Luksusfælden

Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4201

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 20. okt 2015, 18:18

Hvis de fortsætter emd at være så blanke og ligeglade som de er nu er det vist godt at jeg sakl have kartoffel-pastinakmos sener (med karbonader af hakket kalv og flæsk). Så kan jeg får noget frustration ud
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1103

Indlægaf girl_beat » 20. okt 2015, 18:18

Er jeg den eneste, der egentlig har lidt ondt af det par...? Det virker altså ikke som om, de har den store ballast med hjemmefra... :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 289
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2875

Indlægaf Fräulein L. » 20. okt 2015, 18:19

Tibbler skrev:
Fräulein L. skrev:Jeg tror på, at de mangler "fuldstændig realitetssans som Carsten lige sagde....

Man ser i hvertfald vigtigheden af, at man klæder sine børn ordentligt på, i forhold til den økonomiske sans og viden, inden de skal stå på egne ben

Præcis! Jeg får lyst til at ringe hjem og takke mine forældre hver tirsdag ved 21-tiden :D
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6805

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 18:20

Fräulein L. skrev:Pinligt at skulle ringe til mormor, især når de ikke rigtig snakker sammen ellers :tie:

Virker han lidt langsom, og sådan baby/beskyttet? Vi mistænker lidt han er sådan mors dreng, og hun har sørget for alt op til nu? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. okt 2015, 18:20

girl_beat skrev:Er jeg den eneste, der egentlig har lidt ondt af det par...? Det virker altså ikke som om, de har den store ballast med hjemmefra... :gruble:

Nej, jeg sad også og tænkte på det.

Men omvendt som min veninde sagde er den lidt letkøbt, for man har også selv et ansvar. Hun har lidt ret, så det skal ikke være en undskyldning men derimod en forklaring :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 289
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2875

Indlægaf Fräulein L. » 20. okt 2015, 18:20

Er der, som altid, en der er sød lige at sig til når det starter igen efter reklamerne :genert:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 20. okt 2015, 18:21

Wizzze skrev:
Fräulein L. skrev:Pinligt at skulle ringe til mormor, især når de ikke rigtig snakker sammen ellers :tie:

Virker han lidt langsom, og sådan baby/beskyttet? Vi mistænker lidt han er sådan mors dreng, og hun har sørget for alt op til nu? :gruble:

Han virker lidt øeh gumpetung er det første ord der falder mig ind og lidt pakket ind i vat, altså ret uselvstændig :genert:.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. okt 2015, 18:21

Garfield skrev:Her er hans Linkedin profil: https://www.linkedin.com/pub/carsten-li ... /33/9b2/32 ;)

"Foredragsholder om grundlæggende økonomi for unge mennesker krydret med oplevelserne fra Luksusfælden."

Insider viden... Vi burde næsten booke ham til debat fordrag.
Stakkels mand når han møder os hungerende kvinder :slem:
4
Fab-Yule-Ous
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Indlægaf Juliet » 20. okt 2015, 18:22

girl_beat skrev:Er jeg den eneste, der egentlig har lidt ondt af det par...? Det virker altså ikke som om, de har den store ballast med hjemmefra... :gruble:

Helt enig, de virker hverken super forberedte hjemmefra og måske heller ikke helt til at have haft det store overskud til at tillærer sig selv den viden - selvom han da i det mindste prøver, og virker til at holde styr på hvor meget gæld han har og samtidig have fat i nogle ideer til hvordan det måske burde være.
1
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 909

Indlægaf computermus » 20. okt 2015, 18:22

Tibbler skrev:
Panton skrev:
Tibbler skrev:Er jeg den eneste der tænker, at vi nogle gange burde lidt holde inde med indlæg, der kritiserer alle de ting, som ikke har noget med deres dårlige økonomi at gøre? :genert:

ja, alt skal da med:) :klap:

Men hvorfor?

Ja, de er nogle fjolser, når det kommer til økonomi, men ens størrelse eller hår, har jo intet med det at gøre.

Jeg tror at det er noget med at man nemt dømmer folk udfra deres udseende.Ikke at det er nogen undskyldning. Jeg forsøger ihærdigt (for det meste) at huske på, at tit har de der er med i Luksusfælden ,ikke nødvendigvis haft en opvækst som har været lige som ens egen.
Der har været nogle par hvor jeg mere havde ondt af dem, fordi de tydeligvis ikke havde lært det med økonomi gennem deres opvækst og havde nogen ting hvor det ville have været bedre med noget hjælp hvor økonomien egentlig kom i anden række.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3334

Indlægaf Hunkat » 20. okt 2015, 18:22

Jeg tænkte det også da hun antydede at barndommen ikke havde været så god. Og jeg er helt med på at man kan vær præget af ting i rigtig mange år, også uden at være det bevidst. Og at det tager tid at tage tilløb til at gøre op med den slags.
Men derfra og så til at oparbejde en bøde på 90.000, der trækker jeg grænsen mellem uheldig ballast og total ligegyldighed.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 20. okt 2015, 18:23

Man får ikke automatisk gæld og tomhjerne af at komme fra et hjem som ligger nederst på skalaen. Jeg har da lært mig selv at være økonomisk ansvarlig og sætte tæring efter næring. .Jeg har ingen gæld nu i mit liv. Så derfor har jeg ikke ondt af dem, det er sgu ens eget ansvar såfremt forældrene ikke vægtede det.
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 20. okt 2015, 18:24

ShuruQ skrev:

Nej, jeg sad også og tænkte på det.

Men omvendt som min veninde sagde er den lidt letkøbt, for man har også selv et ansvar. Hun har lidt ret, så det skal ikke være en undskyldning men derimod en forklaring :).

Absolut; man har altid selv et ansvar. Det er jo også derfor vi kan tillade os at blive forargede over manglen på selvindsigt, ansvarsfølelse eller handling, selvom de ikke har fået ballasten med hjemmefra.
1
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 20. okt 2015, 18:24

Fräulein L. skrev:Er der, som altid, en der er sød lige at sig til når det starter igen efter reklamerne :genert:

Så køre vi igen :-D
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6805

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 18:24

Fräulein L. skrev:Er der, som altid, en der er sød lige at sig til når det starter igen efter reklamerne :genert:

nu nu
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Film og TV"