jeg aldrig haft på fuld tid.

Hun har jo en meget pæn uddannelse, og på den gamle flexordning, får man suppleret op, som om man arbejder fuld tid.
Min husleje vil jeg gætte på er noget billigere end hendes, og da jeg havde 3 hjemmeboende børn, havde jeg sådan ca. en bruttoløn på 21.500kr og udbetalt med børnecheck, boligsikring osv, men uden børnebidrag fra far 22.000kr.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 30. sep 2015, 05:46

Stars skrev:Nej, nej, nej ... jeg faldt i søvn, lige efter hun ringede rundt og fortalte, hun ikke kunne betale :whine:

Hun har jo en meget pæn uddannelse, og på den gamle flexordning, får man suppleret op, som om man arbejder fuld tid.
Min husleje vil jeg gætte på er noget billigere end hendes, og da jeg havde 3 hjemmeboende børn, havde jeg sådan ca. en bruttoløn på 21.500kr og udbetalt med børnecheck, boligsikring osv, men uden børnebidrag fra far 22.000kr.

Falde i søvn midt i luksusfælden?

Ej, den må du længere ud på landet med :lol:
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 875

Indlægaf Lull » 30. sep 2015, 06:37

Tibbler skrev:
Stars skrev:Nej, nej, nej ... jeg faldt i søvn, lige efter hun ringede rundt og fortalte, hun ikke kunne betale :whine:

Ej, den må du længere ud på landet med :lol:

Dånet i ren forargelse måske? :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. sep 2015, 07:36

Tibbler skrev:

Ej, den må du længere ud på landet med
:lol:

Kan man overhovedet det, med alt det sukker i blodet? :gruble:
:-D
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 30. sep 2015, 07:43

Wizzze skrev:
Tibbler skrev:

Ej, den må du længere ud på landet med
:lol:

Kan man overhovedet det, med alt det sukker i blodet? :gruble:
:-D

Altså - jeg vågnede til ½ kop kold kaffe og halvdelen af kagen.
Kommer det ikke ind i kroppen, gør det ikke meget gavn ;)

Jeg skyder skylden på vækkeuret, der bipper kl 5.30 :nerve:
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 30. sep 2015, 13:32

Så, jeg havde lavet et Jeg er forarget opslag på Facebook i går. En af mine venner kom så med denne kommentar:

Jeg bliver altid langt mere forarget over de "professionelle" som uden empati eller medmenneskelighed kører de her mennesker så langt ned i de ting de siger til de vitterligt knækker sammen på tv. Tror virkelig ikke nogen mennesker handler under evne, og den eneste grund til at vi alle ikke kan være økonomiske genier, er på grund af mangel af overskud eller forståelse for emnet. Men det afholder ikke de her kolde, hjerteløse mennesker fra at svine dem til, nedværdige og decideret udnytte dem for seertal. Jeg bliver altid så forarget når jeg ser folk behandlet på den måde.

Det kunne jeg simpelthen ikke ignorere, så han fik en smøre :lol:

Jeg synes tvært imod, at eksperterne er meget pædagogiske og langt mere forstående, end jeg nogen sinde ville være. Synes netop ikke de bliver banket i hovedet. De får at vide helt nøgternt, hvad de har brugt penge på og hvad de skal gøre for at vende bøtten.

Og jo, eksperterne fortæller dem, hvis virkeligheden er helt ude i skoven, eller deltagerne virkelig har opført sig dumt.

Eks. i går fortalte deltageren, at hun spinkede og sparede på legetøj til børnene og tøj til hende selv, og hvis hun endelig købte tøj, købte hun det brugt. Virkeligheden var så, at hun havde brugt kr. 36.000 de sidste 12 måneder og tøjet købte hun på afbetaling. Man behøver sgu ikke være et matematisk geni, for at være klar over, at der bruges penge på tøj, når hun brænder 3.000kr. af på om måneden og hver måned får en faktura fra H&M med opgørelse over, hvad hun skylder dem.

I afsnittet i sidste uge fik en af deltagerne en overhaling, fordi han, efter at have tilkaldt Luksusfælden og 14 dage før de skulle ankomme, vælger at gå ud og købe et nyt fjernsyn til kr. 15.000,00 på afbetaling. Igen det har sgu heller ikke noget at gøre med at være et matematisk geni, det har noget at gøre med, at tænke sig bare en lille smule om.

Ingen forventer at Hr. og Fru Danmark skal kunne gennemskue alle lånetyper og renteformer, der hvor de får huk af eksperterne, er når de laver fuldstændig hjerneløse dispositioner i hverdagen. Deltageren i går havde bl.a. stoppet alle sine betalinger til sine kreditorer og valgte at tage på ferie med børnene i stedet for at lægge så meget som muligt til side til afvikling af lån. Det er bare ren og skær økonomisk uansvarlighed og "Jeg har krav på/jeg har ret til" mentalitet...
6
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. sep 2015, 16:45

didas skrev:Så, jeg havde lavet et Jeg er forarget opslag på Facebook i går. En af mine venner kom så med denne kommentar:

Jeg bliver altid langt mere forarget over de "professionelle" som uden empati eller medmenneskelighed kører de her mennesker så langt ned i de ting de siger til de vitterligt knækker sammen på tv. Tror virkelig ikke nogen mennesker handler under evne, og den eneste grund til at vi alle ikke kan være økonomiske genier, er på grund af mangel af overskud eller forståelse for emnet. Men det afholder ikke de her kolde, hjerteløse mennesker fra at svine dem til, nedværdige og decideret udnytte dem for seertal. Jeg bliver altid så forarget når jeg ser folk behandlet på den måde.

Det kunne jeg simpelthen ikke ignorere, så han fik en smøre :lol:

Jeg synes tvært imod, at eksperterne er meget pædagogiske og langt mere forstående, end jeg nogen sinde ville være. Synes netop ikke de bliver banket i hovedet. De får at vide helt nøgternt, hvad de har brugt penge på og hvad de skal gøre for at vende bøtten.

Og jo, eksperterne fortæller dem, hvis virkeligheden er helt ude i skoven, eller deltagerne virkelig har opført sig dumt.

Eks. i går fortalte deltageren, at hun spinkede og sparede på legetøj til børnene og tøj til hende selv, og hvis hun endelig købte tøj, købte hun det brugt. Virkeligheden var så, at hun havde brugt kr. 36.000 de sidste 12 måneder og tøjet købte hun på afbetaling. Man behøver sgu ikke være et matematisk geni, for at være klar over, at der bruges penge på tøj, når hun brænder 3.000kr. af på om måneden og hver måned får en faktura fra H&M med opgørelse over, hvad hun skylder dem.

I afsnittet i sidste uge fik en af deltagerne en overhaling, fordi han, efter at have tilkaldt Luksusfælden og 14 dage før de skulle ankomme, vælger at gå ud og købe et nyt fjernsyn til kr. 15.000,00 på afbetaling. Igen det har sgu heller ikke noget at gøre med at være et matematisk geni, det har noget at gøre med, at tænke sig bare en lille smule om.

Ingen forventer at Hr. og Fru Danmark skal kunne gennemskue alle lånetyper og renteformer, der hvor de får huk af eksperterne, er når de laver fuldstændig hjerneløse dispositioner i hverdagen. Deltageren i går havde bl.a. stoppet alle sine betalinger til sine kreditorer og valgte at tage på ferie med børnene i stedet for at lægge så meget som muligt til side til afvikling af lån. Det er bare ren og skær økonomisk uansvarlighed og "Jeg har krav på/jeg har ret til" mentalitet...

Tror meget det handler om at bryde illusionen. Ofte har de her mennesker bildt sig selv ind at de spinker og sparer, og alligevel har de aldrig nogen penge. Det der spark i røven som værterne ofte leverer, handler om at bringe folk ud af deres vildfarelse og vise de ofte har mange penge, de bruger dem bare voldsomt dumt :tie:
Synes der er langt mellem deltagere på kontanthjælp med 8-9.000 udbetalt. Det er ofte enlige eller par med 20-30k udbetalt pr. måned, som alligevel ikke kan få økonomien til at hænge sammen. De behøver choket / den bratte opvågen.
Ligesom dig ville jeg være meget mere ond og brutal, i forhold til værterne, jeg ville ALTID kunne finde noget at sælge :devil: rygere ville blive pryglet, giver du mig en fuldmagt, så bliver den brugt!! Muhahaha
1

Tilbage til "Film og TV"